Alla inlägg under december 2014

Av linda - 31 december 2014 18:02

nu är det snart nytt år 

och önskar alla mina läsare ett gott nytt år 

 

hoppas ni får ett helt underbart år 2015

många kramar till er från oss

Av linda - 30 december 2014 17:08

I går var vi på bvc med elissa hon väger 4045.hon växer massor härligt är det men samtidigt vill jag stanna tiden lite för hon växer så snabbt.min syster malin var hos oss i går och lisa.barnen hade fyllt år så de fick jätte fina presenter elias fick en jätte fon flezz jacka som han tycker om jätte mycket.lolo fick en fin hellokitty tröja och jasmin en fin tröja det står love på.elissa fick oxå ett jätte fint sett med byxor body och mössa och fina strumpor till

Vi fikade god saffrans kaka och pepparkakor och tårta jätte gott var det.jag vet inte vad det är med lolo hon tucker om att glra knasiga grimaser när man tar foto på henne så de får ni stå ut med. Samer var iväg och handlade för pengarna lolo fick när hon fyllde år vi hade kollat på hm på nätet och där valde hon lite grejor och så klart så skulle de vara slut i alla affärer riktig tråkigt.
Vi ringde skype så hon kunde välja något annat och hon valde två mimmi tröjor och en jätte fin klänning.

Hittade leggins till jasmin oxå i mimmi

Önskade bara att vi hade hittat tröjorna som matchade legginsen med mimmi men det var oxå slut riktigt tråkigt.elissa fick lite scarfs efterom hon kräker ibland så blir inte jläderna våta utan bara dreggelappen.
Vi gick till mormor i dag fast jag inte orkade igentligen flickorna har varit vakna i natt men jag hade lovat att vi skulle komma så det var bara att gå.när vi komm sa hon direkt att hon var hungrig.jag skojade med henne och sa va har du inte fått någon mat idag.och NEJ dwt hade hon inte hemtjänsten hade inte varit där och gett henne mat utan hon hade bara fått frukost.vi ringde till hemtjänsten men ingen svarade.jag bad då mormor att hon skulle larma med sitt armband.30 minuter senare kommner någon från hemtjänsten och skulle ge henne eftermidags kaffe.jag kunde inte hålla mig eftersom jag var arg för hur fan kan detta hända att de har glömmt ge henne mat så jag skällde ut henne.då var det fel på deras telefon så mormors middags besök hade inte gått ut till deras telefon.
Grrr ännu mer arg blev jag och snäste åt henne att det är tur mormor inte har diabetes.
Jag bara undrar hur fan sånt här kan hända .man har ju läst massor i tidningar och överallt om att de gamla svälter. Och ja de gör de ju om de går till så här om inte jag hade sakt till mormor att larma med sitt armband hur länge hade hon då fått vänta på att få sin mat.nu får jag försöka tä ka på något annat blir bara arg och ledsen över sånt här .
Snart ska vi göra lite tacos här och sen blir det lite skipbo spel med de stora grabbarna.
I morgon är det nyår afton.
Ha det bra så länge kramizzar

Av linda - 27 december 2014 23:31

I dag har inte hänt så jätte mycket.vi har varit hos min mormor barnens kusin var oxå där så de lekte lite.vi köpte med oss lite fika och lolo var inte glad när det tog slut hon tyckte om kakorna .nja slut var de inte men jag tyckte att min mormor kunde ha dem som var kvar till kaffet i morgon tog en bild på henne kakmonstret

Igår komm elias upp sent på kvällen när jag såg på tv.han gick ut i köket.jag kallade på honom men han komm inte.men tillslut så komm han.
Jag frågade om han hade ätit mitt choklad som låg på bordet i köket.han svarade nää det har jag absolut inte gjort.jag är ingen choklad tjuv sa han.men jag tycker denna bilden har svar på att vist är han choklad tjuven

Hahaha. I kväll har elias o lolo bråkat i massor.de är båda i trots åldern och det ska testas hit och dit.jag blev till slut arg och sa att nu räcker de ni får leka med något annat.jag sa att de fick rita en fin teckning att sätta på kylskåpet då var det inget bråk .de sa förlåt till varandra och rita massor.

Jag fick inte ta någon bild på lolos teckning.men jag fick ta på hennes fina prinsessa slott och på fåglen som anton har gjort till henne.

I morgon ska vi baka lite kakor får gäster på måndag.
Tvätta i tvättstugan ska vi oxå hinna med. Och har ett skåp som ska soteras i uch bara tänker på de skåpet måste göra de annars bara går jag och tänker på de och stör mig för jag inte har hunnit än.
Nu får ni alla ha det så bra kramizzar

Av linda - 24 december 2014 22:31

Har inte hunnit med att blogga , för det är ju så att min gamilj kommer före allt annat.så det får bli lite uppdatering nu.
Lolo fyllde ju tre år i söndags stora tjejen. Och så klart fick hon mimmi saker och hellokittysaker. Överlycklig blev hon.vi åt gott hon Ville välja frukost och vi alla tänkte att hon kommer välja ny bakade frukost bullar. Hahaha hon valde pizza så de fick de bli.gjorde pizza av runda mackor vi hade tomat sås riven ost championer och korv på.glad var hon.
Mimmi sakerna och hellokittysaker sprang hon med hela dagen hon skulle ha det med överallt.till slut tyckte hon det var jobbigt att bära runt allt så hon hämtade sin ryggsäck och la allt i den och satte den på ryggen.
Igår hände inte så mycket var på vårdcentralen en liten snabb runda med elias finger jag ska lägga om det varje dag och ta på en salva vi fick oxå.men annars höll vi oss påhemma plan. Casper var iväg han åkte redan klockan 10 och komm hem klockan 20.
i dag gick vi en runda till min mormor.vi köpte go fika med oss.elias sa till henne att han hade saknat henne och att nu minsan ville han ta en bild för nu var han ingen bebis som han var på kortet där han sitter i hennes knä.så det blev en ny bild

Jätte glad är han.
I dag har vi ätit Janssons frestelse och massa annat. Lite godis så klart och fått presenter. I år kokade jag gröten själv annars har det varit min mormor som har gjort de.jag har aldrig kokat tomte gröt förut
Så ja vi får väll hålla tummarna att den går att äta håller på att koka den nu och det luktar gott iallafall.

Jag hade önskat mig lite fler timmar på dygnet det hade behövts ibland.
Tog så klart fler bilder när vi var hos min mormor men de komm imte med när jag la upp demså jag lägger in dem här sist istället.

Nu blir det lite te och lite tv har en liten sessa som är pigg och inte vill sova

Nu får ni alla ha det bra
Kramizzar

Av linda - 21 december 2014 18:37

Idag blir vår fin lolo 3 år .ett stort grattis.

Jätte glad blev hon för alla presenter hon fick
Ha det bra Kramizzar

Av linda - 19 december 2014 14:15

I går var jag och elissa på antons skola de hade julavslutning.barnen hade baka massor som de bjöd oss föräldrar på .lite lussekatter pepparkakor, mintkyssar och maränger och ris bräck.jätte gott var det.

te eller kaffe att dricke eller julmust.
Efter fikan så sjöng lärarna och barnen jätte duktiga var dem.
jag tog inga bilder när dem sjöng eller när vi fikade för jag hade inte frågat föräldrarna om det var okej eftersom det läggs ju ut i bloggen men en bild på elissa och anton tog jag när han höll henne när han sitter i soffan på avslutningen.

Casper hade sin avslutning idag.så nu har alla lov.skönt att slippa gå upp tidigt och inte behöver ställa klockan. Utan bara ta det lugnt ingen morgon stress.de stora har lov till den 12 januari.elias lolo jasmin börjar dagis igen den 7 januari.
Vi var en runda på bvc oxå i går i regnet för JA öste ner gjorde de i massor.värre var det när vi skulle hem.och vist är det så att när man är ute och det regnar så ringer telefonen.jag lät det ringa tänker inte stå i regnet och prata i telefon.elissa har gått upp bra hon väger nu 3640 och är 50 lång.
I morse vaknade de små ganska tidigt och flickorna fick låna antons armband han har gjort de lekte att de var prinsessor med en massa armband och halsband

Tog en bild på antons roliga pepparkakor han bakat på skolan

Jag kunnde inte somna igår så jag ställde mig att baka dumlegrottor till fikan sen i dag.
Nu undrar ni väll varför det står julgran uppe i rubriken.jo det ska jag berätta.elias har gjort en fin julgran på dagis en lite annorlunda gran som har en jätte fin stor julgrans fot.den står på vårt köksbord nu så fint och elias är så stålt över den och det ska han så klart vara tycker jag

Nu är det dax att förbereda kvällsmaten så det bara är att sätta igång maten när klockan är 15.30
Ha det bra med er
Kramizzar

Av linda - 16 december 2014 19:46

Ja just de så står det har satt fast mitt hjärta jag hade när jag var liten.är så trött på att folk ska dyka ner i vagnen .nu menar jag så klart inte mina vänner utan folk man inte känner hatar sånt.
Så nu hoppas jag att de kan läsa

Har varit på karidal i dag och åh vilken god lunch de hade där kostade 35 kronor för köttfärspaj och sallad och dressing .fanns massa att välja på som lite exempel. Spenat och feta ost paj och tacopaj, kycklingpaj. Och en paj med svamp.det blev 45 med dricka helt värt priset

Pajerna är gjorda från grunden .ni bara måste prova .
Idag har jag vari och hämtat ett stort paket oxå sen en runda till min mormor hjälpte henne lite med hennes blommor så de blev vattnade.
Casper blev glad för alla sina presenter.han fick en tröja och blåa hörlurar till sin mobil och pengar.
Nu är det dax för de små att hoppa i säng.
Ha det så bra så länge kramizzar

Av linda - 16 december 2014 19:21

nu har jag två tonåringar 


ett stort grattis casper på din 13 års dag.

   






Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards