Alla inlägg under juli 2014

Av linda - 19 juli 2014 22:46

I måndags var vi hos min mamma gunninger var oxå jätte kul att träffa henne oxå.de små var livrädd för katterna så hon tog ut dem i katt rummet.mamma hade gjort en budapest rulle med grädde och jordgubbar riktigt gott var det alla åt eller inte elias han ty ker inte om sånt så mycket.
Men godiset min mamma hade köpt passade bättre bara älskar godiset från abdos (abdos affären ligger i malmö)
Tog lite bilder när vi var hos mamma

I dag har vi varit ute en runda på lekplatsen. Vi skulle åkt till stadsparken, men när vi komm ut så gsmns det mörka moln på himmlen och jag kännde inte för att chansa om det skulle bli regn eller inte.gick ju lika bra att vara på vår lekplats oxå vi hade med oss saft och goda riskakor med ost smak och så klart lite rån till jasmi hon kan inte äta riskakor.i dag till kvällsmat valde barnen pannkakor så det fick det bli.svettigt att steka massa pannkakor i denna värmen.
ikväll när samer fick äta gjorde jag goda varma mackor jätte gott.jag sitter och smaskar i mig lite gott .

De lila ni ser i skålen är färska blåbär och mjölk super gott. Nu kallar snart sängen kommer ju en ny dag i morgon om jag nu bara kan somna för sol eksemet. Kliar som tusan gör det

Har både på händerna och armarna har användt solkräm och provat allt men inget hjälper.
nu får ni alla ha det så bra kram på er

Av linda - 14 juli 2014 13:45

jag som skulle vilja ha sovmorgon blev väckt av elias som sa att han ville ha sån frukt som vi hade på pizzorna igår,

hmm vi hade ingen frukt på pizzorna igår vi hade tomatsås,riven ost,svamp.

ja sån svamp frukt svarade han .  hahahahah ja elias tror att svamp är en frukt på burk.

han fick lite av svampen som var på pizza bitarna som blev över och han nöjde sig med de  .

undrar lite om han kommer äta rå svamp ska köpa lite och steka och prova och göra lite svamp stuvning någon dag är ju gott att ha på varma mackor.

alla de små sover en liten runda fast elias och lolo inte ska sova igentligen ,men de har varit uppe sen 05 i morse så en liten vila gör inget .satte på askungen till dem i deras rum . 

som vanligt har vi tråk väder här med en massa regn så vi håller oss inne idag .i morgon åker vi hem till min mamma en liten runda.

jag ska prova att göra en god linssoppa ska bli spännande att prova och det passar ju i detta höst vädret.elias vill ha lite pasta till ,han älskar pasta så jag kokar lite skruv makaroner brevid.vi får hålla tummarna att det blir gott ,vill ju prova lite nytt och inte samma hela tiden så jag letar recept har ni ngåto gott så dela gärna med er av receptet.gärna vegetariskt oxå då jag inte kan äta kött nu när jag är gravid.nu får ni ha det så bra så länge och jag hoppas ni har bättre väder hos er .

kramizzar


Av linda - 13 juli 2014 17:58

I dag blir vår lilla sessa jasmin 10 månader inte klokt ju.

Vi skulle ha varit hos maria idag , men vi fick avboka det öste ner och sitta sen dyblöt är inget kul.det kommer ju fler dagar.
idag gör samer pizza han har varit pizza bagare så pizzan blir super god .
idag har vi bara tagit det lugnt hela dagen.
nu hör jag hur barnen kallar på mig .så ni får ha en bra kväll kramizzar

Av linda - 12 juli 2014 09:16

igår hade vi en storstädningsdag behövs ibland .

torkade väggarna dörrarna och köksluckorna är så med vitt att all smuts syns och jag vill inte ha det smutsigt så det är bara att torka av.dammsuga torka golven han jag oxå med och så så klart lite tvätt.idag behöver jag bara dammsuga när vihar varit ute känns som om barnen drar in hela sandlådan med sig in när vi har varit ute tur vi har en matta i hallen som tar det mesta ,men har man haft sandaler på sig och varit i sanden så fastnar det ju sand mellan tårna.

ska klippa de stora grabbarna i dag med de är så långhåriga tycker jag och då blir det varmt så de vill ju så klart själv oxå att jag ska klippa dem så det blir trimmern.ska skicka anton till affären och köpa goda frukost bullar vi ska smask i oss nu till frukost   .samer köpte nya nappar för nu har nappmonstret varit framme igen och jag hittade inte en napp till henne ,vet ju att vi har tappat några men nu har hon två iallafall. jag har beställt mimmi band så jag ska sy napphållare till henne sen igen glömmde ju de andra i tvättstugan när jag tvättade och någon tog dem så hon har bara en ful grön napphållare och den är inte så bra i fästet.

nu får ni alla ha en härlig dag för det ska vi ha kramizzar på er

Av linda - 11 juli 2014 08:54

I lördagd som var var vi nästan ute hela dagen eller ja i 6 timmar barnen lekte med sin kompis
Jätte kul fika gjorde vi med sen grillade vi.på kvällen när vi.komm hem.tog lite bilder på barnen.

Klänning och gummistövlar är ju bara så snyggt tycker lolo.som ni ser så har elias cykel hjälm på sig när han har sin spark cykel.tycker att iblamd kommer de upp i snabb fart så cykel hjälm är ett måste.
Nu är det snart sommarlovs morgon här.
Brukar era barn oxå se på de?
Vad tycker de om de?
Mina barn tycker om sommar lovs morgon.
Jag tittar ju så klart oxå på de med barnen.
Nu är det snart dax för anton att gå till fritids sista dagen sen ledig 4 veckor.de små slutade igår.ska bli skönt slippa gå upp tidegt och göra sig i ordning.
Ni får alla ha en bra dag
Kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards