Alla inlägg under december 2015

Av linda - 31 december 2015 23:42

 


















Av linda - 31 december 2015 00:06

God kväll på er i stugan fast de är natt.

igår åkte jag och lolo,jasmin till stan vi tänkt först gå till stan men när vi komm ut så bestämmde vi oss ganska snabbt för att ta bussen för fy vad kallt det var blåsten blåste ju in i alla kläderna känndes det som.

 

När vi kom til polisen fanns det inte så mycket folk som väntade  vilket var tur för oss finns inget värre än att sitta och vänta.Hämtade mitt id kort och inte tusan ser man snygg ut på de, nää ser så trött ut ser ut som man aldrig har sovit ju   

tur man bara visar det ibland. En liten runda till Lindex fick det bli med  där flickorna handlade ett  sett med tandborste och tandkräm och en liten mugg .Vi gick till arbetsförmedlingen så jag fick skriva in mig och lolo charmade handläggaren.

En tur till försäkringskassan när vi ändå var i samma hus.

Sen fick det bli en tur till ica oxå behövde handla lite gröna bönor och lite gott till ny år.

När vi komm hem ville barnen borsta tänderna direkt lite sura miner när jag sa att det vaar dax att äta mellis först.

Lolo gjorde en fin gubbe på sin macka

 

sen fick de borsta tänderna när de hade ätit klart .

       

nu är det väll snart dax att hoppa i loppe lådan .Min mamma kommer hit i morgon och lolo har längtat för hon vet att mormor kommer med goda mandel musslor som vi ska ha grädde och sylt i jordgubbs sylt som lolo älskar .

nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll eller nja okej då natt.

kramizzar  


Av linda - 28 december 2015 22:06

måndag och dagarna går fort nu snart nytt år .

har inte mått så jätte bra har varit konstigt trött,men det verkar ha rättat till sig nu igen.

i går var vi och handlade på coop och sen en runda till ÖB jag behövde body lotion .Ja vi köpte lite annat oxå lite pipilång stump pengar och frosen pengar oxå. ( choklad pengar)

lite läsk och lite annat smått och gott.

vi gick till ica kvantum och köpte lite kex och lite goda ostar var så sugn på de.

hämtade hem lite paket oxå när vi ändå var där .

Flickornas lego duplo  och lite kläder.

casper fick två tröjor fick bara bild på den ena för dena andra tog snabbt på .

Elissa fick leggins och body att ha under tröjan.

Lolo och jasmin fick vars ett par leggins som de ska ha på nyår till sina klänningar.

Anton fick svarta jeans och en ny mössa.

     

 

   

flcikorna lekte jätte fint med legot en stund iallfall tills de ville båda ha den samtidigt   .

vi tvättade oxå i stora tvättstugan och fck hjälp och sällskap av några av barnen.    

Jag hatar att tvätta där i tvätt stugan ,men så är det med en stor familj när alla säng kläder ska tvättat då är det bra man kan göra de i tvättstugan.

ni som följer min blogg vet att jag har gjort en GBP operation.Jag kommer snart inte ha något hår kvar tappar en massa hår och det är inte lite utan stora tussar vet inte om det beror på att man går ner i vikt snabbt jag tar ju mina vitaminer som ska tas.Får väll köpa en peruk sen eller hår förlägning ser ikke snyggt ut alltså.Ja jag vet jag har ju slöja men de är ju bara ute man vill ju känna sig snygg och vacker ändå och det gör jag inte med detta hår jag har nu så tunnt och trassligt   .

Nu i kväll var familjen sugen på något gott eller som barnen säger vi är hungriga på gott   .

slängde ihop lite ris bräck .

 

alla tyckte om de ska ha jordnötter i nästa gång ,men ville inte ha de nu för de små ska äta det oxå ju.

Jag bara måste få skriva en sak jag har facebook,familjeliv,instagram ochlite annat.

jag är så trött på de som tror att de är perfekta mamman hatar mamma maffian de vet bäst och kan allt enligt de själva..Det finns ingen som är perfekt som förälder.

 

tyckte denna var så bra .

nu är det dax att snart hoppa i säng här .

ha det bra så länge 

kramizzar  


Av linda - 26 december 2015 20:38

Nu är julen över och  ett år till nästa gång  ,skönt den är över .Bara nyår kvar och jag längtar.

lolo var trött på att vänta på maten på julafton hon skulle ju hjälpa mig inte gå och sova.Letade men hittade henne inte men till slut gjorde jag ju så klart de .Under bordet med napp i munnen ( hon hade ju gett nappen till trolle hos tandläkaren )

 

La henne i sängen och väckte henne när maten var klar.

Vi åt Jansson,köttbullar,ägg,röd och brunkål och massa annat.man ätr lite förmycket på julafton och tyvärr av resterna dagen efter med .

I går åkte vi till busfabriken,jätt kul hade vi Elissa tränade sig på att gå där.

bjuder på lite bilder från busfabriken.

     

       

Boll havet och ballongerna var Elissas favorit.Lolo sr så sur ut på en av bilderna ,men de var för att jag tog bild utan att hon tramsade till sig hon gör oftast en massa rolig grimaser eller något annat roligt.

Jag har just nu köttbullar i ugnen som ska frysas  när de har kallnat och en plåt som ska vara till kvällsmat i morgon.

Hittade ett nytt recept på på zeinas kitchen.

ni hittar hennes sida här http://zeinaskitchen.se/kottbullar/ 

nu är det dax att snart ta ut köttbullarna .

Ha det bra så länge 

kramizzar  
 



Av linda - 23 december 2015 07:53

Flickorna vaknade tidigt och ville äta frukost så vi myste till de med lite tända ljus som de har gjort

 

I går när vi gick till dagis var solen på väg upp så vi stod och tittade lite först stor och fin var solen

 

Lollo har ju fyllt år och min syster yster och hennes 3 grabbar var oxå med så kul.lolo fick en jätte fin docka.

 

Lolo var ledig från dagis sista dagen innan vi går på lov.Lolo skulle till tandläkaren hon var trött på att vänta tills det var hennes tur ,men store bror läste bamse och då blev det inte så lång tid att vänta

 

  Duktigt var hon satt själv i stolen och gapade och de räknade tänderna och hon hade jätte fina tänder fick beröm för tänderna känns skönt.

Fast det var ju inte bra med den där nappen och det viste jag ju redan så lolo la den i trolles fiskenät som de har hos tandläkaren och så fick man välja en present i receptionen.Tuch pennor blev det hon valde.

trolle gav mig en present mamma titta på mina fina tänder jag får nu utan napp

 

vi gick till polisen efter vi var hos tandläkaren var ju tvungen att fixa nytt id kort.skit ful blev jag på bilden ,det är väll tur man inte visar de så ofta   .

en runda till ÖB och ica med  fick det bli.

vi såg ett träd som hade blommor på sig fast det ska vara vinter .vi har ju plusgrader här så det är ju inte så jätte konstigt  att det blommar.  

syns kanske dåligt men rosa blommor på de är de.

nu hållr resten av busfröna på att vakna så dax att fixa lite frukost till de 

ha en bra dag 

kramizzar  

Av linda - 21 december 2015 16:48

I dag blir Lolo 4 år vår stora tjej


ett stort grattis på din födelsedag.  

                                                      

jätte glad över presenterna blev hon .

hon fick en leksaks spis,leggins med frosen,en docka,mimmifrukost sett och godis skål med mimmi.

en glad tjej .

Nu längtar hon till Januari då  både Elias och Lolo ska ha kalas tillsamans för sina kompisar.Vi kan tyvärr inte bjuda hela dagis grupperna de får vi int plats till men några kompisar blir det.

nu är det dax att göra kvällsmat här och så klart får lolo välja mat för hon fyller år .

Pommes och korv med bröd och läsk att dricka.

blir tårta sen efter maten.

ha det bra så länge 

kramizzar  


Av linda - 20 december 2015 02:11

söndag nu då mitt i natten.

casper och anton är fortfarande vakna vi har spelat spel ,men nu är det läggdax för dem ja mig med .

 Ifredags började lovet härligt med lov.

De små går bara på tisdag sen är de lediga till lden 7 januari skönt men vi har att göra med läkarebesök hit och dit och tandläkare tyker de är bättre att försöka ta sånt på lovet när de är lediga.

I fredags var min vän Mulki här alltid lika kul att ha henne här vi saknar henne massor tiden går så snabbt när vi träffas.

Snart får det bli en träff igen tycker jag .

lite bilder blev det så klart.      

 Min mamma var oxå här sen på eftermiddagen och hon åt kvällsmat här vi  bjöd på gulasch soppa och vill ni ha recptet så hittar ni de bland mina recept.

Elias och vi har spelat litt fia i kväll  och apspelet (vet inte vad spelet heter ,mn vi kallar det för apspelet).

vi fick oss ett gott skratt för när elias skulle skjuta apan i trädet hamnade apan i min dricka i stället   .

  

så kan det gå   .

barnen har kört med sin radiostyrd bil och helikopter de tycker de är jätte kul vi vuxna med fast jag är ur usel på att köra hahahaah   


 

nu får det nog bli sängen här ha det bra 

kramizzar   



Av linda - 17 december 2015 22:15

 

receptet kommer här.

1dl mjölk

1/2 dl ströbröd

500g nötfärs 

2 ägg

2msk fransk senap

salt,svartpeppar

gör så här .

blanda ströbrödet och mjölken och låt svälla i ca 5 minuter.

Tillsättfärsen,ägg,senapen,salt.svartpeppar och blanda ihop noga.

Forma till två ganska tunna  limpor i en ugns fast form.

sätt in i ugnen på 200 grader i ca 35 minuter(är lite olika från ugn till ugn så dela den i mitten limpan och se oom den är klar )


vill man inte ha senap går det bra utan oxå och ibland har jag lite fryst persilja i och skippar senapen.

du gör precis som du vill och känner för.

jag serverade potatis,sås ,grönsaker till och gurka

 

jätte gott.


Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards