Alla inlägg under februari 2016

Av linda - 28 februari 2016 19:52

Hej på er där ute i stugorna.Tycker ni oxå att vi kunnde få lite mer helg .Vi han ganska mycket i helgen men hade varit skönt ändå med lite mera av de .I lördags tog Jasmi,Lolo och jag en tur med bussen till ica för att handla lite och så klart är det vikigt att få köra en egen liten vagn när man handlar.

 

Iallafall om man heter Julia (Lolo).

Tog en sväng in om biblioteket oxå skrivarn funkar inte vet inte va som är fel så fick gå till biblioteket och skriva ut lite papper så vi kan skicka in de till polisen.

Lite tvätt blev det när vi kom hem i tvättstugan och en lite hjälp reda hade jag oxå i tvättstugan

 

Vi åt tacos idag till kvällsmat och lite jordgubbar till efterätt Elissa och åt massor smaskade jätte mycket och sa mmmmmmm.

   

Idag tog jag in lite kläder från förådet till Elissa och hittade denna pyjamasen så jag tvättade kläderna så klart innan de åkte på och hon fick den på nu ikväll den har Lolo och jasmin oxå haft när de var små och den är fortfarnade lika fin .

 

 


När Elissa hade somnat blev det lite spel för oss andra lite memory som barnen älskar.

   

Frågade de små  barnen vad jag skulle läsa för saga , i kväll, ville de att casper skulle läsa för dem och det gjorde han så då passar jag på att blogga lite  och fixa med disken .kul att han ville läsa för dem.

Vi är många ifamiljen men idag har jag haft igång diskmaskinen 4 gånger med massor av disk tur man inte behöver diska för hand. Tvättat här hemma har jag oxå gjort massor tänk själv alla byttar kläder varjedag så det är 8 par byxor och tröjor som ska tvättas och en massa underkläder, strumpor då förstår ni att det blir en massa tvätt snabbbt här.fast tvätta är inte så jobbigt värre när man ska vika och lägga in hatar att göra de ,men ett måste .

Nu ska jag se på tv med de stora grabbarna innan de ska sova sportlovet är ju slut och i morgon är det en ny skoldag.

Ha det bra så länge 

kramizzar  



Av linda - 26 februari 2016 22:34

Hej på er där ute .

Vadhittar ni på med ikväll då?

själv sitter jag här och bara tar det lugnt dricker lite te och äter en knäckemacka med en god ost på.

I morse var vi trötta men pigga blev vi  när  mötttes av detta på väg till dagis.

  

Fint att se på när solen går upp.Denna dagen är snart slut vart tog fredagen vägen igentligen .

Jag har hunnit med massor,tvätt och fixat på aktiviteen jag går på via abf.

idag hade vi korv låda receptet hittar du HÄR  jätte gott och så klart önskade barnen pannkakor efteråt.

Jasmin älskade pannkakorna mest sa hon.

     

Härligt syns verkligen att hon tycker det är mummsigt.Jag gjorde två stora satser med smet så det blir pannkakor till i morgon med.Jag kan inte äta pannkakor  eller jo en halv kan jag äta sen får jag jätte ont i magen usch .

Nu är det snart dax att fixa det sista här innan jag oxå hoppar i säng och drar täcket över huvudet.

ha det bra så länge

Kramizzar   


Av linda - 25 februari 2016 22:41

Torsdagen är snart slut i morgon är det Fredag så skönt.

Idag har Pontuz varit här och jag bestämmde mig för att äta lunch med bara de stora grabbarna Pontuz,Casper,Anton.

Blev ju så klart lite bilder men det blev inga bilder på Casper han ville inte vara med på någon bild.

    .

Ble pizza på vikingen idag jätte godkyckling pizza har de .Grabbarna valde hawwai pizza.

 

När vi kom dit fanns det inga bord lediga så vi valde att gå igen och komma lite senare.vi gick ut för att bestämma oss för om vi skulle gå eller vänta.Helt plötsligt kommer ägaren ut och frågar om vi inte hittade något bord..Jag sa att det finns inga bord lediga vänta sa han följ med så ska vi hitta en plats till er .vi fick ett bord glada blev vi .Det kallar jag service de .Vi är nöjda med besöket och goda var pizzorna och trevliga var de som jobbade där .Bara pluss av oss får pizzerian vikingen .

Efter vi var klara blev det en runda till coop och handlade lite hjärtan farligt goda är dem.

Tänkte vi skulle ha dem i helgen.

Grabbarna gick sen till Öoch B jag tog bussen hem, han sitta lite på platsbanken innan de komm hem igen.

Nu är jag trött ögonen går i kors nästan här  så dax att hitta krypa till sängs och sova ,men lägger man sig så är man helt plötsligt inte trött längre .Vi får väll prova.

Ha det så bra så länge 

kramizzar  


Av linda - 23 februari 2016 08:48

God morgon på er där ute .Hoppas ni har sovit gott det har jag gjort i allfall.

Vist det är jobbigt att gå upp på morgonen speciellt när det fortfarande är mörkt ute  och man bara vill dra täcket över huvudet och bara somna om igen ,men morgon stund har guld i mun är väll så de brukar säga och ja jag håller med en ny dag nya möjligheter vist är det så .Idag var mina underverk verkligen trötta svårt att väcka dem ,men till slut var alla uppe och klara för att gå till dagis de stora har sport lov denna veckan skönt för dem med lite ledigt från skolan.

Igår hade barnen haft makaroner och korv på dagis och när jag berättade att vi med skulle ha de till kvällsmat så blev det  två glada barn som skrattade och sa att de tyckte de var roligt.Vi hade  pannkakor  till efterätt och mina barn älskar pidde pannkaka på youtub som man kan lyssna på 

Barnen vill höra den varje gång vi ska äta pannkakor och sjunga en massa tyvärr är de en låt som fastnar på mitt huvud så man går runt sen och sjunger ooh ahh pannkaka  .

När barnen hade ätit klart och de sov satte jag mig och åt pannkaka fast på ett annat sätt änn med sylt .Hade skivade bananer,chokoladsås i pannakakn och lite utan på den oxå

så jäkla mummsigt ni bara måste prova de .

 

Nu ska jag svara på lite mail och göra en massa  så ni får ha det så bra så länge 

kramizzar  


Av linda - 22 februari 2016 13:20

Då var det måndag och en ny vecka framför oss, härligt .

I fredags när jag hämtade Lolo på dagis så berättade hon att det låg ett paket i hennes låda och en klänning som hon hade fått av    sin kompis Tilde .

 

Tror aldrig hon har varit så snabb på att hoppa i ytterkläderna  hon ville snabbt  hem och öppna pakett och prova klänningen.

 

Frosen klämmor och en väska fanns i paketet .Jätte glad blev hon precis vad hon önskat.

Elissa och jasmin var trötta när vi hämtat på dagis så det blev till att göra maten snabbt ,men ibland går det inte som man vill när barnen är trötta och hungriga så de tog tid att göra maten för de ville alla sitta hos mig och rita och spela spel.Tillslut blev maten klar och alla älskade smördegs pirogerna  och till de hade vi  en god sallad.

 

 När jag ändå tog en pause från bloggen varför inte ta två flugor i en smäll liksom.Vi åkte till busfabriken i Lördags och min vän Mulki följde med så kul vi hade med en massa prat och skratt och inga måsten barnen älskar busfabriken oxå .

Vi lekte en massa och fikade .

 

När man är på Busfabriken får man lyxa till det med en massa läsk, popcorn och goda varma chips.

Har man dessutom barnsemester kortet får man slusch eller mjukglass till de barn  man har betalt för gratis. Barnen älskar slusch så det var bara positivt att de fick de .

Vet att vissa tänker ,men så mycket socker och en massa onyttigt ja vist det är det men man måste oxå få äta sånt som man inte äter så ofta .Bryr mig inte så mycket om sånt att nää fy hur kan du ge barnen godis eller nää gör inte så varje familj bestämmer själv hur de vill göra med de.

En massa lek och bus  var det iallafall  så härligt att se de springa runt och leka och skratta en massa vi vuxna lekte med   ,fast de måste ha sett roligt ut    .fick lite bilder på barnen i farten           

   

Som förälder vet alla den där rädslan när ens barn springer bort.Skämms över att säga det ,men Jasmin försvann inne på busfabriken ,mitt hjärta slog så snabbt när vi inte hittade henne .Det kom en annan mamma som hade hittat henne som tur var .Jasmin hade sprungit med Elias ,Julia och de hade inte sett att hon sprang efter dem .Jasmin är jätte blyg och hade  inte vågat att fråga någon om de kunnde hjälpa henne .Mamman som hittade henne förstod direkt att hon letade efter sin mamma och att hon var jätte blyg. Jasmin var så ledsen så ledsen ,men nu pratar hon om det och skrattar bara och säger mamma jag ska aldrig springa ifrån dig.Vi bestämmde oss för att åka till macdonalds och äta kvällsmat för barnen var trötta och klockan var ju redan 18.30 tiden bara flög iväg .

 Macdonalds blev de och efter de så körde vi Mulki till stationen i malmö igen så hon tog tåget hem sen körde vi med hem. Barnen var så trötta det var bara att tvätta häderna och ta på pyjamas och borsta tänder sen i säng.

Nu är det nog dax att sätta igång lite tvätt så den blir klar och förbereda maten .

ha det bra så länge

kramizzar   





Av linda - 18 februari 2016 15:31

Har ni oxå fått en massa snö i natt.Barnen var glada och ville åka pulka när jag hämtar dem ,men det går inte snön ligger knappt kvar  nu.

       

Vi har fått sjukstuga här ,min tur nu var rikigt kass igår så jag kunnde inte änns hämta barnen från dagis så jag fick ringa Samer så han fick hämta dem fy nästan 40 graders feber och huvudvärk och frös massor ont i hela kroppen.Jag klarade inte att vara uppe så bara fixade pommesen i ugnen och de anda vi hade till sen gick jag och sov klockan var bara 18 ,men jag orkade inte sitta uppe .Sov hela natten gjorde jag och vaknade klockan 5 på morgonen.Mår bättre men är seg och har huvudvärken kvar feber hade jag i morse ,men inte just nu kan ju vara för alvedonen jag tagit ,får se om jag orkar gå i morgon Anton ska till tandläkaren  så jag ska försöka gå dit med honom.

Hoppas det snart går över.

När man är sjuk behöver man lite extra kärlek tycker jag .

 

Snart dax att hämta hem de små från dagis ,hem och göra kvällsmat går snabbt idag korv med mos.

Barnen älskar de oxå , måste gömma korven när jag ska skära  den för annars finns det inget kvar av mortadellan (falukorven)barnen älskar att äta den ostekt.

Måste ju så klart påminna er läsare att ikväll så börjar Gåsmamman på kanal5 klockan 21.00

ska ni se den ?

Jag ska se den har hört att den ska vara jätte bra .

Ha det bra så länge 

kramizzar  

Av linda - 17 februari 2016 00:04

mitt i natten och helt tyst är det här .Snart vaknar Elissa och vill ha sin välling.Japp hon vaknar fortfarande 1 gång och vill ha välling.Hon behöver det oxå.Igår var vi på bvc Elias skulle på 5 års kontroll och få spruta fast han redan fyllt 5 det gjorde han i november 2015.Bättre sent än aldrig liksom.Hämtad snabbt de små på dagis och tog en härlig promenad till bvc. Härligt när solen lyser även fast det varkallt så var det skönt.


Han ritade en jätte fin gubbe där och kunnde skriva sitt namn oxå .

 

sköterskan frågade Elias vad han pratar för språk hemma han sa både arabiska och svenska.Han sa några ord till henne på arabiska.

Han var 104cm lång och vägde 15,8kilo.Han vägde för lite ,men det viste jag ju redan om, han förbrukar mer energi än  vad ett vanligt barn gör men hon tyckte jag skulle ta upp det nästa gång vi ska på kontroll med hans hjärta.

När vi väntade medans hon gick och hämtade vaccinet så blev Elias orolig för hur ont gör igentligen en spruta mamma.Berättade att det känns som ett litet stick bara så jätte ont gör det inte  elias sa mamma ta en bild på mig innan jag tar sprutan för sen kanske jag är jätte ledsen .

man ser på bilden att fast han försöker gör sig rolig så ser man att han är rädd och orolig över sprutan.

   

Sprutan gick jätte bra han blev inte ledsen alls han sa bara aj och sen inget mer med de.Han fick en tattuering oxå av en dinosarie.När vi ändå var på bvc så frågade jag om vi kunnde ändra Elissas tid för hon hade en tid  för sina vaccinationer på måndag den 22 februari eller om vi kunnde ta dem nu när vi ändå var här och det gick bra så nu har Elissa oxå fått sina vccinationer i benen.

Vi har en liten tjuv här hemma som älskar att ta andras saker hon gör det inte för att vara elak utan för att hon oxå vill ha sakerna.Jasmins fia ligger på golvet i leksaks bilen Elissa gör allt för att få tag på den.

   

och hon fick tag på den och vägrade lämna till jasmin igen.

Elissa gör så även hemma tar de andras saker  saker och lägger under sängen hon har sett när lolo gömmer sina saker under sängen och gör nu likadant fast med andras saker.Frågar man Elissa har du tagit snutte filten eller fia mmmm säger hon och nickar hon är ärligt oxå att hon gör de   

Jasmin har en snutte filt oxå den brukar jag hitta under sängen med.

Elissa har en egen snutte filt ,men inget gose djur så jag får köpa de får nog kanske bli en kanin till henne.

På vägen hem ringde jag Pontuz vi saknar honom i massor han kommer på torsdag nästa vecka då det är lov ska bli kul. Nu ska jag dricka lit te och svara på lite mail .Ha det bra så länge

kramizzzar  





Av linda - 14 februari 2016 13:38

söndag och i morgon är det måndag en helt ny vecka framför oss.

Hoppas på en bra vecka.

Idag tyckte jag att det var lit tyst i badrumet när lolo var där på toa.Smög dit och hittar Lolo med nagelsaxen hon ville klippa sitt hår som vi länge har pratat om att vi ska göra ,men vi hade tänkt gå till en frisör och göra det eftersom hon har så lockigt hår.

Jag klippte de själv plattade med platt tångn först och såg att hennes hår växt helt ojämnt pga sina lockar.Fint blev hennes hår och en super nöjd tjej har jag här hemma nu som slipper knutor i håret och i lockarna för de var slitet.

     

Idag är det alla hjärtans dag vi firar det inte för jag behöver inte en speciell dag att säga till min väner och till min man  att jag älskar dem det gör jag 365 dagar om året och inte bara en dag som affärer vill tjäna pengar på .

Men jag önskar er en allahjärtans dag ändå för de kan man önska alla ändå och det kostar inget häller   .

 

Ha det bra

kramizzar  


Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards