Direktlänk till inlägg 19 juni 2016

Aj, aj du bits ju

Av linda - 19 juni 2016 09:37

godmorgon på er .

Här tittar barnen på sommalov på barnkanalen det är vikigt för det är så kul tycker Elias.

Vissa barn tog sovmorgon skönt att sova längre när man kan.En liten dam valde att väcka mig jätte tidigt så det var bara att gå upp och göra lite frukost till henne sen slängde vi oss på soffan och såg på film barbi.

Våran lille tjej Elissa är en bitare hon bits och hon gör det ordentligt så det blir märken och knipps oxå.Bitit har hon gjort sen hon var liten hon blir 2 i november och hon bits för att hon inte kan utrycka sig när hon är arg ,frustrerad,men oxå när hon är glad .Jag markerar varje gång hon bits eller knips att det är inte okej att göra det.

Lite konstigt de där när det gäller dagis.Mitt äldsta barn bets och kneps oxå och då sa de ,men det är för det är ditt första barn .Nu säger de att det är för att jag har så många barn och hon måste ta plats.Skit snack barn bits inte för att de vill bitas barn bits för de inte kan utrycka sig .tar illa vid mig faktiskt när de säger så.

Har hänt flera gånger nu att de har sakt jag idag har hon bitit igen hon bara gick fram och bet eller hon bet när hon var arg någon tog leksaken från henne.Jag kan inte vara på dagiset och stopa att hon biter och markera att det inte är okej att bitas .Jag har sakt till dagis att de får ha koll på henne så hon inte gör de ,men ändå så händer de flera gånger och jag säger  jag kan inte göra något åt de för det är ert jobb på dagis att se till att det inte händer att hon bits.Vist min dotter har hurmör det har hon men de har väll de flesta barn skulle jag tror.Hoppas det blir skärpning på dagis och att de har lite bättre koll på henne.

Idag blir det en dag på hemma plan ,städa  ( blir det ju varjedag ändå här)  torka dörrar, köks skåpen och tvätta i tvättstugan sånt tråkigt.Vi behöver tvätta i tvättstugan ibland vi är så många och när vi ska tvätta säng kläder så går det snabbare i tvättstugan.

en passande bild tycker jag 

   

två bilder blev det som jag bjuder på .Nu är det väll bäst att sätta fart tur jag har alla barnen som gärna hjälper till på sitt vis.

Ha det bra så länge

kramizzar   



 
 
Misstossequeen

Misstossequeen

19 juni 2016 10:22

Kolla gärna in min Veckans blogg tävling där du kan nominera både din egna blogg och en av dina favoritbloggar! :)

http://nouw.com/misstossequeen

 
Days by Johanna

Days by Johanna

20 juni 2016 19:02

Jag har skapat en grupp på FB för oss bloggare i skåne där vi kan länka våra inlägg!
Klicka på länken så kommer du dit!

https://www.facebook.com/groups/bloggariskane/

Ber om ursäkt om du inte gillar denna typen av kommentarer. Då får du tänka att du fick en besökare till på din statistik!

http://daysbyjohanna.blogspot.se

linda

23 juni 2016 01:17

jag har gått med i gruppen

 
Misstossequeen

Misstossequeen

21 juni 2016 17:31

Hej :)
Din blogg är nominerad i min Veckans blogg tävling :)
Det är tillåtet att sprida röstningen i din blogg samt på sociala medier för att öka dina chanser att vinna samt man får rösta en gång per dag fram tills på fredag 24/6
Lycka till! :D

http://nouw.com/misstossequeen

linda

23 juni 2016 01:16

så kul .
spännande

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards