Direktlänk till inlägg 24 november 2018

godkväller

Av linda - 24 november 2018 22:17

Godkväll på er där ute 

Här flytter allt bara på  om dagarna, Elias fyllde 8 år i tisdags. 

 Vi firade honom så klart med en massa paketer och 


ljuvlig sång ( eller läs skrällig sång det  passar nog bättre   )


 

Elias blev glad och nöjd över sina paket och sitt födelsedags firande.

Lolo har varit hos tandläkaren i torsdags och hon tyckte det var rikigt kul. Konstigt tycker jag för jag har ju tandläkare skräck och går hälst inte dit.

       

Fiska i fiskedammen fick hon med göra hos tandläkaren och det blev en tandborste och som dessutom var lila och rosa Lolos favorit färger.

igår gav vi oss ut på blackfriday och shoppade åkte till ikea för vi ska göra om lite i hallen så vi köpte krokar,en runda till Lager 157 fyndade lite men var inte så mycket kvar  , sen till Emporia.Jag ångrade mig nästan när vi komm dit till Emporia fy tusan vad med folk det var där,men det gick bra ändå många som trängdes och lite bråk var det men en runda på både kapphal,hm och på stadium blev det hittade lite kläder till Elias på hm och leggins till mig själv på kapphal .Elias och Lolo fick vinter skor på stadium rikigt snygga och sköna med så klart tyckte de.

Vi var ju först på intersport men fick inte det hjälpen där och ganska sur och tråkig personal som skulle hjälpa oss  och som sa att de har inte skor i deras storlek utan bara för större . Jag var vänlig ändå och takade för den dåliga hjälpen och begav oss av till stadium .Alltså jag säger bara wow vilken hjälp vi fick  på Stadium och trots mitt tålamod med barnen prövades många gånger så sa han det är ingen fara han hade verkligen ett stort tålamod han oxå som hjälpte oss så vinterskor köpta och Elias fick även ett par skor till våren sen. Det har ju 1 års öppet köp så han sa att passar de inte till våren så komm och bytta dem till andra vår skor. 

Klockan sprang iväg från oss så det fick bli mat ute på KFC jätte gott.

     

Trötta barn eftersom vi var hemma klockan 23.

Bosta tänder och på med pyjamas och i säng och lite sov morgon fick vi allt dagen efter klockan 07.30 vakande dem inte illa de inte   .

Idag gick vi en runda till stan tänkte Anton och Elias skulle klippa sig ,men det var stängt där.

Gick till ica och det var paprika klubben där så en tips runda blev det för dem

 

sen fick de en goddiebag med pennskrin ,en målarbok,kriter och frukt och en adventskalender.

Till kvällsmat idag tänkte jag att vi skulle äta marinerad kött och vitlökspotatis i ugnen, jag skulle prova ett nytt recept. Lolo tycker inte om potatis ,men dessa jag gjorde åt hon massor av så det får de bli igen ,bra när man hittar lite nya recpet och de funkar.

   

hela familje tyckte om maten idag   .

Nu kanske det är dax att försöka få lite sömn i allafall har en liten tjej som just nu sitter här i min famn och vägrar sova. vi får väll hoppas hon somnar snart .

Ha det bra så länge

Kramizzar   







 
 
Theo

Theo

25 december 2018 05:59

Oj vad smaskigt det ser ut. Jag har haft kött-fri jul med min sambos familj och fy tusan vad snabbt det blir svält. Mums!

http://www.billigonline.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards