Alla inlägg under april 2020

Av linda - 3 april 2020 16:15

hej på er 

Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.


6 kyckling file som delas i små bitar  

1 msk olja

1 påse wokade grönsaker

2 burkar strimlad bambuskott

2-3 burkar minimajs

1-2 små burkar vattenkastanjer

3 burkar cocos mjölk

6 dl oatlys matlagnings grädde

1-2 msk curry eller mer

1msk gurkmeja

1-2 hönsbuljong tärningar


hetta upp oljan i en stor gryta och stek kyckling bitarna i den.

när kycklingen är stekt häller du i en påse wokade grönsaker

under tiden de steker så öppnar du burkarna  till  bambuskotten,minimajsen och vatten kastanjerna häll de i en durkslag och skölj med kallt vatten.

häll sen i de i grytan och låt de stekas med.

häll i curryn och blanda runt .

stek sen en liten stund till .

Häll över cocos mjölken och matlagningsgrädden i grytan och rör om lägg även i buljong tärningarna och låt puttra .

Ibland kan de behövas lite mer matlagningsgrädde  så häll i mer då .

smaka av och se om det behövs mer kryddor

brukar låta det puttra medans riset kokar.

serveras med ris eller pasta.






Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards