Direktlänk till inlägg 30 december 2014

besök

Av linda - 30 december 2014 17:08

I går var vi på bvc med elissa hon väger 4045.hon växer massor härligt är det men samtidigt vill jag stanna tiden lite för hon växer så snabbt.min syster malin var hos oss i går och lisa.barnen hade fyllt år så de fick jätte fina presenter elias fick en jätte fon flezz jacka som han tycker om jätte mycket.lolo fick en fin hellokitty tröja och jasmin en fin tröja det står love på.elissa fick oxå ett jätte fint sett med byxor body och mössa och fina strumpor till

Vi fikade god saffrans kaka och pepparkakor och tårta jätte gott var det.jag vet inte vad det är med lolo hon tucker om att glra knasiga grimaser när man tar foto på henne så de får ni stå ut med. Samer var iväg och handlade för pengarna lolo fick när hon fyllde år vi hade kollat på hm på nätet och där valde hon lite grejor och så klart så skulle de vara slut i alla affärer riktig tråkigt.
Vi ringde skype så hon kunde välja något annat och hon valde två mimmi tröjor och en jätte fin klänning.

Hittade leggins till jasmin oxå i mimmi

Önskade bara att vi hade hittat tröjorna som matchade legginsen med mimmi men det var oxå slut riktigt tråkigt.elissa fick lite scarfs efterom hon kräker ibland så blir inte jläderna våta utan bara dreggelappen.
Vi gick till mormor i dag fast jag inte orkade igentligen flickorna har varit vakna i natt men jag hade lovat att vi skulle komma så det var bara att gå.när vi komm sa hon direkt att hon var hungrig.jag skojade med henne och sa va har du inte fått någon mat idag.och NEJ dwt hade hon inte hemtjänsten hade inte varit där och gett henne mat utan hon hade bara fått frukost.vi ringde till hemtjänsten men ingen svarade.jag bad då mormor att hon skulle larma med sitt armband.30 minuter senare kommner någon från hemtjänsten och skulle ge henne eftermidags kaffe.jag kunde inte hålla mig eftersom jag var arg för hur fan kan detta hända att de har glömmt ge henne mat så jag skällde ut henne.då var det fel på deras telefon så mormors middags besök hade inte gått ut till deras telefon.
Grrr ännu mer arg blev jag och snäste åt henne att det är tur mormor inte har diabetes.
Jag bara undrar hur fan sånt här kan hända .man har ju läst massor i tidningar och överallt om att de gamla svälter. Och ja de gör de ju om de går till så här om inte jag hade sakt till mormor att larma med sitt armband hur länge hade hon då fått vänta på att få sin mat.nu får jag försöka tä ka på något annat blir bara arg och ledsen över sånt här .
Snart ska vi göra lite tacos här och sen blir det lite skipbo spel med de stora grabbarna.
I morgon är det nyår afton.
Ha det bra så länge kramizzar

 
 
Oslofru

Oslofru

30 december 2014 17:51

<3 Vill du bli Årets blogg på oslofru.com och på så sätt dra mer trafik till Din blogg? Gå in och se vad som ska till för att vara med och delta!

Tävlingen pågår nu! ;) Lycka till!

http://www.oslofru.com

linda

31 december 2014 17:54

ja det hade varit kul att vara med och tävla ,men jag vet int hur man länkar och så .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards