Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

lite blandat babbel

Av linda - 6 januari 2016 22:16

dagarna går snabbt och i morgon ska de små till dagis igen.Har varit skönt med lov  men oxå skönt att komma in i vanliga rutiner igen.

har varit en massa bråk här mellan de små så till slut satte jag jasmin och lolo till att rita,annars hade int maten blivit klar i tid.  

Mina barn äskar att rita och pyssla de tycker de är kul.

Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på Elias ska bjuda lite kompisar och lolo med till barnkalaset har precis klickat hem lite inbjudnings kort och en duk och lite kalas påsar  ,men eftersom de inte är överens om teamt så blir det en blandad kompot lite frosen lite spindelmannen, batman.De får vara så och så klart  två pinjator kommer vi ha inga stora eftersom vi kommer ha två stycken.En spindelmannen och en frosen de ska ju fyllas oxå och sen ska det bli kalaspåsar som de ska ha med sig hem oxå.Huvudsaken är att Elias och Lolo blir glada och nöjda .Vi har valt att ha kalaset nu i januari eftersom de flesta har varit upptagna i december .Jag bara tänker på att de kommer bli 11 barn bjudna vi har inte plats till fler fast jag önskade att vi hade plats till alla ,men elias och lolo har själv valt vilka de vill bjuda.och då blev det 11 barn tillsamans.

vi bakade lite frosen choklad bollar som vi smaskade på elias han sa 

mamma  vi måste ju baka och prov smaka alla kakor vi ska bjuda på  så de passar till kalaset och de gör dessa bollar.

  .

Elissa har börjat gå i raket fart nu och så klart så älskar hon att röra sånt hon inte får ,men min duk på bordet i tv rumet rör hon inte bara de som är på   .


 


Vi har haft ballerinor här Jasmin och lolo som lekte ballerinor och dansade för oss.  

kjolen sitter lite konstigt men hon tog på den själv och ingen hjälp behövde hon det var hon snabb med att säga jag kan öra det själv sa hon.

Anton fick ju bord pignis i julklapp så det har spelats flitigt här innan idag vi vuxna spelade med vi skrattade  så vi nästan fick ont i magen ,kul var det .

snart dax att hoppa i  säng ska upp tidigt och ut med barnen till dagis i snön.Ja ni läste rätt vi har fått snö och jag gillar det inte   .

Nu får ni allaha det så bra 

kramizzar   

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards