Alla inlägg under november 2014

Av linda - 11 november 2014 14:18

en stressig morgon var det skulle vara 9 på dagis och så klart var vi sena jag som skulle vara på utvecklingsamtal på jasmins avd klockan 9.komm lite sent för lolo hade ute dag och då är det vi föräldrar som får ta på dem galon byxor och stövlar om de inte redan har de på sig när de kommer så då var jag ju ännu mera sen till mötet .mötet gick bra jasmin trivs jätte bra och det tycker vi med att hon gör.

jag var på mvc idag och allt såg bra ut har gått ner 3 kilo så det är ju bara positivt.

när jag var på väg därifrån så träffade jag 2 små pojkar de kan har varit i 5 års åldern (ligger ett dagis och skola precis brevid mvc och de var på väg till skogen.)en av pojkarna frågade mig vem jag skulle hämta.

jag svarade att jag skulle inte hämta någon utan jag var på väg hem.samma pojke berättade att hans farfar hade större mage än vad jag har.jaså svarde jag och skrattade lite.jag berättade att jag hade en bebis i magen därför jag har stor mage.pojken berättade för mig att hans mamma tränade ,men att man kan inte träna om man har bebis magen för då får inte bebisen plats.jag sa till pojken nää jag ska inte träna det får man göra när bebisen är född.

helt plötsligt frågar pojken mig om jag vet vad han ska göra när han kommer hem.jag svarde nää det vet jag inte.

pojken sa så här.

jag ska fråga min farfar om  varför han har stor mage om  där finns en bebis där i  och om det är därför han inte vill träna.jag  skrattde och skrattade och pojken förstod inte varför jag skrattade.pojkarna sa hejdå till mig och fortsatte sen iväg .jag fortsatte att skratta det gjorde min dag alltså barn har så roliga sätt att tänka på.

nu får det bli lite fix här hemma innan jag ska hämta hem de små busfröna

ha det så bra så länge 

kramizzar

Av linda - 9 november 2014 18:35

redan söndag och vips så är helgen slut.tråkigt.  

har inte gjort så mycket i helgen bara de vanliga städa,tvätta.

har börjat se filmer med barnen såg duma mej igår och det var väl så där. idag ska vi se på turtles filmen ja inte den tecknade utan riktiga filmen.anton och casper vill se den.jag har ju sett den några gånger ,men det var länge sen nu ju. jag bakade lite i dag gjorde knafe riktigt gott blev det.

i morgon kommer min mamma hit och fikar har lovat elias att vi ska baka frukost bullar i morgon .

han bara älskar bullar hans favorit är kanellbullar speciellt från pågen.tror till och med de heter kanelgifflar eller något sånt. nu blir det snart film ,sen ska barnen i säng här.

blev ett kort inlägg ,men ibland är det så .

ha det så bra 

kramizzar 


Av linda - 7 november 2014 21:49

Mörkt blir det tidigt nu och det gillar vi inte.
när vi skulle gå till dagis nu i veckan var det riktigt tråk väder.
regn kallt och mörkt och då passar det ju bra med paraply och en reflex väst så de syns när vi är ute och går.de älskar sina reflex västar  


.vill ha till de store oxå men de vägrar så vi får köpa hem lite reflexer till dem istället.
i torsdags hade elias maskerad på dagis.
vi hade inga utklädnings jläder för elias brukar inte vilja klä ut sig .men han fick låna kläder av sin kompis och så här söt blev han

Nu vill han ha spindelmannen kläderna och mask.han var jätte ledsen när jag lämnade tillbaka kläderna han lånat.elias fyller snart år så man får önska sig.ni kan ju tro att han längtar tills han fyller år. Spindelmannen, hulken och batman är det som gäller här.spännande att se bär han öppnar sina paket och det finns spindelmannen och batman och förhoppningsvis hulken mask oxå och hanskar.
barnen har äntligen somnat , sent blev det idag men det är fredag så då gör det inget.
Själv sitter jag här och dricker lite grönt te och smaskar i min en god frukt sallad.
I morgon blir det lite tvätt och städ som vanligt.
Jag tänker börja med att göra en matlista är ju alltid lika svårt att veta vad man ska äta och kan ju vara bra att man har listan och handlar därefter oxå.
Nu får jag se om det finns något bra på tven.men det är väll bara tråkiga program som vanligt.
Ni får ha det bra
Kramizzar

Av linda - 3 november 2014 13:20

då är jag hemma igen skönt .

var på ultraljudet hon frågade en massa saker om jag hade ont och så .

ja svarade jag hon sa att jag måste vara försiktigt för det är min åttonde förlossning och det kan gå snabbt.

huvudet var nere men inte fixerat så de ska ha koll på de eftersom det inte var fixerat änn. så det inte blir som jasmin.

man kunde se om jag fick frågan om jag ville veta och jag såg klart och tydligt att det var en lite flicka som ligger där inne och har det bra.

har ju flick kläder men inte så mycket i  storlek 56 så ska ut och scoppa lite för mina present kort jag har .

vill ju ha lite nytt fast man har kläder .har ju haft kläderna till lolo och jasmin oxå så behöver lite nytt.tänk att vinteroverallen har både elias,lolo,jasmin haft och den är lika fin och ser ny ut. små sliter inte på kläderna som stora gör.

nu är de snart dax att hämta hem de små busarna.anton fick gå hem tidigare idag från skolan han hade jobbigt med sin astma och jätte kli i ögonen ,bara det inte är ögoninflamation.

ni får ha det så bra kramizzar

Av linda - 3 november 2014 09:50

Då sitter man här och väntar på att få göra ultraljud och eftersom jag är tidig kan jag ju passa på att blogga lite så kanske tiden går snabbare. I fredags var jag med elias hos tandläkaren vi hade pratat mycket att man måste visa sina fina tänder och gapa som krokodilen i nilen och som dinosarierna gör.vet ni han gapade hos tandläkaten och hon fick även spegla på hans tännder och räkna dem.han hade lite slitningar på dem eftersom han gnisslar tänder på natten men hon berömde honom för hans fina tänder och sa de är verkligen super fina tänder.
Hon frågade om han använde napp.
Ja svarade han.hon frågade om hon kunde få den oxh hänga den i ett träd sen när hon slutade så skulle han få en present, wlias han tittade på mig och jag sa du får bestämma själv.han gav nappen till tandläkaren och hon letade upp en present till honom.
Han fick detta på bilden och han var så stolt över sig själv för nu var han stor och behövde den inte mer

Han har frågat några gånger om nappen , men vi har bara sakt att den har du ju gett till tandläkaren och han har godtagit det svaret. Känns så himmla skönt nu är han nappfri.
Igår bakade vi lite bullar jätte goda blev den vi åt nubakta bollar igår kväll med smör och ost på jätte gott lite te till oxå så klart.
Nu är det dax för mig att gå till ultraljudet.
Ni får alla ha en bra dag kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards