Alla inlägg under mars 2013

Av linda - 22 mars 2013 08:00

vilket härligt väder vi har här .solen skiner och blå himmel ,det är vi inte precis bortskämda med .

visst det är ju kallt och en massa snö ,men idag blundar jag för de utan bara njuter av att vi har sol.

casper är äntligen frisk igen han har varit riktigt dålig ont i huvudet hög feber och kräkt han skulle till skolan dag ,men tar en extra dag för han behöver vila upp sig han har ju knappt sovit ordentligt nu när han har varit sjuk.

julia har oxå varit sjuk eller ja det är ju tänder på g men ingen feber nu mer och två risgryn tittar upp i stället skönt.

idag ska vi inte hitta på så mycket mer än vara hemma och ta det lugnt i morgon ska vi på kalas då min syster fyller 25.

alltid ett problem vad man ska ha på sig har ju fått mage oxå nu när jag är gravid så jag vet inte vad jag ska ha på mig alltid ett problem hahahah.

elias ska ha sin nya bilen tröja (blixten mcquin) och jeans och julia klänning och tröja och de stora vill ha skjorta de är ju så stora så de kan välja själv vad de vill ha på sig.

sitter här och bara njuter av tystnaden anton har gått till skolan de andra sover .så jag äter frukost själv konstigt känns det men lite skönt med  sitter här med en tallrik fil och flinger med kanel och njuter.

min man fyller år i morgon oxå så svårt att veta vad man ska köpa han har ju allt .jag kommer nog på något ska ni se.

nu får ni alla ha en bra dag och hoppas att solen skiner på er med   

Av linda - 15 mars 2013 09:43

helgen som har varit gick snabbt casper sov över hos en kompis och följde med dem på badet dagen efter .vi andra var bara hemma och tog det lugnt .

 i onsdags var jag på  mvc och gjorde glukosbelastning blää usch vad det smakade illa,men allt var bra .fick höra vårt lilla pyres hjärt ljud oxå så himmla mysigt det är .

i dag händer det inte så mycket mer än det vanliga lite fix här hemmasom vanligt .

har fått förfrågan om hur mycket jag städar när jag har så många barn. jag städar varje dag det är ett måste ,men efter en stund ser det likadant ut igen hahah med leksaker överallt i tv rummet . ,men jag är inte den som behöver ha det pedantiskt rent ,men städat vill jag har det .

jag dammsuger varjedag  gillar inte att känna grusen under mina fötter .ska bli skönt nu när våren kommer så man slipper all denna grus man drar med sig inn. i dag kommer min kära mormor på besök och ska äta kvällsmat här .hoss oss  hon har inte varit här på ett tag nu så ska bli kul att se henne .elias älskar att prata med henne i telefon .han  hämtar telefonen och säger mormor ( han menar gammal mormor ,men kan inte säga det så det blir bara mormor ,men det går ju lika bra )  och då vill han ringa till henne  .

saknar min syster hon har ju flyttat till stehag.så nu träffas vi inte så ofta ,men vi får snart ta en träff  hade varit kul , vi kommer ju träffa dem på min andra systers kalas ska bli kul att träffa dem alla  se hur stora mosters grabbar har blivit.  nu får jag passa på att ta en dusch när de små sover och fixa köket lite 

ha en bra dag 

Av linda - 4 mars 2013 13:51

tyckte sport lovet för barnen gick jätte snabbt han ju inte med de vi hade planerat ,men det gör ju inget roligt hade vi ändån .han med ett besök på frasses oxå med de stora barnen de små var på dagis.

pontuz var här på sport lovet några dagar .Så lång han har blvit växer ju snart om mig han blir ju snart 13.

tonåring både på gott och ont hihihi.

igår var det jätte finnt väder med sol man fick riktiga vårkännslor så vi var ute i 2 timmar julia kan gå i sina vår skor men inte i sina vinterskor ordentligt ,tror vinterskorna är för tunnga inte lönt att köpa nya nu när våren börjar titta fram på onsdag skulle det bli 10 plusgrader så härligt pigg och glad blir man .idag var min syster här och fikade och hade köpt med sig bullar (frukostbullar )   gott var det .ser inte henne så ofta längre nu när hon har flyttat ,men vi får ta en träff snart igen.

i morgon är det dagis för de små och jag ska till arbetsförmedlingen.så får vi se om jag kan få något jobb fast jag är gravid.

i kväll kommer vi sitta bänkade i soffan till familjen annorlunda

och efter det så ska jag se på Dicte så spännande är det .det är en dansk kriminalserie.

nu blir det lite fix här hemma

ha en toppen dag 


Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards