Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

tuffa dagar

Av linda - 27 januari 2016 20:32

torsdag i morgon och barnen har börjat räkna dagarna till kalaset på lördag.

Imorgon ska jag baka om jag hinner och orkar.Har varit tuffa dagar detta.Jag skulle börja på måndag på en aktivitet via arbetsförmedlingen ,men så blev det inte känns så tråkigt då jag verkligen har sett fram emot de.

Jasmin fick krupp anfall söndag natten till måndag .Jasmin är jätte förkyld,feber och det har satt sig på henns andning hon har förkylnings astma så det har varit vakna nätte med 1-2 timmars sömn bara försöker ta igen de när hon sover middagi förgår sov vi middag i 3 timmar de behövdes verkligen.hon är piggare idag  ,men man hör att hon rosslar,hostar och är snabb andad. Jag är ju van vid förkylnings astma för alla barnen har eller har haft de .har ringt runt idag och försökt få tag i läkaren så han kan skriva ett intyg till dagis så de kan ge henne medicinen där om det skulle behövas.Ringde oxå och försökte få tag på mitt betyg,men det var bara telefonsvarare .

Min vän hajpaj som vi kallar varandra  var här idag och hade en kompis med sig oxå jätte kul att träffa dem nästa gång är det jag som åker till henne .behövde verkligen få träffa någon annan och inte bara sitta här instängd nu när jasmin är sjuk.Japp jag har lämnat de andra på dagis vilket har varit bra för då har jag passat på att få vila med jasmin och fått lite sömn  och fixat de jag ska medans hon sover om jag inte kunnat somna.så kan vi bara ta det lugnt och mysa med alla barnen rästen av kvällen  när vi har hämtat och efter kvällsmaten oxå som idag blev det en massa täcken och kuddar i stora rumet så bara såg vi på barbi film och katten pettson och findus.

Tog lite bilder på barnen när de hade sina leksaker från macdonalds på sig.

       

denna bilden tyckte jag blev jätte bra på Lolo ochElias syskon kärlek

  .

Som ni ser på bilden så har hon napp i munnen lolo är snabb med att ta sina små systrars napp för hon har ju slutat med napp fast ibland blir jag sugen på napp säger hon.Hon får inte ha den men är jag inte uppmärksam så kan hon ta den i smyg och ja denna gången kom nappen med på bilden oxå.

Idag höll jag på att bli rikigt arg på min diskmaskin fy tusan vad jag svor åt den och det hjälpte faktisk den fungerar igen lönar sig att bli arg   .

Jag klarar mig inte utan diskmaskin vi är så många i familjen så att diska för hand finns inte med på kartan bara.

Nää nu kastar jag in handuken för i kväll stänger ner datorn och sätter mig och ser lite på film med jasmin om jag nu kan hålla mig vaken.

ha det bra på er 

kramizzar

 
 
Anneli

Anneli

29 januari 2016 16:12

Hej, jag har förklarat på min blogg nu hur du länkar, jag hoppas att det var så du menade.

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

linda

29 januari 2016 19:39

tack ska genast titta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards