Direktlänk till inlägg 26 april 2015

husdjur och lite blandat

Av linda - 26 april 2015 01:29

Elias har skaffat ett husdjur.nu vet jag att några av er tänker varför skaffar de ett husdjur.hahah det är inget riktigt husdjur men i elias fantasi är det ett husdjur och då ska han få låtsas de.en söt liten ödla har flyttat hem till oss som ska matas och lekas med säger elias

Han fick den hos logopeden och han är så stolt över den.vi var ju hos logopeden i torsdags hon var jätte nöjd med hans tal han var jätte duktig
Fast han behöver träning på att hålla pennan ordentligt och klippa behövs oxå träning på.elias tungband är för kort han kan inte räcka ut tungan ordentligt eller slicka sig på ovanläppen.hon tyckte att jag skulle prata med bvc om att kanske klippa bandet.kanske därför han smaskar så mycket när han äter för både strängen till överläppen och tung bandet är för kort.ska till bvc på onsdag så ska prata med dem om de.
I fredags åkte vi till stan till biblioteket skulle ordna en i loggning till casper han har dyslexi och biblioteket har en app med ljudböcker.sen till caspers skolan och lämna lite papper.
När vi sen gick nära ica kvantum började lolo skrika av glädje och skratta i massor.mamma titta skrek hon en massa rosa.ja och det var en massa rosa på träden.tänk att så lite som rosa vacka blommor på träden fick henne så överlycklig. Eftersom jag inte hade något batteri på min mobil så lovad jag henne att när den var laddad så skulle vi ta bilder på ett likadant träd som finnns nära dagiset.vist är det vackert med en massa rosa på träden

Anton hade varit på skånesdjurpark i fredags med skolan han hade haft det jätte kul.de hade grillat och haft de roligt fick lite bilder oxå

Skönt att de hade tur med vädret.
Pontuz har varit här han kom i fredags och stannade till igår.
Jätte kul har vi haft.elias sa till pontuz att han tyckte att han hade världens bästa storebror.såg på pontuz hur glad han blev.
Idag är det söndag. Blir ingen träning idag samer ska iväg och jag har ingen som kan passa alla barnen.tänkte att vi ska gå en runda till min mormor idag.
Nu är det inte många dagar kvar tills samer och elias åker, de åker på torsdag .som jag kommer sakna dem hoppas 2 veckor går snabbt.
Nu är det dax att försöka sova lite så man är pigg i morgon, men blir nog inte så mycket sömn.elissa vänder sig från rygg till mage på natten och vrålar för hon inte kan vända sig tillbaka. Hon har även hittat sitt hår, drar sig själv i håret gör hon och ibland har hon glömmt hur man släpper håret så då vrålar hon för de för ju ont när hon drar så i sitt hår.
Ha det bra med er och ta hand om varandra
Kramizzar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards