Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Efter regn kommer solsken

Av linda - 31 maj 2016 12:06

Hej på er .

Idag åkte jag ner och tittade på samba tåget som de brukar ha här i Eslöv.Blev lite förvånad då det inte var så många i sambatåget .Fick veta att skolan inte har så många elever detta året som går ut .

Tog en runda på apoteket med för att hämta medicin till Casper sen kommer ni väll ihåg at jag vann ett present kort på Nivaldo som jag handlade för idag .Har inte hunnit ta bilder på vad det blev för något fint så det får ni se sen.

Ifredags komm min  vän Mulki hit .Jag träffade henne på staitonen där jag även träffade Helen och hennes pojkar.

 

Casper är oxå med men ville inte vara med på bild.

Vi åt lite hamburgare när telefonen ringer och jag måste hämta Elissa för hon har feber och som tur är kunde samer vaba för henne.

Mulki hade en jätte fin blomma med sig till mig och ett jätte fint kort i blomman.Så fin den är.  

Vi hade ju gårdsfest här på vårat område ,det grillades korv och hamburgare som vi blev bjudna på jätte gott .man kunde ta lotter,tipsrunda,hoppa hoppborg,

vi vann en påse marianne .Blev inga bilder för jag hade inget batteri typiskt mig.

Idag blir det en runda till Bvc med Elissa 1 1/2 års kontroll ska ta upp det med hennes eksem att vi bara smörjer henne men inget hjälper mer än Helosan salvan,men blir nog inga sprutor idag för hon hade ju feber i helgen vi får se vad doktorn säger.Får bara hålla tummarna att det slutar regna när vi ska dit.

Elias har haft avslutnings fest på sitt dagis och vi fick se en jätte rolig film som barnen har varit med och gjort och de hade klätt ut sig .Jätte häftigt Elias var en elak häxa så här såg han ut

   

Jag kännde knappt igen honom när han förvandlades till en elak häxa så bra gjort.

Jag litar ju inte på dagiset mer men gick på festen för Elias skull.

Man ska tydligen aldrig berätta saker för vårat dagis för de förs vidare sen.

Många som är förvånade ,men det är sista gången de får veta något var så säker och om någon frågar mig vad jag tycker om dagiset mina barn går på komer jag säga som det är .

nu ska jag fortsätta plocka lite ,söka jobb och svara på mail.

Ha det bra så länge 

Kramizzar   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards