Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

ut på äventyr

Av linda - 31 augusti 2016 13:22

hej på er 

Är snabbt inne en runda och bloggar lite ska snart iväg igen .

I helgen som var gick vi till trollsjön för lite äventyr.Det var ju ingvigning av den nya lekplatsen och de små har tjatat om denna lekplats i evigheter ,men nu äntligen var  den klar.

Först matade vi ankorna lite och Lolo hon hade fått för sig att om man säger kom ankor komsi komsi så kommer de snabbare fram så där sprang hon runt och kallade på ankorna.

 

Runstenen en dysleksi förening var oxå där och föreläste om hjälp medel och annta trodde det skule vara lite mer men det var det inte.

Vi blev lite överaskade när vi hörde ett högt muler och barnen skrek av förtjusning en massa motor cyklar köde där på en lång rad,så klart måste vi ju bara titta på dem .

 

Säker över 100 motorcyklar rikigt snygga var dem och vissa jätte stora.

Lolo och Elias tyckte vi skulle köpa en .

När vi var på väg så såg vi  denna glada kille och Lolo och Jasmin tyckte han såg ensam ut så de kramade honom.Alla behöver en kram sa de och vist är det så alla kan behöva en kram   .

 

Lekplatsen var jätte fin och jätte rolig tyckte barnen finns för de stora och de små och öven för de som sitter i rullstol .Ja ni läste rätt denna lekplats kan alla ha kul på och det är jätte bra äntligen tänker någon på alla barn när de gör en lekplats.

           

en gunga för de som sitter i rullstol och det går även att hoppa studsmatta med hela rullstolen och det var en kille som både gungade och fick hoppa studsmatta så kul han tyckte det var verkligen roligt att se .

Det var ju långa köer till både ansikts målningen ,korv med bröd kön och till ballongsvärden.Jag tänkte nästan att det var det .Vi tog med egna pizza bullar,frukt,dricka och barnen var nöjda med de .

 

Imåndags ville Lolo och Jasmin ut och gå med sina dockvagnar.Mamma vi vill vara som dig kan vi gå långt någonstans.Ja vist kan vi de .Hade lite papper som skulle skriva  på kommunhuset och tänkte vi går till karidal och fikar sen efter  och tar busskortet med ifall de inte orkar gå.De gick hela vägen och inget gnäll om att de var trötta utan bara glada miner och en massa skratt.

 

Lite fika i magen blev det .

Deras goda ostbullar med smör och ost på och så klart lite gurka och läsk är ett måste när man är ute och fika tycker flickorna så de fick det bli då.Leksaker finns det oxå så blir det lite tråkigt att vänta tills alla blir klara kan man leka lite       

Barnen har fått två dock sängar ,fast elissa har nog missupfattat att den är till för dockorna .Hon vile sova i den.

 

Nu blir det snabbt in i duchen och sen ta det lugnt .

Ni får ha det så bra så länge 

kramizzar  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards