Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

pulkabacken och 4 års trots

Av linda - 16 januari 2016 22:49


jag vaknade tidigt idag  och inte kunnde jag somna om häller klockan var 04,30 .alla andra sov ju.Men gick inte att somna om.

gick upp vid 7 då var de flesta på väg upp.

vi åt lite  frukost och Elissa älskar ju mackor .

hon älskar puck på mackan (arabisk mjukost).

   

hon hade fått masor av puck runt munnen och började försöka slicka på de såg jätte roligt ut.

idag har vi varit ute idet kalla vädret barnen har åkt pulkor var ju meningen att även Elissa skulle åka pulka idag ,men hon var trött så hon somnade i vagnen.Tur vi ska ut i morgon igen tycker barnen ,men fy vad kallt det var .

vi gick en runda till affären idag med och jag köpte en dricka ,la den ivagnen och plötsligt hade en söt liten dam hittat den och vägrade släppa den och sa ,min,min,min

 

     

jag frös massor sen något av barnen ville oxå gå hem så det gjorde vi .

Drack varm oboy och åt riskakor med smör och ost på som barnen älskar .

till kvällsmat idag blev det fiskpinnar,stuvad spenat,potatis.

jag vill inte ha sånt görnt gräs på min mat sa elias   

Det behöver du inte häller vet ju att han inte tycker om de.

Samer tog med sig de stora ochhandlade jag har gjort en matlista nu och det handlades efter den.Ja så klart lite annat medsom behövs.

blev lite spel idag med lite memory med elias och jasmin.det var inte så lätt för jasmin att spela memori hon förstod det inte ,men fick vara med ändå och försöka.

har en tjej här hemma som tror att det är hon som bestämmer testing,testing hela tiden.

I går rev hon jasmin så det blev rivsår i ansiktet bara för att hon inte fick ha samma leksak som jasmin,men jag kommer inte ge mig där för är det någon annan som ha leksaken som hon vill ha får hon vänta på sin tur även om det blir skrik och gnäll och stora krokodil tårar som  kommer.hon gör allt för att bråka just nu.

Inget kul alls tur det går över.

det är ju en utvecklings fast tur det går över igen.

Vet ni nu har min tavla kommit som jag vann åh så fin den är valde alla flickorna namn i den och vad det skulle stå 

i den är så nöjd.

 

vill köpa en med allla pojkarnas namn i.

ska bara till ikea och köpa en ram till tavlan.

vill köpa lit tavlor och väggtexter ,men där jag har kollat är vägg jätte dyra tycker jag.

nu ska jag fixa lite här innan det blir sängen så får vi hoppas på lite sömn denna natt.

ha det bra

kramizzar   




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards