Alla inlägg under november 2018

Av linda - 24 november 2018 22:17

Godkväll på er där ute 

Här flytter allt bara på  om dagarna, Elias fyllde 8 år i tisdags. 

 Vi firade honom så klart med en massa paketer och 


ljuvlig sång ( eller läs skrällig sång det  passar nog bättre   )


 

Elias blev glad och nöjd över sina paket och sitt födelsedags firande.

Lolo har varit hos tandläkaren i torsdags och hon tyckte det var rikigt kul. Konstigt tycker jag för jag har ju tandläkare skräck och går hälst inte dit.

       

Fiska i fiskedammen fick hon med göra hos tandläkaren och det blev en tandborste och som dessutom var lila och rosa Lolos favorit färger.

igår gav vi oss ut på blackfriday och shoppade åkte till ikea för vi ska göra om lite i hallen så vi köpte krokar,en runda till Lager 157 fyndade lite men var inte så mycket kvar  , sen till Emporia.Jag ångrade mig nästan när vi komm dit till Emporia fy tusan vad med folk det var där,men det gick bra ändå många som trängdes och lite bråk var det men en runda på både kapphal,hm och på stadium blev det hittade lite kläder till Elias på hm och leggins till mig själv på kapphal .Elias och Lolo fick vinter skor på stadium rikigt snygga och sköna med så klart tyckte de.

Vi var ju först på intersport men fick inte det hjälpen där och ganska sur och tråkig personal som skulle hjälpa oss  och som sa att de har inte skor i deras storlek utan bara för större . Jag var vänlig ändå och takade för den dåliga hjälpen och begav oss av till stadium .Alltså jag säger bara wow vilken hjälp vi fick  på Stadium och trots mitt tålamod med barnen prövades många gånger så sa han det är ingen fara han hade verkligen ett stort tålamod han oxå som hjälpte oss så vinterskor köpta och Elias fick även ett par skor till våren sen. Det har ju 1 års öppet köp så han sa att passar de inte till våren så komm och bytta dem till andra vår skor. 

Klockan sprang iväg från oss så det fick bli mat ute på KFC jätte gott.

     

Trötta barn eftersom vi var hemma klockan 23.

Bosta tänder och på med pyjamas och i säng och lite sov morgon fick vi allt dagen efter klockan 07.30 vakande dem inte illa de inte   .

Idag gick vi en runda till stan tänkte Anton och Elias skulle klippa sig ,men det var stängt där.

Gick till ica och det var paprika klubben där så en tips runda blev det för dem

 

sen fick de en goddiebag med pennskrin ,en målarbok,kriter och frukt och en adventskalender.

Till kvällsmat idag tänkte jag att vi skulle äta marinerad kött och vitlökspotatis i ugnen, jag skulle prova ett nytt recept. Lolo tycker inte om potatis ,men dessa jag gjorde åt hon massor av så det får de bli igen ,bra när man hittar lite nya recpet och de funkar.

   

hela familje tyckte om maten idag   .

Nu kanske det är dax att försöka få lite sömn i allafall har en liten tjej som just nu sitter här i min famn och vägrar sova. vi får väll hoppas hon somnar snart .

Ha det bra så länge

Kramizzar   







Av linda - 17 november 2018 21:53

Hej på er 

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det världsprematur dagen och så klart Elissas födelsedag.

Hon är född på prematur dagen och hon komm i vecka 34 .Svårt att förstå att hon fyller 4 år ,jag menar vart tusan tog tiden vägen någonstans.

   

Att ha flaggan på sin plats är ett måste när man fyller ju.

Elissa bestämde att hon ville gå och fika i stadsparken,kan ju säga att denna mamman inte var lika road över det fan jag kommer ju frysa ihjäl, men stadsparken blev det .

   

Vi fuskade och tog bussen dit   .

Vi stannade i två timmar barnens  mormor och casper var oxå med i stadsparken. Tog en runda till ica sen eftersom vi behövde handla ingredienserna till pizzan vi skulle göra och lite god dricka med. 

pizza till kvällsmat och sen kladdkaka med grädde och skitles.

     

Vi har haft Pippilångstrump på besök här med idag   .

Hon ville visa hur stark hon var.

   

Imorgon blir det en lugn dag vi ska ta fram vinter skorna oxå för  idag har det varit jätte kallt.

En pokemon go runda hinns det nog oxå med i morgon  oxå.

Nu ska jag snart hoppa i loppelådan här för lite sömn om bara Elissa hade somnat.

godnatt på er sov gott

kramizzar   




Av linda - 5 november 2018 20:19

Godkväll på er där ute .

Här är höstlovet slut för denna gången och idag var det åter till skola förutom Jasmin och Elissa som var lediga från dagis idag.Vi har haft ett bra lov trots att jag varit sjuk .

Så klart klädde  barnen ut sig och gick bus eller godis på Halloween.

       

Elissa tycke det var rikigt läskigt med ett skalett i sandlådan.

Hon sa. Mamma jag tror vi går för jag blir kissnödig för det är så läskigt   .

vi gick och fortsatte och ringa på och säga bus eller godis. Elias undrade varför de inte kunde gå själv som några andra barn gjorde.Jag berättade att man inte får gå och ringa på någon man inte känner utan vuxen  för att man kanske känner inte de man ringer på alltid ochibland är inte folk så snälla. Pontuz har oxå varit hos oss på lovet vi gick till minnes lunden och tände ljus för min mormor och för Lucas.

 Det blåste så det var svårt att får ljusetatt  tända men efter några försök gick det.

   

pontuz ville baka något gott till mellis så det blev goda små scones, rikigt gott med nybakat och marmelad på och ost och så klart te till.

   

Innan lovet tog helt slut så åkte vi till busfabriken i malmö 

 


 



Jag sprang runder med barnen de ville att jag skulle åka kassebana med dem, det gjorde jag  fy vad det kittlades i magen och efter några runder upp och ner fick jag till slut  svårt att andas är ju fortfarande hostig och jobbigt vid ansträngning kan ju sitta i ett tag för jag har ju varit rikigt dålig i början på lovet. Massor med hosta och förkyld och inte kunnat ligga ner för då har jag inte fått någon luft utan fick sova halv sittandes och nästan 40 graders feber på de. Jagmår bra bara hostan och hes heten som inte vill ge med sig och att jag fortfarnde blir anfodd när jag är ute och går för snabbt.

Idag tog jag och gick till stan tog jasmin och elissa med mig och eftersom  vibehövde handla ,jag har ju smittat samer som nu inte mår så bra    så vi fick handla själva.

gick dit och tog bussen hem passade bra för oss.

Nu sover de små och jag hade tänkt att jag skulle sitta här och fylla i nya schema för barnen måste ju göra 4 scheman två till fritids och två till dagis, men det gick inte att logga in så jag får vänta och se till i morgon kväll.

Nu ska jag tända lite ljus,dricka lite te och för en gång skulle se om det är något bra  på dumburken i kväll.

Ha det bra så länge

kramizzar  



Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards