Alla inlägg den 7 november 2015

Av linda - 7 november 2015 22:12

tycker denna vecka har gått långsamt för en gång skull.

anton började ju i måndags på ny skola och de har gått jätte bra även om jag har lite synpunkter på vissa saker som jag kommer ta upp sen så är jag mer än nöjd ändå-

flickornas klänningar har kommit så söta de är.Synd bara att det inte fanns till Elissa oxå.

 

blir fint med svarta leggins till dem.

Itorsdags var jag på karildal cafe och fikade med Elissa och jasmin hade jag med mig .vi skulle möta upp en av mina vänner där min syster komm oxå dit sen.

nä vi har suttit en stund kommer det fram en äldre dam eller ja hon är pensionär och jag känner henne hon har jobbat på fritids när jag var liten.Jag trodde hon ville hälsa på mig och fråga hur det är med mig eftersom hon komm fram.Fel hade jag ju hon började istället att kränka mig och frågade om jag var dum i huvudet som bar slöja och att hon ville dra av mig slöjan om jag inte själv tog av den.Jag brukar inte bli arg ,men jag sa bestämmt att hon får gärna tycka vad hon vill eller tro vad hon vill men att komma och kränka mig framför mina barn och min vänn det var droppen .jag sa bara att jag tänker inte ta av den och att vem är hon att säga till mig att ta av den.

Inte mig det är fel på utan de är på henne och sen började hon blanda in min mormor i det hela.det var bara för mycket.Jag sa till henne som det var att mina mormor stöttade mitt val och jag är samma person med elller utan slöjan. och att hon brukar berömma mig för hur fin jag var.

Jag sa till henne att min mormor hade vänt sig i graven om hon hade hört vad det är du står och säger till mig. Då ser jag en tår falla från hennes öga och hon säger din mormor var en underbar människa sen gick hon.

Detta är vad jag tycker om sånt här .

Alla behöver inte tycka likadant,men man ska respektera att vi är alla olika och vi alla gör olika val i livet och inte kränka någon för hur de ser ut eller hur de är klädda eller vad de tror på.Jag tror inte denna människan mår så bra av att gå och bära på så mycket hat.Usch nog pratat om de ska släppa detta och inte bry mig mer eller låta de ta någon energi från mig.Vi fikade ändå och hade trevligt trots händelsen sen komm ju min syster med och hon blev lika chockad som vi andra när jag berättade vad som hade hänt .tog lite fina bilder på jasmin och på helen och elissa

   

 


jag provade att sätta upp elissas hår härom dagen tycker hon liknar flickan i monsters ink lite   

   

Elissa sitter och leker med mått band hon älskar att leka med den fast under uppsikt förstås så hon inte får de  runt halsen.tänk att något sånt kan vara roligt   

Vi har ju storm här  freja heter hon vist .Elias är jätte rädd för det blåser och låter där ute så vi spelade lite fia med knuff och lite plocke pinn. så ledsen han var det ser hemskt ut där ute sa han .

men glad blev han när han såg fiat för det var första gången han spelade fia .åh titta mamma svampar sa han och skrattade i massor.

 


jag trodde ju att han skulle vara trött och somnade för han och casper,lolo,jasmin följde med pappa till malmö och handlade ju på Hm och någon annan affär i malmö för casper behövde en jacka.

men nää trött är han inte men ser nu medans han ser på tv på barn pogram på arabiska att han snart somnar och i dag får han lov att somna till tven.jag bara bär in honom sen annars kommer  han aldrig somna om han ska ligga i sin säng och somna själv.

nu får ni alla ha det så bra i stormen 

kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards