Alla inlägg den 20 april 2016

Av linda - 20 april 2016 13:09

Hej på dig 

Hoppas du har en lika bra dag som jag har och med en massa sol så bara att ladda på sina batterier av energi.

  .

idag satt jag och funderade på  varför vi människor inte acepterar att vi alla är olika, ser ut olika,tycker olika,tänker olika.

Varför måste alla vara normala och vad är normal ja vet du de ,för jag vet det inte.

Som ni vet ni som har följt bloggen ett tag att jag har gått ner i vikt massor och jag har gjort en operation.

Hade du sett mig när jag var som störrst och nu hade du kanske inte kännt igen mig.

När jag var utepå stan kännde jag mig som en nolla alltå nästan ingen hälsade på dig utan bara stirrade på dig och köpte du något onyttigt ja då kunde det pratas om de i kassa kön.Jag var en av dem som inte dög till något var inte värd något för så var det jag kännde inom mig jag måde inte bra alls. tJag tog en massaskit från andra  sa aldrig ifrån utan bara omdet gällde mina barn ellr min familj .jag stod helt enkelt inte upp för mig själv.Idag märker jag nu när jag har gått nervilken skillnad på folk de hälsar även omjag inte känner de ,råkar de stöta till mig i affären ber de om ursäkt.Sitter man på coop kan helt främmande människor börja prata med mig.Jag får höra att jag är fin och en massa annat.Dettta gör mig ledsen att man i samhället inte är acepterad när du är anorlunda som i mitt fall jag var för tjock.

Så hemskt jag förstår nu varför så många mår dåligt i samhället ,de känner att de inte är värda något.Jag vägrar vara en som acepterar att de är så,kommer ALDRIG låta någon sätta sig på mig igen .Snälla vi alla måste vakna och stå upp och säga nää jag vägrar gå med på att samhället är så.Vi kan alla hjälpas åt med de för ensam är inte starka alltid.

Snälla sitt inte och tänk att du duger inte ,du är inte värd något för vet, du DU duger precis som du är och låt ingen sätta sig på dig det är dax att du ställer upp för dig själv och säger jag duger.

Säg det en gång med högt och bestämmd röst eller skrik de jag duger som jag är .

Känner du skillnaden ?

Jag önskar att du sitter och ler för dig själv och tänker ja det är dax att sahället ändrar sin syn på andra .

Idag är jag förändrad ,jag är inte den tysta Linda som aldrig vågar prata eller säger ifrån .Nää jag är Mig själv och som jag skulle ha varit om jag inte hade mått dåligt som jag gjorde innan.Är lycklig glad ochjag känner att nu är det min tur har en fin familj,fina vänner,ett sommar jobb och har bättre självförtroende och själv bild .Ser jag någon när jag är ute som inte mår bra tänk vad ett enkelt hej hade kunnat göra för den människan.

Idag blev det bara lite babbel som jag tänkte jag var tvungen att skriva av mig .Snälla tänk på hur du pratar .Min mamma lärde mig inte mycket ,men en sak lärde hon mig att har du inget snällt att säga om någon annan knip då käft.

ta hand om varandra och som sakt passa på att ladda era batterier med energi nu när våren kommer .

många kramar på er  


Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards