Direktlänk till inlägg 15 februari 2019

är det våren som är på väg

Av linda - 15 februari 2019 23:57

Godkväll på er .

Eller ja det är ju inte kväll längre utan natt  klockan är snar 00.00 på natten och jag är inte alls trött.

Dagarna flyter på här som vanligt och äntligen kan vi höra lite härligt fågelkvitter tidigt på morgonen .Solen har tittat fram med idag härligt, kanske det är våren som är på väg till oss ,man kan ju hoppas i allafall   .

Förra helgen var vi i väg , vi åkte en tur till Emporia ,Elias behövde lite kläder och då passade hm bra för där hittar han tröjor med vändbara paljetter som han älskar.

       

lite lunch på KFC blev det och glass och dricka på Emporia medans vi väntade på att Samer skulle komma och hämta oss när vi var klara.     .

I veckan som var har min bästa vän Mulki varit här hos oss behövde verkligen de hon har så mycket energi och är så positiv och det smittar av sig ,behövde verkligen få in lite positivt i vardagen just numed allt som har hänt.

Anton har inte kännt sig trygg  i sig själv utan är orolig ibland när han är ute och rädd att han ska bli rånad igen är fler som blivit rånade nu i våran stad i i lilla Eslöv.Jag  har mått dåligt för jag har aldrig sett min son så rädd och upprörd och så tagen som den kvällen,det tog mig hårt att jag inte var där och kunnde skydda honom från allt han var med om .Vi har pratat mycket om det här hemma och har nu sett att han känner sig tygg och inte rädd när det knackar på dörren och ska öppna som ett exempel.Jag vet att han känner sig trygg här hemma och vi arbetar för att han ska kunna känna sig trygg ute med även om det är svårt. Kurator har jag blandat i ifall han känner att han behöver det.Som jag skrev så mår vi bättre nu och min fina Mulk hade med sig detta till mig .Det värmde så precis vad jag behövde.

iBland behövs bara några ord eller en fint kort skrivet för att man ska få lite ny energi.



Lite uppmuntran 

 

Idag har vi inte gjort så mycket på hemmaplan, men en god soppa till kvällsmat blev det en god broccoli soppa med vitlöks bröd.Jasmin och Elissa valde kvällsmaten första gången jag gör den efter detta receptet och det blev lyckat

gjorde en stor gryta och när alla hade ätit fanns det bara lite kvar på botten, härligt .

jag har inte följt receptet jag hade utan jag la till lite och hade så klart mjölkfrit så Elissa kunde ätat det med.

Tänkte lägga in receptet sen på soppan.

     

Tusan oxå nu varnar batteriet på datorn att de snart är slut så får avsluta och önska er en trevlig dag sen när ni vaknar.

ha det bra 

kramizzar  



 
 
Fnulan

Fnulan

16 februari 2019 20:14

Ja nu kommer våren!!! Ha ene fin lördag.

http://www.fnulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards