Alla inlägg under mars 2012

Av linda - 3 mars 2012 22:02

då är det lördag idag 

vilket fint väder vi har haft idag riktigt vår väder var det  

casper har sovit hos kompis från igår till idag sen fick han lite pengar så han kunne följa med sin kompis och hans mamma på äventyrs badet här i eslöv anton fick med pengar så han kunnde köpa något i affären

casper sover över igen hos sin kompis .här hemma har vi haft myslördag med lite läsk och godis.

nu är det snart dax för att krypa i sängs är trött har ju städat nästan hela dagen är så när man är många jag vill ha det rent och fint gillar inte när man har grus under fötterna nä usch .

Av linda - 2 mars 2012 20:52

jaha då var de fredag igen vart tar veckorna vägen någon stans 

jag hinner inte med.

För några dagar sen träffade jag någon på området som så klart skulle dyka i vagnen direkt

så sa hon nu har du fått din efterlängtade flicka jag svarade ja det har jag,

sen sa hon nu räcker det väl med barn.

Jag sa att jag skulle tänka mig ett barn till om en sådär 5 år

då blev hon sur och sa räcker det inte med barn nu.

jag sa att det är inte upp till henne utan upp till mig och min man

om vi vill ha fler eller inte och det är inget vi går och planerar nu.

sen sa hon att hon hade hört rycktass att jag skulle bli muslim.och jag sa att det stämde .att jag ska bli muslim.

direkt började hon gnälla men varför ska du det o är det din man som vill de och hon gick på med en massa.

Jag sa till henne ingen får någonsin säga till mig att jag ska bli muslim eller tvinga någon till att konvetera.för det är förbjudet att tvinga .jag sa till henne att jag  gör detta för att jag själv vill ,men innana jag konveterar vill jag läsa mer om islam. så jag läser koranen ofta. jag sa hade du läst koranen hade du förstår varför jag vill konvetera.

och jag  sa oxå att om jag konveterar så kommer jag ha slöja på mig,och jag kommer ändån vara samma person fast jag byttar relion.

hon blev sur så hon gick .

När jag tänker på vad hon sakt så tänker jag FY vilka fördomar det finns alltså och vilka fördomar jag kommer stöta på när jag konveterar och bär hijab ( slöja)jag kommer nog förlora en massa vänner men jag vet att de viktigase vännerna stannar kvar för de är ju inte vänn med relionen utan vän med mig som person.att det finns såna människor som ska lägga sig i andras liv.stör mig på såna de bara tar energi .

Nu tänker jag önska er alla en bra helg så får vi se när jag skriver nästa gång så titta gärna in i mellan åt kram på er



Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards