Alla inlägg under maj 2018

Av linda - 19 maj 2018 17:22

hej på er

Idag är det inte alls lika soligt som det brukar ,men det gör inget ,härligt väder ändå.

Jag hade en tuff dag igår med många tårar och måde inte alls bra.Igår var det dax för min farmors begravning ,men oxå dagen då min son skulle ha fyllt 9 år om han hade klarat sig ,förlorade honom på ett sånt hemsk sätt.

 

Ett brev till min mamma från änglastad

Lilla mamma jag ser dig från min nya plats.

Den plats som kallas änglarnas stad.

Jag vill att du ska veta mamma,

att jag har det bra här.

Här finns inga bekymmer 

bara glädje och  ren kärlek.

Lilla mamma,I änglarnas stad är allt så vackert.

De vackraste färger,blommor och porlande vatten.

Det finns vackra vita hus 

och skogar med de vackraste träd.

Mamma,bergen är blå,

och överallt finns det vackra vita stenar I vitaste marmor.

På de grönaste ängar

växer otroliga  blommor I de vackraste färgerna.

Mamma ,jag vill att du ska veta att jag trivs väldigt bra här 


Lilla mamma,jag har en stor uppgift här .

Det är att hjälpa människorna på jorden.

Men dig hjälper jag först,för du är min lilla mamma.

Jag försöker se till så att du och mina syskon  har det bra.

För jag vet hur saknad jag är .

Jag försöker lindra din smärta

Men jag vet att jag inte kan det.

Det gör Ont att mista någon man älskar. 

Jag vet de min  lilla mamma.


Lilla mamma en sak vill jag att du ska veta,

det är att jag är närmare dig än du tror.

Jag pussar dig ofta på kinden

Och smeker din arm.

Jag torkar bort dina tårar

Och ger dig styrka att klara av din  dag.

Du har öppnat ditt hjärta

och du vet att jag finns där inne.

Som ett ljus en solstråle och en stjärna,

Kommer alltid att finnas i ditt hjärta.

Mamma jag kommer alltid att vara hos dig

så länge du lever.


Lilla mamma jag vill be dig om en sak.

Lev ditt liv mamma

Lev ditt liv för dig

och lev ditt liv för mig

var inte rädd  mamma för att leva,

Det är de livet är till för .

De dagar då du känner att ditt liv inte ha någon mening,

Slut dina ögon I stillhet och känn att jag är hos dig.

Det kommer jag alltid vara 

Det är min uppgift min lilla mamma.



Nu förstår ni varför jag mådde dåligt och inte svarade i mobilen ,men som de säger tiden läker inte alla sår men man lär sig leva med det och det har jag gjort. jag till låter mig alltid att få brytaihoppa denna dag om det behövs och det gör det för att sen hämta nya krafter igen.Idag har dagen gått i ett här hos oss, sorterade Lolos skåp och kan ju säga att det blev inte möed kläder kvar där inte. Får bli lite nytt till damen  ja jag köper inte allt nyttt köper något på tradera och loppis med .Hon växer som gräs .Lite kanelbullar bakas tänkte vi skulle gå till vattentorns skogen (fäladen) och springa av oss i morgon får ju passa på när man är ledig.

Nu har bullarna jäst klart och snart kommer det dofta underbart. Stakars min man som inte får äta förän i kväll han fastar ju   .

Ha det bra kramizzar   



Av linda - 6 maj 2018 08:53

godmorgon på er .

Nästan alla i huset här är vakna fast  är man tonåring så sover man länge så är det ju   .

De små och jag är vakna och snart blir det frukost när äggen är klara.Som ni vet var ju vi hos läkaren med Elissas allergi.

ett intyg är skrivet till dagis om att hon ska inte äta bulgur och coucus för hon klarar inte konsistenten.Tog blodprov oxå på henne på ägg,fisk,gluten,jordnötter,majs och på Dvitamin. Vi får reda på svaren om några veckor.

Det lagades mat och byggdes torn i massor hos doktorn.

   

Inte  ett ljud sa hon när de tog bloprov på henne .Är man duktig hos doktorn blir det så klart glass i stora lass.

     

Jasmin hittade en jätte fin ekorre som hon sa att det hette.

   

tittade lite på träden som är så fina när de har slagit ut .

 

I går fick vi besök av min mamma alltid lika trevligt . Jasmin var bjuden på kalas igår hos två av sina dagis kompisar jätte glad var hon 

 

Igår blev det lite grillat så gott korv och lite annat  blev det .Elissa ville inte ha sol på sig  eller alla djuren som komm så hon satte sig under bordet   .

   

Nu är det frukost dax här .ha det bra så länge 

kramizzar   

Av linda - 1 maj 2018 22:32

Hej på er 

Hoppas ni alla mår bra .Här är det okej med oss bara jag som är så jäkla förkyld och har varit i snart tre veckor med hosta med.Jobbigt men det är bara att stå ut.

Maj månad är här och de närmar sig med stora steg tills det är skolavslutning och barnen längtar så .

 

I lördags åkte vi till Lund och till Hemma kväll,de firade 10 år och hade tävlinga och om man köpte lösgodis så fick man en handuk, barnen köpte godis alla fick vars en godispåse vi vuxna med och barnen betalade själv sitt godis så de fick en handuk och var jätte glada .

     

Tur man har märkpenna så man kan skriva namn på de baraannars blev det bråk om vems som är vems.

Idag gick jag och barnen till affären och köpte fika ,blev lite hatt provning med 

 

sen gick vi till en lekplats vid oss och fikade synd det bara var så kallt för det blåste massor.

   

Har tagit en bild på mitt äldsta och minsta barn.Rikigt bra blev bilden .

 

Fick ta en pause när jag skrev inlägget ,Elias fick massor av näsblod och jag tåler inte se så jätte mycket blod så jag blev snurrig och var tvungen att sätta mig ner med honom,så nu är jag trött så det får nog bli sängen här tror jag .

Jag säger god natt sov så gott för det ska minsan jag göra

 

Ha det bra kramizzar  



Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards