Alla inlägg den 7 februari 2015

Av linda - 7 februari 2015 10:11

Det har verkligen varit en tuff vecka känner jag.känner mig trött.känns som om jag inte sovit på flera veckor. I onsdags kväll blev elissa ännu sjukare. Hon rosslade pep och andades konstigt. När jag tog upp henne och sitter med henne i famnen så hostar hon så slemmet sätter sig i fel hals.
Hon ändrar färg snabbt och börjar bli blå om läpparna.
Jag lutar henne frammåt och dunkade henne några gånger i ryggen.då släpper släppet och hon kräker ut de.ringde 112 så ambulansen komm, men eftersom hon var så dålig ville de att hon skulle få inhalerat medicin först.
Sen fick hon ytterligare medicin att andas in i ambulansen plus syrgas.
När vi kom till barn akuten så hade hon det jobbigt men klarade av att syresätta sig själv.men orkade knappt äta.de tog ett näs prov på henne och sa att det kanske var Rs virus.jag tänkte bara att fy jag som inte har sprungit i affärer eller tagit in henne när jag lämnat på dagis utan hon har legat och sovit utan för dagis i sin vagn. svaret.komm och det var rs viruset hon fått.hon fick ha en madkin på rummet som hade koll på hennes syresättning.skitjobbigt när hon fick host atakerna gick den ner till 79 ibland 71 men den gick snabbt upp till 92 -95 där häll den sig annars.detta viruset är hemskt fanns små barn som hade blivit ännu sämre än vad hon var.fanns en mamma och hennes son som vi delade rum medde hade varit där sen i måndags och han blev inte bättre så läkaren sa att de fick räkna med att de fick vara däe hela nästa vecka oxå .han hade fått både rsvirus , öroninflammation, lunginflammation, och de trodde han hade o t i halsen med eftersom han inte ville ha något i mu nen så han fick sondmatas.
Vi är hemma på permis och de är så skönt att få sova i sin egen sä g och jag har saknat barnen massor.

Vet ni vad jag önskar att bvc utbildar alla föräldrar så alla vet hur de ska göra när sånt här händer att de sätter något i halsen.de är jätte viktigt tänk hade jag inte kunnat de hade jag fått åka hem utan min dotter.
Nu får ni alla ha det bra och ta hand om varandra
Kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards