Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

ut på äventyr

Av linda - 17 mars 2016 23:30

Vi är friska igen här hemma och barnen är på dagis och allt flyter  på som vanligt .skönt när de mår bra igen vi har aldrig varit så här sjuka som vi har varit usch fy säger jag bara nu hoppas jag peppar peppar ta i trä att vi håller oss friska.

I går var jag och Lolo på äventyr som hon kallar det   .

Glad var hon när vi hade åkt tåget till Lund.

 

Vi hade en tid i Lund till Logopeden med hennes tal.Efter många års kämpande och mun övningar så har det gett resultat nu är det bara vissa ord som hon har problem med, men hon är bara 4 och om det sitter kvar efter6 månader så skulle jag höra av mig så fick jag lite mera övningar att göra med henne.Från att ha pratat jätt dåligt kan hon nu göra sig förståd bra och pratar massor äntligen.Hon säger som exemple när hon ska säga kjol blir det sol istället och när hon ska säga sked blir det fred byggnad blir byggkanak .I byggnad smällter bokstäverna in  för henne så hon tycker det låter som byggkanak.Men med lite fortsatt träning här hemma så kommer det lösa sig tror jag, hon tycker ju själv att de är kul med övningarna vi har här hemma.

 

Fast tråkigt att sitta i väntrummet och vänta på sin tur tyckte hon att det var.


Vi hade en hel dag bara jag och Lolo så en tur på stan mellan läkarbesöken gjorde vi och så klart macdonalds.


 

En tur till hm gjorde vi oxå hittade lite till jasmin Lolo blev sur  hon ville inte köpa något för hon inte fick handla de hon ville klacka skor ville hon handla med frosen på som hon skulle gå hem i trodde hon blev lite tårar när vi gick därifrån ,men det gick över snabbt.Idag har jag varit på rekryterins träff på arbetsförmedlingen så nu håller jag bara tummarna att det blir något jobb .Satt i telefon möte när jag sen komm hem  ,trodde inte det skulle ta sån tid  från klockan 15- 16.30 var vi klara .Får hålla tummarna att det blir som jag vill.

Blev ju så klart sen till att hämta barnen men inte så mycket bara några minuter.

De hade gjort lite pyssel på dagis jätte fint .

   

Kyckling i ett fint bo och en gumma hade de gjort .

Sitter här i min ensamhet alla andra sover och jag sitter  och tittar på jobb på platsbanken blev sugen på något gott så lite äpplekaka slängde jag ihop snabbt och ska snart mummsa i mig och dricka lite te tilll.

Nu får ni ha det så bra

kramizzar   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards