Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Du är elektrisk

Av linda - 25 februari 2018 21:57

Hej på er där ute .

Som vanligt så flyger dagarna snabbt specielt om man är ledig .Ledig i helgen så den gick snabbt barnen har dessutom haft sport lov denna veckan,men imorgon börjar skolan igen.

Ni som läst mina andra inlägg vet att Elias skulle på kontroller med sitt hjärta .

vi fick åka in till lund och få en 24 timmars Ekg som registrera hur hans hjärta slår när han är aktiv.

han var jätte duktig fast det var jobbigt att ha den på ibland ,som när han skulle bytta kläder eller när han skulle sova för då var den ivägen den lilla dosan.Han fick en liten ryggsäck på ryggen som han även fick behålla sen.

 

  


Några av Elias klass  kompisar tyckte det såg läskigt ut ,men Elias berättade att det var inte läskigt och det gjorde inte ont att ha den på mer än när man drar av klisterlapparna då gjorde det ont.

Jag var med Elias i skolan för jag var tungen att skriva dagbok vid varje aktivitet bytte han gjorde.

När han åt och när han gick på toa med.Dagen efter gjorde han ett arbets prov.Där har jag inte tagit några bilder elias mådde inte så bra efter ,trött och matt var han ,men en glass åker alltid ner.

 

 feber fick oxå senare på kvällen.

Det har ju varit allahjärtans dag och så klart ha vi firat de för samma dag  är det hjärte barnens dag med.Så vi firar den dagen för elias är ju född med hjärt fel och kämpar på .

vi åt jätte god tårta som jag köpte på Lidel.

 


Igår överaskade jag Elias,Lolooch Jasmin med bio.Anton skulle ha sett den ,men valde att gå och se den några dagar innan med en kompis istället han viste ju inte att vi skulle just den filmen.Elissa stannade hemma med pappa för hon hade inte suttit stilla så länge.

         

vi såg på Pelle kanin och den var jätte bra .De tyckte  verkligen om filmen.

Idag skulle Jasmin på kalas så vi tog en runda ut i det kalla men sköna vädret och lämna de henne på kalaset.Vi gick sen hem och på började operation sotera kläder.Rikigt tråkgöra de ,men ett måste behöver rensa och se vilket som är för smått och vad som behövs kastas och köpas. två stora bärkassar med kläder blev det och änn är jag inte klar har Lolos och elias skåp kvar. Elias kläder åker till mina kompisar vi brukar bytta de får pojkkläder och jag får flick kläder  , flickkläderna vet i tusan tänkte sälja lite och skänka med behöver köpa nytt .

När jag håller på och soterar så kallar Lolo på mig .

-Mamma kom skynda dig .

-Titta jag är elektrisk

Elektrisk var hon för när hon rörde min hand fick jag en stöt av henne och hon skrattde i massor och gjorde det igen.

Håret stod åt alla håll oxå för hon var  ju elektrisk.

     

Nu är det väll snart dax att hoppa i Loppe lådan och sova lite tror jag .fast när man lagt sig ner är man klar vaken igen.

men ni får iallafall ha en fortsatt trevlig kväll

kramizzar  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards