Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

dagis avslutningar och en massa äckliga djur

Av linda - 7 juni 2017 11:33

Hej på er 

hoppas ni alla mår bra för det gör vi allfall.

Här har det varit lite dagis avslutningar Lolo börjar skolan efter sommarlovet och jasmin hade avslutning på sitt tema fågel på dagis .

Lolo valde fika så klart eftersom det är hennes avslutning ,man skulle ha en egen picknik korg med sig ju.

 

Jordgubbs biskvie valde hon och läsk.Kakan var ju bara så god så det smälte i munnen.

Jasmin har oxå haft avslutning på dagis dagen efter. På hennes avslutning blev  vi blev bjudna på korv med bröd ,saft och frukt och saltapinnar. de fick vars en dag med mig, de andra  stannade hemma med pappa.

vi la även pengar i sparbössan de har. Pengar som går till deras fadderbarn i afrika.Jasmin la i pengarna i spar bössan på dagis och var över lycklig och sa mamma nu kan han köpa lite pennor att ha i skolan.

 Imåndags ringde de mig från dagis .Jag hade jobbat natt och sov.De berättade att de hade hittat en fästing på Elissa som satt på magen vid blöjkanten .Den var jätte liten men behövdes ta bortoch dagis gjör det inte.JAG hatar insäkter de är så äckliga .Jag hämtade hem flickorna och fick inte Elissa att sitta stilla så jag fick fundera för vill ju inte att hon sa bli rädd.Så jag frågade henne om hon vil ha välling hon såg lite förvånad ut eftersom hon aldrig får de mitt på dagen utan bara kvällen innan läggdax eller på natten om hon vaknar.Hon fick sin välling och låg stilla i sängen och jag kittlade henne på magen och fick tag i fästingen och ett aj sa hon och inget mer den var så liten så den hade precis satt sig fast.jag är rädd för insekter så det var ju bara att bita sig i läppen och ta den   .

Usch att såna äckliga djur finns blääää  

Idag händer det inte så jätte mycket här barnen är iväg på dagis och skola.

tänkte på de i morse att efter sommarlovet har jag bara två barn hemma på dagarna när jag är ledig de andra går ju i skolan ,kommer kännas konstigt är ju van vid att ha Lolo oxå hemma ju.

Nu får ni ha det så bra så länge 

kramizzar   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards