Alla inlägg under februari 2016

Av linda - 14 februari 2016 00:37

Igår vaknade vi till snö.Lolo väckte mig ochsa mamma titta ut det är snö.Jag trodde hon skojade lite ,men när jag tittade ut så vist hade det kommit en massa snö   .Trodde vi snart skulle få vår istället.

Efter frukost tog Lolo och jasmin sina kuddar och la sig i soffan och vilade lite lilla syster vill oxå vara med upp komm hon i soffan helt själv så jag vet vad jag har att vänta mig vår lilla kläter apa.Glad blev hon för Lolo hämtade en kudde till henne oxå.

 

De tittade lite på Barn kanalen de stora grabbarna tittade oxå.

 

Ifredags var jag mamma ledig så skönt att slippa gå tidigt till dagis bara vara hemma och ta det lugnt.Min kompis Jenni och två av hennes pojkar komm till oss jätte kul hade vi och jag fick hjälp att lära mig virka är skit kass på de med det är kul. Igår var jag konstigt trött och mår inte alls bra sitter här nu och bloggar och kan inte sova ont i kroppen och trött rikigt trött,kanske min tur att bli sjuk alla barnen har varit sjuka i omgångar  och Samer oxå så det hade inte varit konstigt.Lite pulka åkning blev det i allafall efter vi hade varit i affären och köpt lite lördags gott.

     

Vi stannade inte ute så länge för casper frös  och sen helt plötsligt frös de andra med så vi gick in och gjorde lite mat  och åt lite gott sen istället .Nu ska jag ta en alvedon och se om det går att sova.

Ha det bra så länge kramizzar   




Av linda - 11 februari 2016 09:03

hEj på er alla .

Hoppas ni alla mår bra där ute .

Veckan har gått så fort har inte hunnit med därför har det inte blivit bloggat så mycket häller.

Åt ni semlor i tisdags ?

 

vi åt semlor så gott fast farligt för kärleks hantagen   ,men man måste få äta gott och njuta någon gång.

Veckan har flytit på som vanligt trötta barn har jag haft ,men bara idag oxå för i morgon är de lediga från dagis skönt med lite ledigt .Dagis är stängt så jag tar föräldra ledigt i morgon .

Lite bilder som jag tog i veckan när vi passade på att vara ute en liten stund innan det blev mörkt fastklockan bara var 17.00

          

Anton älskar att göra konster han vill ju börja på parkouer och free running.Vet att vår lilla håla så finns det nu ska ringa dit och titta lite på priser och vilka tider det är .

Fast jag är bara rädd att han ska skada sig ,men de får lära sig där hur man ska undvika de .

Idag har jag en massa att göra ska på arbetsförmedlingen och försäkringskassan, och  möte .

Nu börjar tiden gå så måste skynda mig ha det bra med er 

kramizzar  


Av linda - 6 februari 2016 23:12

Lördag och godis dag som Lolo hon säger.Idag har vi bara tagit de lugnt jag har varit trött ,trött idag. Var upp med Elissa som vägrade somna om vid 01 i natt vi satt uppe och tittade på barn sånger på youtub.När jag vaknade sen i morse ville jag verkligen inte gå upp,men det var bara att gå upp och se glad ut.Barnen har bråkat i ett idag vist  har de varit samms oxå ,men mest bråk om vem som skulle ha den leksaken eller den muggen ville ju jag ha .Räkna till tio och tänk tålamod är förälderns bästa vän    hahaha ja om det ändå var så lätt slutade med att ingen fick mugg alla fick vanligt glas istället.

vissa dagar bråkar barnen hela tiden med varandra inget kul alls.

Jasmin hade svårt att sova i kväll så vi hade lite frukt stund bara hon och jag medans de andra sov.

 

Samer la sig innan en stund och somnade ,men gick upp igen för annars hade han inte somnat sen ju.Jag gjorde lite te till mig själv tände lite ljus och tog fram min målar bok för vuxna och började måla lite.

   

De är  vardags lyx att sitta själv och ingen som kallar på mig eller är ledsen.

Vad är vardags lyx för dig?

Här är det när man får gå på toa själv låt mamma bajsa ifred som mekatt säger   .

Ducha ifred utan någon som bankar på dörren mamma är du klar,mamma kan du komma nu.

sitta med lite te eller en bra bok i lugn och ro  är oxå vardags lyx.

I morgon blir det till att åka till ica och handla lite dippa som vi ska ha till tacos i morgon har ju redan köpt taco chips eller natchos chips kanske de heter.

vi brukar inte ha natchos chips till men nu ville barnen ha de så då får de bli de då.

Någon som kan rekomendera någon bra dippa till nathocsen?

Nu är klockan mycket och jag tänker fortsätta måla och sen hoppa i loppelådan och sova .

ha det bra kramizzar   





Av linda - 4 februari 2016 22:26

Denna dagen har bara gått i ett hela tiden .satt och tittade på lite jobb på AF och vips så var det dax att åka.var och träffade en kompis idag och sen åkte jag och elias och fikade lite på karidal.

Elias fick välja fika och han valde ost bullar med ost och peppsi att dricka.

så jäkla billigt 35 kronor betalde vi för fikan.

   

så klart att man ska ha efterätt oxå .

   


Hjälpte Elias med sina tatueringar  med minionerna som fanns igodispåsen från kalaset glad blev  han.

 

när vi komm hem så blev det lite fix här hemma sen läsa lite  mail och svara på dem och gå igenom kapitel4 igen .

Snart ska jag går och sova ,men ska se ett avsnitt av glamoure först på tv4 play följer den serien och har gjort sen jag var liten.Kommer ihåg att så fort skolan slutade sprang  man hem och fixade lite mellan mål och satte sig och såg på glamoure följde både glamoure men oxå våra bästa år.Har inte sett våra bästa år på snart 6 månader om inte mer.Såg ett avsnitt på play nu i kväll som de har spårat ut  ska inte börja se det igen fast det var spännande.

Nu är det slut skrivet för i kväll ska upp tidigt i morgon.

ha det bra 

kramizzar  



Av linda - 2 februari 2016 21:46

Elias kunde inte sova så han sitter här och  lägger pussel.Jätte förkyld är han så han är hemma från dagis det ska han vara i morgon oxå.

Vi hade en tid i dag med lolo på 4 årskontroll .Hon var jätt glad att det bara var hon och jag som skulle gå dit.

Jag önskar jag kan gå på öppna förskolan idag sa hon när de öppnade.Lovade att en annan dag ska vi gå alla på öppna förskolan.

 

tog lite bilder på henne som hon ville mamma ta bilder till våran blogg det är roligt att titta på sen sa hon   .

        

4 års kontrollen gick bra ,men hon måste träna på att hålla pennan och på att rita gubbar då hon ritademunnen i panna och ögonen någon annan stans.Fick på pekningar att hon väger för lite hon väger 15,3 kilo och är 102 lång.Jag blev lite sur på henne och sa att jag kan inte ge henne mer mat än de jag redan gör  och då menade hon att jag ska ge henne mer fett  i maten.Jag sa till henne att alla barn är olika och huvudsaken är väll att hon äter och mår bra och går upp i ivkt även om hon nu ligger lite under kurvan.Blir bara så trött på denna kurvan de går efter väger de över så är de fel väger de under kurvan så är de med  fel.Jag ska inte bry mig så mycket hade samma problem med Elias  tills de på hjärte avdelningen skickade oss vidare och då hade Elias för lite D-vitamin i kroppen och därför han inte växte varken på längden eller gick upp i vikt som han skulle och låg även på gränsen på för lite tillväxt hormon ,men nu har han börjat växa för han har fått D vitaminer .Elias och jag åkte till willys och handlade lite vi tog bussen är ju en bit att gå dit .

Mina barn älskar att åka buss.

 

tittade på bilden och som hans overall ser ut den åker i tvätten i morgon kan jag ju säga.

Vi handlade både nyttigt och onyttigt ,men de får man göra ibland   .

Idag ringde jag och ville ha mina betyg utskrivna och hemskickade måste ha de ifall jag blir kallad till anställnings intervju.Vet ni vad det kostade 180 spänn inte klokt ju  rena rama rånet att man ska behöva betala de för att få sitt betyg.

Jag kommer ju betala måste ju ha mitt betyg tur det kommer på faktura med betyget hem.

Igår när jag kollade mitt bank konto är det någon som har dragit pengar ,men jag vet inte vem det är det är små summor som någon har dragit i mellan åt från mars 2015 ringde banken och de gav mig rådet att spärra kortet så nu är det gjort skönt att det inte kan dras mer nu.

Nu ska jag se på lite film med Elias och hoppas på att han kan somna snart han har fått lite nässpray nu så får vi se om han sover bättre när han inte är så stopp i näsan.

Ha det bra så länge 

kramizzar  



Av linda - 1 februari 2016 22:15

I morse gick allt snabbt som bara den att gå upp och inga sura miner av barnen fast det var mörkt ute.

Hade ju lagt fram kläderna till barnen i stora rumet för att det skulle gå smidigare på morgonen.

Jag åkte sen på iväg då det var en grupp träff idag .vi gick i genom kapitel 4 ,jag har ju missat kapitel 3 eftersom jasmin varit sjuk.

När jag var på väg hem ringer dagiset och jag måste hämta för nu är det Elias tur hög feber.

När vi komm hem tog jag tempen på honom för jag tyckte inte ha nvar varm.Då hade han 37,6 så ingen feber ,men rejält förkyld.

Han får stanna hemma i morgon.Blir en runda till BVC i morgon lolo ska på 4 års kontroll .Lolo frågade mig när jag hämtade henne om hon skulle få en spruta på bvc ,svarde att det skulle hon inte bra sa hon för jag tycker inte om sprutor .

kommer knappt ihåg vad de gör på 4 års kontrollen .

Jag har sån huvudvärk idag och fryser ,kan ju säga att jag har inte tid att vara sjuk nu vill inte vara hemma mer nu vabbade förra veckan för jasmin ju.

i morse hittade vi något jätte roligt ute lite konstigt ,men vi såg en gung stol.

 När jag hade hämtat hem resten av barnen från dagis så satt stolen och gungade lite läskigt faktisk tyckt lolo det var för vem glömmer sin stol ute och som dessutom gungar av sig själv.

 

nu ska jag försöka hitta sängen annars får jag sätta tändstickor som håller ögonen öppna är så trött .

men när man väl har lagt sig ner i sängen så är man pigg så är det alltid jätte konstigt .

ha det nu bra med er 

kramizzar  



Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards