Direktlänk till inlägg 27 juli 2016

oturs dagar nu hoppas vi det tar slut

Av linda - 27 juli 2016 23:00

Hej på er där ute 

tufft att stiga upp idag eftersom jag har varit vaken med Lolo inatt hon hade så ont på läppen så jag fick ge henne alvedon sen hade det kommit blod från såret under läppen så det hade oxå hamnat på kudden.

Ni som inte vet så trillade Lolo i måndags och slog läppen rejält och den var rikigt svullen och hon fick ett jack på över läppen och under över läppen fick hon djupa sår .

verkligen en oturs måndag ochjag hoppades att hennes otur skulle stanna där men fy så fel jag hade .

På tisdag ringer det från dagis Lolo har trillat och slagit i läppen så nu var den ännu mera svullen och djupare sår.

medans jag var på väg för att hämta henne ringde jag vårdcentralen  och ville att någon skulle titta på den så det inte var tänderna eller att såren var så djupa att det skulle behövas sys.

skulle komma upp med henne direkt när jag hade hämtat henne bestämde vi så hämta och upp på vårdecentralen.

De fick sig en lite chock för de trodde inte den var så svullen som den var fy som det såg ut och ser ut fortfarande.

de lyft på densvullna läppen för att kunna se tänderna de såg inget konstigt förutom att hon hade sår från tänderna som var ganska djupa men de ville inte sy så det ska läka av sig själv.Tog lite biilder som jag ska skicka till försäkrings bolaget oxå stakarn .Idag har det kommit blod från såren två gånger .När hon äter så slår hon till med skeden eller med gafflen så såren går upp  det är knappt hon kan äta så svullet de är .Dricka ur glas eller mugg kan hon inte för läppen är för svullen för de.

Jag  fick ringa jobb och säga att jag kan inte komma och jobba för jag kan inte lämna henne när hon har så ont att hon behöver alvedon ,sen kan hon ju inte äta och dricka ordentligt häller så vab blir det   .

   

Ikväll så behövde barnen verkligen få springa av sig så vi gav oss ut på en liten promenad och lite ut på gården satt lite hos grannen med .

   

jag och flickorna gick för att hämta sakerna vi köpt på facebook loppisen.Elias ville vara hos sin kompis så länge.

Imorgon måste jag åka ner till apoteket och köpa alvedon brustabbleter til Lolo.Hon fick välja lite sugrör idag för de vi hade hemma tog slut  eftersom hon inte kan dricka vanligt så går de åt  och så klart rosa och lila färg på dem visar bilder i morgon.

Nu kallar sängen så dax att sova är så trött efter att ha varit uppe natten till idag.

Ha det bra så länge

kramizzar  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards