Alla inlägg den 26 december 2013

Av linda - 26 december 2013 22:51

Bakade en jätte god saffrans kaka .blevjätte god så barnen bråkade om sista biten.

Av linda - 26 december 2013 22:22

då är julen över skönt 

barnen fick fina presnter en bok med hallokitty figurer i fick lolo och elias en med bilar som de fick av sin moster.

lolo går och gömmer sina hallokitty figurer hon är rädd att någon ska ta dem för henne och leka med dem.

hon har gått hela dagen och kallat på anton att han ska leka med henne .

hon säger 

akkon leka ,akko leka,

och så klart är han en snäll store bror så han leker med henne.

de har alla lekt med deras leksaker ,de stora fick spel och kläder .

elias satt vi matbordet han hade får en vilma gubbe från skobby doo.han sa till casper .

det är precis som du bilma ni har båda glasögon,vi alla skrattade ..

idag när det var frukost komm jag på att vi glömmt köppa mjölk  anton ville springa och köpajag brukar inte ha pengar ute brukar inte ha pengar hemma men jag hade pant så han kunnde ta de och en tjuge lapp.

han sprang iväg snabbt och eftersom vi har en liten bit bara till affären komm han hem snabbt igen.han komm och var jätte glad och frågade om han var snabb jag svarade att han var jätte snabb och  jag sa även att han kunnde sätta mjölken på bordet,ja sa han ,men när han tittade i pappers påsen var den tom

jag frågade han var är mjölken .

ojsan han jag glömmde den iaffären .jag frågade han hur kan man glömma mjölken iaffären vi alla skrattade och tyckte det var roligt han skrattde oxå massor,men han och casper sprang snabbt och hämtade mjölken.tur den fanns kvar .

idag har vi varit hos mormor och fikat lite och pratat. min man hade kvälls maten klar när vi komm hem han hade gjort pizza super gott.min mormor kommer hit i morgon.sen följer vi med henne hem ska se om där är något hon inte använder som vi kan skänka till de som behöver finns många som behöver som inte har det så bra ställt .så vi tänkte skänta lite till asylsökandena som kommer hit .bra att man kan göra så tycker jag .istället för att bara kasta de så kan någon annan ha nytta av de även jag skänker på olika sidor på facebook och önskar kläder till mina barn .varför ska man gå och köpa nytt när man kan köpa begangat eller önska för man inte har råd helt enkelt.

har ju sett att många tror att bara för att man har många barn så är man rik och jag kan ju säga att det är man värkligen inte .

säljer även lite på tradera gör jag och för de pengarna kan man köpa lite nytt eller något annat kul till barnen.


vad tycker ni måste man köpa allt nytt ?

eller tycker ni som jag att det okej med både nytt och begagnat?


nu får ni alla ha en bra fortsättning och snart är det nya år .




Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards