Alla inlägg den 1 januari 2016

Av linda - 1 januari 2016 15:07

första inlägget för iår då .

Hoppas ni hade det bra på nyår .

Min mamma var här på dagn och vi smaskade i oss goda mandelmusslor hon hade bakat.

Jag fyllde dem m ed jordgubbs sylt och grädde och lite blåbär på toppen.

farligt gott

 

Lolo åt tre stycker och hon ville ha mer, men jag tyckte att det räckte med tre ska ju orka mat lite senare oxå.

Lolo sa mamma jag är ett kak monster jag älskar kakor

det syns väll inte?

 

jag gjorde marinerade kyckling klubbor i ugnen till de hade vi potatis,sås, hericovert och så klart taboule.

Till efterätt hade vi  choklad pudding .

Receptet på marinerade kyckling klubborna  och taboulen hittar ni på bloggen under fliken recept.

Fick ju ta av Elissa sin fina klänning för annars hade den inte fått vara ren och fin när hon hade ätit.

kladd blir det men det hör till om man äter själv   .

   

Ingen av grabbarna ville vara med på bild på nyårs afton ,men lite bilder på flickorna blev det ,men vilket jobb inte lätt att ta bilder på tre trött små flickor.

 

bra blev dem iallfall även fast de flesta blev suddiga så då fick det bli så här i stället .

Idag följde Elias och Jasmin med pappa till malmö för att handla lite kött och frukt och lite annat.

Fick denna bilden Elias har varit hos frisören och klippt sig .

     

verkligen en stor skillnad passar jätte bra i det .

Vi bara tar det lugnt annars i dag blev ju rätt så sent i går jag komm inte i säng förän klockan 4 så en seg dag i dag hoppas på lite mer sömn i natt.


Vi ska äta tacos i dag  orkar inte så och laga något som tar tid att göra så du passsar tacos bra .

ha det bra nu och önskar er alla ett bra år 2016.

många kramizzar till er   

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards