Alla inlägg under mars 2012

Av linda - 30 mars 2012 21:10

fredagar är bra tycker jag början på helgen

 i morgon åker vi till malmö till mosken där jag ska konvetera till islam

spännande. men före blir det nog en runda till rosengård center för lite shoping hopppas jag

det har inte hänt så mycket i veckan bara varit lugnt tycker jag 

vi försöker få elias till att sova i sin egen säng och det är inte det lättaste .han har ju sovit hos oss pga att han var hjärtsjuk när han var liten och sen nu när han hade så hög feber fick han sova hos oss och nu troro han att han ska få sova hos oss men nää han måste vänja sig vid att sova i egen säng blir inte mycket sömn för oss häller annars.

vad ska ni hittapå för trevligt i helgen då ?

skriv gärna en liten kommentar

ha en bra kväll 

Av linda - 27 mars 2012 13:05

inte klokt att det redan är tisdag.

idag är elias på dagis han har inte varit där på jätte länge vi har varit sjuka

,men äntligen peppar ,peppar ta i trä. så är vi friska  hoppas det håller sig så.

har fixat här hela dagen skönt att ha hunit städa julia har sovit hela tiden så jag passade på .fick alla rummen städade damsugit torkat golv tagit badrumen oxå

bara tvätt vikning kvar det som är det tråkigaste .

i dag tilll kvälls mat blir det chillicorncarne och arabiskt bröd och sallad till ska bli gott.

undra hur det har gott för casper idag på skolan inte lätt för han när han inte får all den hjälp han behöver ,vi får se på vilket humör han är på när han kommer hem.

Av linda - 23 mars 2012 23:47

jag har bakat hela dagen och fixat här hemma 

och jag mår fortfarande inte bra innan så när vi hade ätit och fikat på kakorna jag hade bakat och på tårtan så gick jag och la mig. mådde så dåligt hade ont i hela kroppen oxå.jag har sovit i 3 timmar och nu mår jag betydligt bättre hoppas det håller sig så jag inte får febern till baka.

i morgon ska vi till min syster på kalas ska bli kul. 

Av linda - 22 mars 2012 20:01

nu har jag inte tid att vara sjuk trodde jag hade blivit av med febern men nu ikväll kom den igen, nästan som ett brev på posten  

i morgon måste jag baka kakor och göra tårta för min man fyller ju år ska ge mig på att baka arabiska kakor med.

inte helt lätt men vi gör ett försök tycker jag.

i morgon ska casper tillbaka till skolan han mår bra nu skönt.

anton ska på kalas i morgon kväll på film visning och kvällsmat stod det på lappen så nu är han nyfiken på vad det är för film ska bli kul att hör i morgon när han kommer hem  vad det var för film de såg på.

idag hade vi korvgryta (biffkorv)och risr  med sherie gott

i morgon bli det en varm och god hemma gjord linssoppa med bröd till.

jag tänkte på det nu hoppas jag är frisk till på lördag då ska vi på kalas hos min syster hon kommer bli ledsen om vi inte kommer så vi får hålla tummarna att jag mår bra igen då.

snart kommer jag konvetera och då kommer jag använda hijab (slöja)   jag har förlorat några vänner pga detta ,men jag är och kommer alltid vara samma  linda  jag byttar ju bara relion inte personlighet och NEJ det är inte min man som har sakt åt mig att göra det .

utan detta är mitt val ingen får någonsin bestämma över någon

att du måste bytta relion .eller bära slöja  det står klart och tydligt i koranen.

ni får ha det så bra   

Av linda - 22 mars 2012 06:57

torsdag idag det har gått snabbt 

nu är det min tur att vara sjuk  elias är bättre och anton med han är tillbaka i skolan igen,

men jag och casper och julia är sjuka hoppas bara samer klarar sig.

idag ska jag bara ta det lugnt jo jag ska fixa  här lite hemma disk och tvätt.

jag har tvätt att vika tre ikea påsar blir så när man är många

jo jag glömmde att jag var igår och tittade på kläder hittade massor så det är ju kul.

alltid kul med nytt. nää nu är det dax för anton att gå till skolan 

ni får ha en bra dag

Av linda - 18 mars 2012 19:32

min lilla Elia är sjuk   .han är förkyld och har  hög feber stakarn. 

Vi ringde i dag till 1177 och sa som det var att han är sjuk och inte vill dricka eller äta hon sa att jag skulle ge honom glass och juice att drick något han aldrig har testat förut. 

han fick smaka lite juice och det så klart drack han men han kräkte upp det igen blev nog för söt han har ju inte druckit det innan ,men nu ger vi han äpple juice utspätt med lite vatten och det går bra,men äta vill han inte. så jag ska ringa vårdecentralen i morgon så det inte är halsfluss han har. 


v

Av linda - 17 mars 2012 23:30

så tyst det är här bara jag vaken, de andra sover

I dag är det 1 årsen Elias blev hjärt opererad .

Han föddes med fallotsanomani så hemskt det var att gå och vänta på att ens barn ska bli sjuk för de opererar inte förän de  värkligen inte kan vänta längre  så han var 3 !/2 månad när han blev opererad min lilla prins.

det är så hemskt att se fotona från biva man var maktlös ,man  fick inte hålla honom bara hålla hans hand var han ledsen  kunde du inte trösta honom mitt moders hjärta höll på att gå isönder fy så dåligt jag mådde då, men han klarade sig och det är vi glada för läkarna i lund är skickliga både kirurgin och på biva och på avd 67 i lund

super bra är de . de peppar dig när du mår dåligt och de är så stöttande :)

ett stort tack till alla i lund. 

nu bör jag väll med gå och sova är ju en ny dag i morgon

Av linda - 16 mars 2012 21:06

 idag har jag och de små bara varit hemma

städat och fixat och gjort kalops  och busat massor med barnen.

mormor komm hit idag ja malin med .malin ska sova här till i morgon 

när samer komm hem hade han en överraskning med sig hem 

han komm med mina älsklings blommer roser så fina de var är så glad jag  älskar min man så otroligt mycket   


lägger upp en bild på blommerna jag fick     

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards