Alla inlägg den 31 januari 2016

Av linda - 31 januari 2016 21:48

Helg och i går hade barnen kalas för sina kompisar.

Barnen hade jätte kul även om lolo var lite ledsen innan kalas över att det inte komm någon flicka på kalaset de var alla sjuka.Lolo frågade mig om vi kunnde gå och lämna godispåsen till flickan som inte kunnde komma för hon hade fått feber över natten och hon behöver bli glad tyckte lolo.Självklart gör vi de sa jag för vi hade ju en påse til henne för fick smset på morgonen .Lolo blev glad igen och sa mamma jag har ju precent i påsen till henne ju.

Lolo bestämmde att flickorna skulle få armband i sina godispåsar.

Både elias och lolo ville att alla skulle veta vart kalaset var så vi satte upp denna på ytterdörren.


jätte fin var den och täckte hela dörren.

  

Elissa älskade ballongerna som vi hade blåst upp

   




Elias och lolo valde frost tema elias tycker om olaf och lolo  tycker om Elsa och Anna.

 

vi bjöd på korv med bröd. vi hade maränger ,chokladsås och så klart glass  istället för  tårta.De ville inte ha någon tårta på kalaset. 

vi hade en pinjata oxå som jag fyllde med godis och vars en leksaks snurra.

ser kanske inte ut som mycket godis men det var massor i den.

 

leksaks snurran var rolig tyckte barnen de hade tävling om vems som snurrade längst

   


sätta svansen på åsnan var kul.

 


Godis påsar blev det så klart oxå med hem.

Lolo bestämmde att i flickornas påsar skulle de oxå ligga ett armband.

 

Ipåsarna fanns det .

målarbok

kritor

leksaks orm

klubba

kexchoklad

tatuering

och  ett armband i flickornas påse

Elias och Lolo frågade om de fick ha kalas igen när de fyller år.Klart de får om de vill de då.

Nu ska jag berätta en sak .Jag har bloggat sen 2012 och jag har ALDRIG fattat mig på hur man länkar så det blir som en text .Har sett att vissa skriver HÄR och så ska man trycka på den så kommer man till länken.Har aldrig förståt hur man har gjort så jag gav tillslut upp.I en blogg som jag hittade såg jag att hon bloggade oxå från bloggplatsen.se

och hade gjort så som jag skrev om.jag chansade och frågade hur hon har gjort .

Jätte gulligt av henne att visa mig hur hon har gjort så nu kan jag med så glad jag är .

Ni hittar hennes blogg HÄR

Nu är det dax för mig att försöka fixa lite sen blir det sängen barnen ska vara på dagis klockan 07.00 

så det blir till att vakna tidigt.

ha det bra så länge





Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards