Alla inlägg under mars 2012

Av linda - 15 mars 2012 21:51

vi var på föräldra träff idag jag och julia.

Det var faktiskt kul roligare denna gången än föra  då jag gick när elias var liten.

annars idag har vi inte gjort så mycket mer än tagit det lugnt plockat lite här hemma som vanligt och fixat och donat.

För några dagar sen köpte vi gräddbullar som vi skulle fika på när mormor hon komm och Elias  har aldrig ätit gräddbullar så han fick smaka lite han var överlycklig och riktigt kladdig om händerna och om munnen så här såg han ut

 

   söt liten kladdis 


                                                                

                                              

Av linda - 14 mars 2012 21:27

casper komm hem igår från skolan och hade ont i armen och

han berättade att han hade blvit fälld på skolan av en pojke och att han hade trillade in i väggen och smällt i armen.h han hade jätte ont  och idag hade han

 oxå ont fast värre så jag tog han till vårdcentralen. 

 där blev vi blev skickade till caerma för röntgen. röntgen visade inget men läkaren sa att han har smällt i den rejält för den är så svullen.casper fick en linda ( vet inte riktigt vad det heter som han har armen i) han ska vila armen så inga boll sporter på idrotten.

pojken som fällde casper ringde  hit idag och sa förlåt jag måste säga att jag blev chokad.

starkt gjort av pojken att ringa hit  och säga förlåt. och bra  av föräldrar oxå.

i morgon är det dax för föräldra gruppens första träff ska bli kul ,men vi kommer nog blir jätte många. många som fick barn 2011 dec.

nu är det snart läggdax kommer ju en dag i morgon med 

godnatt på er alla

Av linda - 12 mars 2012 10:04

jag har fått nackspärr fy tusan vad ont det gör  

.Det kommer ta tid att fixa här hemma idag ,men det gör inget för jag har inte brott vi ska vara hemma hela dagen.

Barnen har studiedag idag så det blev lite sovmorgon skönt så här början på vecka.

Elias har blivit en liten väsktjuv han bara älskar min väska och har jag glömmt stänga den så är allt ute.så nu har han fått en egen liten väska ,men min är ju så klart roligare.

ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Av linda - 11 mars 2012 09:39

då vart det söndag idag helgen har gått snabbt.

igår hade vi spelkväll vi spelade fia med knuff och åt godis och chips och lite läsk

vi brukar ha spel kväll på lördagarna mysigt är det vi brukar spela wii och fia.

casper har inte varit hemma i helgen han har sovit hos en kompis  saknar han mycket nu men han kommer snart hem.

idag tänkte vi gå ut efter vi har vilat lite  elias älskar och gunga.

snart fyller pontuz och samer år ,hoppas pontuz snaart kan komma och hällsa på vi saknar han jätte mycket.

h

Av linda - 10 mars 2012 02:39

jaha då sitter man här och kan inte somna om.

julia har precis fått mat ,hon brukar sova hela natten men inte idag.

jag är så trött men kan inte somna om så jag sitter här och dricker lite varmt iste och läsre lite bloggar.

jag älskar andras bloggar tycker det är kul att läsa. lite längre ner kan ni se vilka bloggar jag läser.

mormor var här igår och lämnade året runt till mig jag älskar recept jag provar inte allt men nästan och finns det fläskkött så byttar jag ju bara ut det mot nötkött eftersom vi inte äter något griskött alls.

Nu ska jag gå och läsa min tiding så får vi se om jag kan somna om igen sen

ha en bra dag

Av linda - 8 mars 2012 22:03

 elias har varit trött och gnällig om dagarna han är lite förkyld oxå

nu i kväll hittade jag lite prickar på han ca 9 stycken bara det inte är vatten kopper  för då kanske julia med får det

hon är ju bara snart tre månader vi får hålla tummarna  i morse när jag vaknade såg jag att vi fått snö, jag som hade fått vårkänslor men nu är de borta .  

längtar så efter våren nu ,man blir så pigg och glad.

Idag till kvällsmat hadde vi karlsonss frestelse så himla gott är det och lätt att göra.

När vi var i affären idag och skulle köpa det sista till kvällsmaten så träffade jag en tant vid affären hon titta  när jag komm med barnen då skrek hur månag barn har du igentligen ett dussin eller då har du gott om pengar.jag blev så ARG GRRRRRR hur kan hon tro att bara för man har många barn skulle man  ha mycket pengar  hon vet nog inte vad det kostar att ha barn. ,men det var bara för mig att  att svälja min ilska för barnen var med och jag ville inte bråka framför dem. jag hatar den tanten hon säger alltid till alla  barnen här på gården era räliga unga jävlar gå hem med er sen om de käftar imot ja då säger hon till vaktmästaren på området så han kommer och säger att barnen har kört hennes rullator och en massa som inte stämmer. flera föräldrar har reagerat inte bara jag

jag vet att man inte ska hata andra människor men jag kan inte hjälpa det att jag känner så mot henne för vad har hon imot barnfamiljer det undrar jag .jag vet man  ska inte lyssna på sånt men jag kan inte hjälpa det hon går för långt sen  kan hon komma fram och prata ibland och fråga hur är det och vad fina barn du har . såna som henne bara tar en massa energi.tänker säga till henne nästa gång då kanske hon slutar


nu ska jag gå och sova ha det bra på er alla

Av linda - 7 mars 2012 19:49

I går fyllde anton år tänk att han är 7 år nu   

efter sommar lovet börjar han ju 1an måste faktiskt säga att jag börjar känna mig gammal.

i dag har vi varit ute och promenerat vi gick till stan och till biblioteket sen apoteket och till sist leksaks affärne där anton ville handla för sina pengar han fått i present.

tog en evighet för honom att välja så till slut efter en timme kommm han på att där inte fanns något han ville ha 

 min mamma har oxå varit här idag med en present till anton ja till de andra barnen med .elias och julia fick halsduk och mössa casper fick  tattueringar som man måste ha vatten för att sätta fast  anton fick en målar bok tattueringar klister märken och tuchpennor.

nu är det nog dax att gå och sova är helt slut nu .

Av linda - 5 mars 2012 09:24

då är det måndag igen ny vecka 

sitter här och har lite egentid medan de små sover

fundera på om vi inte ska gå och hämta de stora idag när de slutar från skolan och ta och köpa lite fika och ta med oss ut på lekplasten det är ju så fint väder idag riktigta vår känslor får man  idag  .

tycker synd om elias han håller på att få flera tänder så han är jätte gnällig och han vaknr på natten 

nu  får jag väll fixa lite här hemma så vi kan gå ut sen.

jag har fått frågan om jag inte kan lägga in lite bilder på oss och så klart ska jag göra det så fort tiden räcker till och jag lärt mig hur man gör

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards