Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Busiga barn och vardags lyx

Av linda - 6 februari 2016 23:12

Lördag och godis dag som Lolo hon säger.Idag har vi bara tagit de lugnt jag har varit trött ,trött idag. Var upp med Elissa som vägrade somna om vid 01 i natt vi satt uppe och tittade på barn sånger på youtub.När jag vaknade sen i morse ville jag verkligen inte gå upp,men det var bara att gå upp och se glad ut.Barnen har bråkat i ett idag vist  har de varit samms oxå ,men mest bråk om vem som skulle ha den leksaken eller den muggen ville ju jag ha .Räkna till tio och tänk tålamod är förälderns bästa vän    hahaha ja om det ändå var så lätt slutade med att ingen fick mugg alla fick vanligt glas istället.

vissa dagar bråkar barnen hela tiden med varandra inget kul alls.

Jasmin hade svårt att sova i kväll så vi hade lite frukt stund bara hon och jag medans de andra sov.

 

Samer la sig innan en stund och somnade ,men gick upp igen för annars hade han inte somnat sen ju.Jag gjorde lite te till mig själv tände lite ljus och tog fram min målar bok för vuxna och började måla lite.

   

De är  vardags lyx att sitta själv och ingen som kallar på mig eller är ledsen.

Vad är vardags lyx för dig?

Här är det när man får gå på toa själv låt mamma bajsa ifred som mekatt säger   .

Ducha ifred utan någon som bankar på dörren mamma är du klar,mamma kan du komma nu.

sitta med lite te eller en bra bok i lugn och ro  är oxå vardags lyx.

I morgon blir det till att åka till ica och handla lite dippa som vi ska ha till tacos i morgon har ju redan köpt taco chips eller natchos chips kanske de heter.

vi brukar inte ha natchos chips till men nu ville barnen ha de så då får de bli de då.

Någon som kan rekomendera någon bra dippa till nathocsen?

Nu är klockan mycket och jag tänker fortsätta måla och sen hoppa i loppelådan och sova .

ha det bra kramizzar   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards