Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

bvc,vattenpölar och pyssel

Av linda - 26 mars 2015 23:13

tänk var tiden går snabbt dagarna bara flyger förbi och jag önskade att dygnet hade fler timmar .hinner inte med de jag ska och då menar jag så klart inte barnen ,men jag menar andra saker ,tur de finns kvar i morgon oxå.

igår var jag och elissa på bvc och vägde och mätte henne.

hon väger 6420g och är 62 lång  trotts  att hon är född förtidigt.

i dag var det dax för jasmin att gå till bvc.jag hade alla de små hemma idag och jag tänkte avboka tiden eftersom jag inte hade så stor lust att dra dit alla små speciellt inte nu när lolo testar som hon gör hela tiden,men vi gick dit ändå och jag har ju en super läkare till jasmin på bvc så jag är bara glad att jag har henne och hon svara på allt som barnen fråga henne .

en remiss är skickad till sjukgymnasten så får vi se om hon tycker som jag eller inte.jasmin är 18 månader och väger 11,78g och är 81 lång.jasmin fick en spruta i benet idag med usch som hon skrek gör så ont i mamma hjärtat när de skriker så.som ni vet så testar lolo hela tiden .

innan vi gick hemifrån i morse så plockade jag ihop lite frukt som jag brukar när vi ska ut.lite äpple och banan och päron.när vi var klara på bvc skulle i fika på de.

när vi var klara och kom ut i vänt rumet så ville de ha sin frukt.elias valde päron,lolo äpple och jasmin och jag tog banan.när vi hade tagit på oss ytter klädena för att gå hem.så började lolo prata om att hon var mätt och inte ville äta upp sin frukt .jag sa att det är bra att hon äter sin frukt så hon inte skulle vara hungrig på vägen hem.

när vi komm utanför buskarna så slängde hon sitt äpple där halva  var kvar.sen hade hon fått för sig att om hon slänger sitt äpple så kunde hon ta elias päron och det gick inte med något annat päron.så det slutade med att lolo skrek hela vägen till vår affär usch som hon vrålade och usch som jag skämdes och undrade vad folk skulle tycka som lät henne skrika så.

men jag lät henne skrika så till slut förstod hon själv vad hon hade gjort för fel och skämdes lite över att hon skrek så,men fy vilken röst hon har kan ju bli opera sångare när hon blir stor.

på vägen hemm hittade de en vatten pöl vi var ju redan blöta eftersom det regnade när vi skulle gå hem och jag hade inte tagit på de regn kläder.de hopaad massor och sa mmamma nu blir jag ju smuttsig jag svarade att de inte gjorde något utan vi fixxar det sen.      

elias har gjort lite pyssel på dagis så himla söt är den  

lolo är en riktig lill mamma. hon ska ge elissa nappen hela tiden och titta till henne hela tiden och busa med henne och kommer någon av de adnra nära så säger lolo stop du får inte röra henne.

i måndags fyllde ju samer år .

vi firade honom med lite choklad pudding är så trött på tårta.jasmin älskade choklad pudding och ja det syntes att det är hennes favorit

   

lolo älskar att hålla elissa i handen och en fin bild  blev de när de håller varnadra i handen

rikigt syskon kärlek 

 

idag när vi gick från bvc så sa han .

mammam jag är stor nu ,jag  svarade

jaså är du de .

ja för nu kan jag se min näsa titta och så tittade han med ögonen i kors.hahhahah

skrattde så jag började hosta och satte tuggumit i fel hals .så himla rolig han är .

i morgon blir det en runda till mvc och sen en runda till mormor och sen till stan.nu är det väll dax att gå och sova .

ha det bra kramizzar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards