Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

lite blandat babbel

Av linda - 22 juni 2015 11:11

tänk att barnen sov länge idag ,helt otroligt inte ofta de händer.

lollo vaknade klockan 06.30 och ville ha ett äpplesen ville hon sova igen så klart fick hon de och jag var ju med trött så jag gick oxå och la mig igen och vaknade klockan 08.30 hade elissa vaknat och lolo vaknade kort där efter igen.väckte anton och casper för de skulle iväg .9.30 vaknade jasmin pigg och glad .vet ni när elias han vaknade klockan 10,15 vaknade han en rikigt som morgon detta skönt .

i tisdags var vi på bvc med elissahon väger nu 8560 och är 69 lång.

jag på pekade att jag tyckte att navelen var lite svart som inte ville gå bort  och smutts är det inte eftersom hon badar ju jätte ofta .det var gammal navel som satt kvar som hade växt sig fast  så läkaren plockade bort de och elissa sa inte ett ljud utan bara skrattade hela tiden .niu ska jag själv ha på lite olja när hon badar och ta med en topps där.ibland är det bra att bytta läkare för då får fler se de och jag har ju sakt i från om navelen innan .

jag har ju oxå varit hos läkaren tog ju blodprover för ett tag sen och de var bra alla utom ett.Har kraftig vitamin D brist  så läkaren skrev ut tabletter som ska tas 2 gånger dagligen och sola,men vart tusan tog solen vägen då.Bara för att jag behöver solens underbara strålar så blir det muligt och en massa regn typiskt.fick en tid i augusti av läkaren så längtar verkligen tills det är dax.måste gå ner 10 kilo innan bara och gå på  modifast.

Midsommar firade jag och barnen själva utan samer och elias de var hos hassan och rasha för det är ramadan ju .kanke bäst att skriva att elias var inte med och firade midsommar för han ville följa med och leka med deras pojke.

så elias fastar inte barn gör inte de.

iallafall vi åt en massa midsommar mat  och glass till efterätt.

samer hade köpt mattor til hallen men jag var så besviken var ju inte demattorna jag ville ha och han hade köpt en röd och en vitsvart de kan man inte ha iallafall inte jag  inte ihallen .ville ha gå matta i hallen har en lång hall med en koridor typ.han skulle köpa i dag så jag får väll hoppas på de.

samer hade med sig en jätte god kaka som Rasha hade gjort  super gott  

vet inte vad kakan heter .i går åt vi jätte goda sallader på kvällen de små sov ju och när jag hade gjort taboule till samer och han gjort en annan god sallad ville vi nadra oxå äta anton och casper åt massor de älskade de så de kommer vi göra flera gånger.jag har inte fastat ,men ska göra de nu har ju haft röda havet och då får man inte fasta.

idag ska jag vara upp och äta och dricka för imorgon fastar jag.glömmde ju att jag tog ju bild på salladen som samer gjorde   

 i morgon ska de små till dagis.sista veckan på dagiset för sen byttar de dagis under sommaren är ju personal från deras dagis som jobbar så de känner igen dem. bara jag och anton och elissa hemma i morgon får bli lite pyssel lite armband har ju köpt fina pärlor med bokstäverså de får de bli .nu ska jag baka choklad bullar och lite vitlöks bullar tror jag .ha det så bra kramizzar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards