Alla inlägg den 2 juli 2018

Av linda - 2 juli 2018 22:27

Hej på er där ute hoppas ni har det bra.

kan inte fatta att det redan är Juli månad måtte dagarna gå sakta nu i allafall när man är ledig   .

Har varit lite ledig och då passade vi på att åka till stadsparken i lund,vi hade jätte roligt ända tills lolo gjorde en rejäl vurpa så jag fick hjärtat i halsgropen. Det positiva var ju att ifall vi skulle behöva läkar vård så var vi redan i Lund   .

Dagen började ju bra i  allafall och barnen såg fram emot de. Åka tåg och buss tycker de är roligt.

         

Detta jäkla gula tornet fastnad Elissa i och det är jätte smalt att komma in då det är ju gjort till barn,men fick hjälp av en annan förälder som var längre än mig och fick ut elissa för upp kunde hon själv ,men ner gick inte då blev hon rädd för det var för långt ner.Fast efer en stund ville hon klätra upp igen ,men icke så nicke att hon fick.

vi hade jätte roligt utom i slutet då vi avbröt lekandet eftersom Lolo skadade sig .hon trillade och gled med ansiktet imarken så hon skrapade axlen händerna och ansiktet och armen.

 

Tyckte så synd om henne så jag sa att vi tvättar rent de och åker hem. Fast vi skulle ju till trollsjön med ju och äta glass okej då gör vi det.När man är i Lund så är ju ett stop på hemma kväll ett måste då vi inte har någon som säljer lika gott godisi Eslöv längre.

 

vars en godis påse som de köpte för sina pengar som de fått.

vi tog en tur till HM för de ligger ju vid botulfsplatsen de med.

blev fina paljet kepsar till flickorna och strumpor till mig. Jjag vet att det är herr strumpor igentligen ,men det skiter jag i jag tyckte de var snygga och roliga.

   

Jag frågade Lolo hela tiden om hon orkar eller om hon har ont,men hon ville fortsätta som vi hade planerat.

Så det blev lite glass i trollsjön 

     

Några timmar senare såg Lolos ansikte hemskt ut tyckte jag ,men 1177 tyckte vi skulle avvakta och hon hade ju inte slagit i huvudet ,men det kommer nog bli ett blåmärke och se värre ut när de läker för det blir ju sår skorper på.

 

så tur hon inte skrapade på ögat.

Elissa har fått roliga saker för sig .Hon säger hela tiden mjölkfit ( mjölkfritt menar hon) är bäst och så ställer hon sig så här och säger ta nu en bild mamma på mig och lägg ut den så ser alla att mjölk fit är bäst.

 

Rolig är hon med sina knasiga ideer ibland. Igår var pontuz här lite vi spelade fia med snuff och japp som vanligt så vann jag 2 gånger .Vinner alltid nästan när vi spelar.

 


Pontuz och Elias hade tävling om vem som kunde äta flest såna bågar utan att dricka för starka till tusen var de.

 

Det blev oavgjort båda vann. Nu är det dax att hitta till sängen om man nu kan sova. i morgon blir det en runda med min syster och hennes barn till trollsjön innan jag ska börja jobba.

Ni får ha det så bra så länge

kramizzar  

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards