Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

rosa och lila gäller de

Av linda - 1 juni 2015 12:30


hoppas ni alla har haft en bra helg och mors dag.

ny vecka  måndag idag. 

de små är hemma från dagis och leker på rumet en stund .de leker mamma, pappa, barn. tåg leker de oxå de har tuffat ut i både stora rumet och i köket och i hallen och vill man följa med så var det vikigt att jag stod på tåg stationen de har byggt och väntade på tåget  .just nu är lolo inne i en rosa och lila fas allt ska vara rosa lila och mimmi ,hellokitty,och så klart frosen och de börjar smitta av sig på jasmin som oxå börjar nu,hur ska det bli i tonåren när tjejerna är stora   .

på väg från dagiset i fredags så tog jag en bild på lolo och trädet hon önskade hon kunnde ta med sig hem för att det just var rosa och lila blommor på de

 

i helgen har det varit marknad här ,men vi har inte varit på den i år.lördags åkte vi till samers morbror och jag fick lära mig göra jätte god arabisk mat .så gott de var så på fredag blir det till att handla i malmö så vi kan göra de hemma oxå.jag hade jätte roligt fick träffa hans andra morbrors fru oxå jätte trevligt.

lite bilden på maten vi gjorde tog jag så klart det blev kubbe,taboule,kosa,osi

   

det är snart ramadan så då blir det lite god mat.

vädert här är så konstigt tänk 1juni och kallt .hoppas på lite mer värme snart.

snart dax att förbreda kvälls maten här.

blir kålpudding ,potatis,sås och lingon.

i morgon ska jag på möte på ett av barnens skola med en annan förälder får vi se om de kan sluta anklaga honom för något han inte gjort. nu får ni alla ha en fortsatt trevlig dag 

kramizzar




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards