Direktlänk till inlägg 11 februari 2017

usch säger jag bara

Av linda - 11 februari 2017 22:17

Hej på er alla  där ute.

Jag har inte glömmt er har bara varit så jädrans sjuk är det fortfanrande men går in och skriver för jag saknar att blogga, och saknar er  kliar i fingrarna lite.

Som ni vet har jag kännt mig hängig och matt och har varit förkyld.  Den 29 januari var jag så sjuk att jag var tvungen att gå och lägga mig orkade inget hela huvudet känndes jätte konstigt och började få hosta och blev matt i hela kroppen.

På torsdagen ringer jag vårdcentralen och vilL att en läkare ska undersökamig för jag har jobbigt att andas efersom jag har astma och har en massa hosta och har haft feber ,frossa och kan knappt ligga ner för jag får inte luft då.

du behöver ingen läkar tid vi skriver ut host medicin mollipek.Kan ju säga att den blev min bästa vän tre gånger om dagen hade inte klarat mig utan.På fredagen känner jag mig lite bättre ingen feber men konstigt trött i kroppen och ont i sidan av lungan och hostar så jag nästan hostar ut lungerna.Hela helgen hade jag en massa frossa vaknade och var helt genom vått från topp till tå flera gånger.Gick till jobbet i söndags eftersom jag var inbokad.Det skulle jag aldrig ha gjort det hela blev så mycket värre att cykla runt.I torsdags ringde jag för jag inte stod ut jag kunde inte ta ett djups andnings tag förän jag fick en host attack och pep i luftrören och mådde så dåligt jag trodde jag skulle dö för jag inte fick luft som jag skulle.

Tänk att jag fick en tid  hon sa att det skulle inte ha skrivit ut host medicin eftersom jag hade astma mediciner och de inte hjälpte skulle haft en läkae tid redan där  förra veckan.

snabbt iväg och lämnade barnen på dagis och iväg till vårdcentralen.

Hon lyssnade och sa att hon trodde det var en lungiflamation plus astma besvär.

Fick ta ett stick i fingret.Helt plötsligt springer läkaren snabbt och kallar på mig kom sa hon.

Hon sa att jag har en kraftig lunginflamation och de brukar inte bli livs hotande ,men de kan bli de och mina värden var ganska höga så hon skrev ut antibiotika plus kortison tabletter som löses  i vatten eftersom jag har astma och inte medicinerna hjälper som de ska, så jag kan klara mig hemma och slipper sjukhus.

Känner jag att jag inte blir bättre om ett par dagar måste jag höra av mig igen för då får de skriva ut ännu starkare antibiotika men de brukar ta några månader innan kroppen är återställd efter en sån här kraftig lunginflamation sa hon.Nu sitter jag här och dricker te med honung i och inte tusan smakar det gott.

Blir inte mycket sömn då jag har jobbigt när jag ligger ner. 

Har tagit lite bilder ändå här hemma på när Elias tappade sin tand 

 

Han ju vara och hälsa på pontuz och maria innan jag blev sjuk som tur var.

 


Snö har vi oxå fått tänk att de snöade i tre hela dagar inte illa de annars brukar allt bara bli slask.Barnen tjatar om att de vil gå och åka pulka .KLarar inte vara ute för då får jag host atacker eftersom det är så kallt.

Får se hur jag mår i morgon kanske vi går ut en liten stund så de får lite pulka i allafall.

Ni får hade det så bra så länge 

mramizzar  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards