Direktlänk till inlägg 5 september 2017

vi stack till ullared

Av linda - 5 september 2017 11:07

hej på er där ute .

Hur har ni det ?

här är allt bra och dagarna bara flyter på som vanligt.

vi tog en pause och stack till ullared och till liseberg ,får passa på när man är ledig   .

Massor av köp blev det på ullared vi åkte på fredagen efter barnnen hade slutat skolan och vi han schoppa nästan allt.Sov gjorde vi på hotell Ulla så jälka mysigt och god frukost buffe dagen efter fick vi med.

   

De hade till och med havremjölk så Elissa kunde dricka mjölk.vi betalade 1490 kronor för en natt för oss alla billigt tyckte vi 5 barn och 2 vuxna med frukost buffe som ingick.

vi fick ju åka till baka till gekås för att köpa två bomberjackor till Anton som vi missade och lite underkläder till mig .

Vi överaskade barnen på vägen så blev en tur till Liseberg oxå.Överlyckliga barn var det .

Blev en massa karuseller och massor av socker kickar,men är det semester så är det ibland skadar det inte att släppa på vissa saker när man lyxar till de. Elias valde läsk med varma chips flickorna valde så klart sockervadd min värsta mardrömm om man inte gillar sockervadds kladd och som dessutom sätter sig i deras lockiga hår  .Anton fick pengar själv så han gick i väg och köpte glass.


     

   


           

     


En liten vinst vann vi ju iallafall även om barnen hade mer än gärna vunnit något stort choklad eller chips.

 

Jag hade ju lovat Anton att han och jag skulle åka EN karusell själv .Han fick välja vilken men inte någon som bara gick runt hela tiden annars var det fritt fram att välja.Stort misstag att lova något sånt att han skulle få välja själv ,han valde Helix. Jag satte chipsen i halsen när han sa vilken vi skulle åka.jag hade ju lovat så det var bara att bege sig upp. Jag åkte och jag säger bara aldrig mer usch skit läskigt ju och dåligt mådde jag när jag komm av helt darrig i kroppen   .

Anton var jätte glad och ville åka fler så han sprang iväg och åkte en massa. Jag höll mig till att åka barnkaruseller med Elissa en sådär 30 gånger .sen hade jag ont i benet av flygplans karusellen för jag hade för långa ben.

vi köpte vars en stor godisnapp att hänga runt halsen med nyckelband och de små fick vars en kanin oxå  och anton valde en börs med Helix påoch en tröja .Vi hade en bra semester  helg fast jag var rätt trött efter 10 timmar på Liseberg.

vi var hemma 03.30 på natten och alla barnen sov till 10 sen så vi värkligen fick sova ut alla.

Antons bästa köp under helgen tyckte han var bomberjackorna,väskan  och Helixtröjan och sin börs.

   

flickornas bästa köp var dessa gosiga onepice

 

Mitt bästa köp var dessa jackorna det passa väll en sjubarns mamma tyckte Anton när han hittade dem.

  

 

dessa väskorna var ju skit bra att fylla istället för en massa påsar.

 


Nu får ni ha det så bra så länge

kramizzar  







 
 
Jennifer

Jennifer

6 september 2017 12:03

Kul med både gekås och Liseberg 😊

http://missjennifer.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards