Alla inlägg den 24 september 2015

Av linda - 24 september 2015 21:46

härligt väder har vi haft de idag soligt och varmt.

I söndags var Elias på kalas hos sin kompis från dagis.

Kalaset var på sularpsfarmen de var utom hus och jag tänkte bara att vad är detta för kalas,men jag hade fel för vilket kalas de var så häftigt vist det var lerigt och skitigt men barn ska få röra på sig så flezjacka,gummistövlar och regnbyxor hade han på.fanns mycket där kaniner fåglar och hönerna gick lösa på gården.    

de fick gå till åkern och i majsfältet och plocka majs

 

 stolt var han att han plockade majsen själv.Man ser inte barnen bara föräldrarna för de var så högt .

de hade spring tävling oxå alla fick springa en gång och alla skulle räknatill tre innan man sprang och alla skulle heja på när man sprang


 

när kalaset nästan var slut så fickde åka släp och mata fåren alla barnen älskade det.        


goda majs blev de som  vi fick med oss hem och som de ät massor av .

 

Idag har vi inte gjort så mycket,jag är trött har ont i hela kroppen och fryser.Elissa har ju varit sjuk så det kanske är hon som smittat mig.Vi får hålla tummarna att det inte blir mer av de.Elias han kan inte låta bli att slicka sig om munnen helt sårig var han och röd så det fick bli lite idominsalva runt munnen och elias tyckte det var jätte kul så han bad mig ta en bild 

ta en bild när jag har alva på sa han

 

nu får det bli lite te här och lite tända ljus så man får upp värmen.

ha det bra kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards