Alla inlägg under augusti 2016

Av linda - 31 augusti 2016 13:22

hej på er 

Är snabbt inne en runda och bloggar lite ska snart iväg igen .

I helgen som var gick vi till trollsjön för lite äventyr.Det var ju ingvigning av den nya lekplatsen och de små har tjatat om denna lekplats i evigheter ,men nu äntligen var  den klar.

Först matade vi ankorna lite och Lolo hon hade fått för sig att om man säger kom ankor komsi komsi så kommer de snabbare fram så där sprang hon runt och kallade på ankorna.

 

Runstenen en dysleksi förening var oxå där och föreläste om hjälp medel och annta trodde det skule vara lite mer men det var det inte.

Vi blev lite överaskade när vi hörde ett högt muler och barnen skrek av förtjusning en massa motor cyklar köde där på en lång rad,så klart måste vi ju bara titta på dem .

 

Säker över 100 motorcyklar rikigt snygga var dem och vissa jätte stora.

Lolo och Elias tyckte vi skulle köpa en .

När vi var på väg så såg vi  denna glada kille och Lolo och Jasmin tyckte han såg ensam ut så de kramade honom.Alla behöver en kram sa de och vist är det så alla kan behöva en kram   .

 

Lekplatsen var jätte fin och jätte rolig tyckte barnen finns för de stora och de små och öven för de som sitter i rullstol .Ja ni läste rätt denna lekplats kan alla ha kul på och det är jätte bra äntligen tänker någon på alla barn när de gör en lekplats.

           

en gunga för de som sitter i rullstol och det går även att hoppa studsmatta med hela rullstolen och det var en kille som både gungade och fick hoppa studsmatta så kul han tyckte det var verkligen roligt att se .

Det var ju långa köer till både ansikts målningen ,korv med bröd kön och till ballongsvärden.Jag tänkte nästan att det var det .Vi tog med egna pizza bullar,frukt,dricka och barnen var nöjda med de .

 

Imåndags ville Lolo och Jasmin ut och gå med sina dockvagnar.Mamma vi vill vara som dig kan vi gå långt någonstans.Ja vist kan vi de .Hade lite papper som skulle skriva  på kommunhuset och tänkte vi går till karidal och fikar sen efter  och tar busskortet med ifall de inte orkar gå.De gick hela vägen och inget gnäll om att de var trötta utan bara glada miner och en massa skratt.

 

Lite fika i magen blev det .

Deras goda ostbullar med smör och ost på och så klart lite gurka och läsk är ett måste när man är ute och fika tycker flickorna så de fick det bli då.Leksaker finns det oxå så blir det lite tråkigt att vänta tills alla blir klara kan man leka lite       

Barnen har fått två dock sängar ,fast elissa har nog missupfattat att den är till för dockorna .Hon vile sova i den.

 

Nu blir det snabbt in i duchen och sen ta det lugnt .

Ni får ha det så bra så länge 

kramizzar  




Av linda - 26 augusti 2016 23:52

godkväll på er .

Eftersom många har frågat om mitt recept på pizza bullar så tänkte jag ge er de .

 

Lättaste receptet någonsin är det.

Jag har köpt färdig pizza deg (pizza kitt)

öpnna paketet och öppna rullen och rulla ut degen .Bred  på med tomatsåsen som följer med paketet.

sen är det bara att välja vad du vill ha på. 

Jag använde mig av tomatsåsen och riven ost och oregano.

Hittade ingen strimlad eller tärnad rökt kalkon att ha på ,men det gick lika bra utan.

sen är det bara att rulla degen i en lång orm som man gör med kanlebullar  och skära den i bitar och lägg i en bull form och grädda i 200 grader i 10-12 minuter sen är det klart.

HA DET BRA SÅ LÄNGE 

KRAMIZZAR  




Av linda - 26 augusti 2016 23:15

Hej på er mina vänner .

sitter här och dricker lite te och tjuv smakar på pizza bullarna vi ska ha med oss i morgon.

Denna vecka har gått snabbt och har inte hunnit blogga ju.

I måndags var vi och la om Elissas brännskada för sista gången det såg jätte fint ut .

Barnen lagade mat till mig där upp så god mat ju   kokt vitlök var det i deras resturang (Det är väll tur det bara på låtsas)
 
Vi var där klockan nio hos distrikt sköterskan så vi gick en runda till öppna förskolan efter de .
Det var bara jag och flickorna de andra var i skolan .
     
Vi har ju haft lite tråkigt väder oxå och då passade barnen på att inviga sina paraplyer som de fått av min kompis.
 
Jasmin komm till mig och sa att hon ville ha ,hår i hår.Jag fattade inte vad hår i hår var , så jag fick be henne förklara lite vad det är  och det gjorde hon och det var klämmor med hår på som hon menade att hon ville ha .
 
Lolo och jasmin har på deras avdelning haft kompis tema så det fick hjärtan målade precis som i kärlek och det betyder att man ska vara snälla mot varndra  berättade hon .
 
två hjärtan på kinderna ett silver och ett guld .Jasmin fick två lila på armen.
Ikväll har jag bakat pizza bullar till matsäcken vi ska ha med oss.
 
Vi ska på invigning nere i trollsjön i morgon. De ska  inviga  den nya lekplatsen och eftersom de bjuder på korv med bröd och vi äter inte något med gris i så har jag bakat pizza bullar istället och vi tar med oss lite dricka frukt och kex oxå.
Efter invigningen tar vi oss tillbaka till området där vi bor  för då har hyresgäst föreningen grill kväll och där vet jag att det finns korv med bröd som vi kan äta så barnen får korv med bröd ändå.
Nu bör väll jag hitta till sängen så man är piggg i morgon. Är ju runstenen dysleksi föreningen oxå klockan 12 först så jag måste vara pigg.
Ha det bra så länge 
kramizzar  
 
 
 
Av linda - 22 augusti 2016 21:35

I ikväll gjorde jag något rikigt gott.

En smulpaj på rabarber som jag fått av min mamma från deras koloni och lite frysta hallon så gott det blev .

 

serverade den med färdig kall vanilj sås mumsigt .

Här får du oxå receptet så du kan göra lite paj du med .


2 stycken rabarber

2 paket frysta hallon

1/2 dl socker

2 msk potatis mjöl


125 g smör

3 dl vetemjöl


Skala och skär rabarberna i bitar.

Lägg hallonen och rabarberna i en ugns form.

strö över socker och potatismjöl och blanda runt lite .


Blanda i en skål vetemjöl och smöret

häll över smulorna över rabarberna och hallonen 

sätt in den i ugnen på 200 grader

25 minuter eller lite mer .

servera med kallvaniljsås eller varför inte lite glass. super gott.

 


ha det bra så länge 

kramizzar  





Av linda - 18 augusti 2016 21:40

Igår var det Elias första dag i förskole klass.Som han har längtat och nu äntligen har han börjat allt hade gått bra .Det bästa av allt är at han verkar trivas.Jag slipper höra varje dag nu  att mamma ska jag inte börja skolan snart, när är det, hur lång tid är det kvar. Nu har Lolo börjat mamma ska jag oxå börja snart.Ja det ska du om ett år .Får väll stänga öronen på något sätt om hon tjatar mer  .

Vi tog lite bilder innan vi skulle gå till skolan första dagen och så stolt över att bära sin väska på ryggen.

Han frågade var det fanns i väskan eftersom den var så stor,ett äpple svarade jag .Behöver man en sån stor väska då ?.

Ja klart   .

   

Idag har vi varit i trollsjön och letat pokemon vi hittae några .Vi fångade denna oxå eller vi blev fångade för vi kunnde inte slutat titta på den jag tycker inte om insekter alls ,men kunde inte sluta titta på den så fina färger på ryggen.Den satte sig först på mina byxor och jag kännde något som kröp, när jag såg var det var så skrek jag till och viftade .Den hamnade på marken och där var den helt still.Efter ett tag flög den iväg igen .

En trollslända passar ju bra i trollsjön.

     

Vi passade även p åatt ta en titt på den nya lekplasen som de bygger i Trollsjön.

barnen ser frm emot den 27 agusti då den invigs.

barnen ser fram emot de mycket,kommer säkert vara massor  av folk  på plats.

 

Jätte stor och fin lekplats.

jag är jätte trött men vet inte kanske det bara är jag som har det problemet 

att man är jätte trött ,men när man har lagt sig i sängen blev man pigg.

 

Nu får ni ha det så bra så länge 

kramizzar  

Av linda - 16 augusti 2016 01:02

Hej på er mitt i natten .ja just nu när jag sitter och skriver så är det natt ,fast du kommer nog läsa detta på dagen .

Jag har varit rikigt kass så blev inte mycket jobb förra veckan.I lördags tog jag Lolo och Jasmin med mig till Emporia för lite shoping.Elias behövde en gymnastik påse hittade en på team sportia en puma.

 

Handlade lite till Lolo och Jasmin.Lolo ville så klart köpa en massa klänningar ,men som tur var fanns det inte hennes storlek.

leggins,tröja och en frosen klänning fick Lolo .

Jasmin valde leggins och två tröjor och en frosen klänning.De hittade mimmi plåster oxå så en paket plåster fick följa med hemm oxå.

     

SYns ju inte vilken som är Lolos favorit affär

   

Lite lunch på macdonalds blev det oxå innan hemfärd med tåget .

Fy vad det blåste när vi stod på perongen höll ju på att frysa ihjäl så kallt det var.

Idag har jag jobbat hela dagen .Hade värsta otur idag med cyklarna .

när jag kommer ut fanns det ingen trampa på cyklen och sen när jag skulle ta en ny nyckel knippa så fanns det ingen nyckel i så lite sent cyklade jag ut ,men så kan det väll vara ibland .Igår fyllde jag år och vi åt lite tårta .Vi fuskade och köpte fryst prinsess tårta jätte god var den.Så klart när jag skulle ha tårt ljusen så hittade jag dem inte så jag ordnade till det ändå.

  .

Nu är det dax att hoppa isäng här .senare idag kommer pontuz och vi ska till karidal och gratta min mamma som fyller år bara casper som kommer fattas lite tråkigt men det kommer fler gånger ju.

ha det bra så länge 

Kramizzar  

Av linda - 11 augusti 2016 13:59

hej på er .

Blev en konstig rubrik ,men är skit dålig på att komma på en bra rubrik.

Veckan har precis som alla andra veckor gått fram i raket fart jag menar redan torsdag.

Imåndags så tog jag med mig de små för lite fika och pokemon go letande .

japp ni läste rätt vi spelar pokemon go här fast mest Elias och jag som spelar och letar tillsamans.Vi är inte på så hög level för detta är något jag och barnen gör tillsamans.

god fika hade de på Karidal cafe.Goda ost bullar och så klart är en kaka ett måste när man ätit frukost bullar enlig Elias.

       

Ser ni den goda kakan Jasmin håller i handen så himla god den var,japp jag åt oxå en kaka ibland så måstem an få unna sig lite gott .

på kvällen åkte vi till malmö för att köpa skor Elias behöver skor till idrotten men oxå att ha ute och flickorna med .Jag behövde lite tröjor så jag passade på att gå till Engebreks boden när de ändå låg brevid hittade tre tröjor till mig själv .Alla små fick skor har inte hunnit ta bilder på de m för de tog på skorna direkt.Köpte ett par frost skor till jasmin oxå som hon ska få i present när hon fyller år .

vi stannade oxå för att äta mat ute på KFC.

       

igår var jag hemma från jobb har en sån hosta så jag får host attacker så känns som om jag ska host ut lungorna och huvudvärk .i dag känns det bättre ,men fotrfarnde riv i halsen och hosta i mellan åt .Jag ska prova gå och jobba i morgon.

snart dax att hämta hem busfröna och en runda på lekplatsen kanske om jag orkar.

nu får ni ha det så bra 

kmraizzar


Av linda - 3 augusti 2016 22:29

godkväll på er i stugorna .

Idag fick jag sovmorgon det behövdes efter den långa natten då det hela tiden var någon utav barnen som behövde något .

Fick sova till 7.30 så alltid något sen var det bar att gå upp och göra sig i ordning för att gå till tvättstigan och börja tvätta.

Vi gick till affären oxå och handlade frukost bullar.Min mamma har varit här idag och pontuz oxå .Stakars Pontuz syskonen ville busa med honom hela tiden klätra på honom och de ville att han skulle bära på dem.Men kul har de haft .

 

Min syster Malin och lisa var oxå här så kul har inte träffat dem på jätte länge ju 

vi fikade och åt lite kakor och de hade med sig en stor påse med  plommon.Jätte goda var plommonen.Jag var ju ledig idag så då får man passa på att träffas .

tog en bild på Lisa och Malin oxå  

NÄÄnu är det nog dax att hopa i Loppe lådan för i morgon är det jobb igen.

ha det bra så länge  

kramizzar  

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards