Alla inlägg under augusti 2017

Av linda - 20 augusti 2017 23:39

Hej

Är ni som jag oxå sugen på något gott ibland(eller läs ofta   )

Jag brukar baka fröknäcke som jag äter framför tven med ett glas mjölk till,ibland bara som de är eller mednågon god ost på ibland har jag de till frukost.

 

delar med mig av ett recept jag brukar använda mig av.

 Fröknäcke en plåt blir det .

1dl sesamfrön

1dl pumpakärnor

1dl solroskärnor

1/2 dl linfrön (hela)

1dl majsmjöl

1/2 tsk salt

2 dl kokande vatten

1/2 dl rapsolja ta lite extra typ 2msk extra om man vill.
ta lite flingsalt och släng på innan du slänger in plåten i ugen (var försiktig så du inte får för mycket  fling salt på)
Gör så här
sätt ugnen på 175 grader
lägg ett bakplåts papper på en plåt.
Blanda alla torra ingredienser i en skål.
rör sen i olja och de kokande vattnet
låt svälla ca 15 minuter
Bred sedan ut ett tunnt lager av smeten på plåten med pappret på.
släng på lite flingsalt
grädda i mitten av ugnen i ca 45-50 minuter tills det blivit brunt.
om en bit av knäckebröds plåten blivit brun med inte hela så ta ut och bryt av de som har blvit jätte brunt och in i ugen så de andra oxå blir brunt.
tänk på att det är olika från ugn till ugn hur länge de ska vara inne,mendet ser du .
Detta  receptet är ägg,mjölk.gluten fritt och soja fritt

Av linda - 20 augusti 2017 22:31

Hej på er .

Då var sommarlovet slut och skolorna har börjat .Den 17 augusti började barnen skolan.Första dagen för Lolo i skolan.

Ny väska är ett måste så klart.

 

Vi har inte haft någon vidare sommar häller .Bara regn och blåst ,fast några dagar fick vi varmt ,men på kvällen har det inte gått att sitta ute och äta för när solen har gått imoln har det varit kallt.

Vi han iallafall göra lite utflykter som till sommarlov i malmö,barnen tyckte det var kul.Lite tråkigt tyckte de att det var för barnen hade trott att man skulle få se filmerna precis som på tv.

 

Lite hatt provning oxå den dagen fick det bli.

 

Lite tråkigt var de för de trodde de kunde se filmerna som visades på sommarlov, de fick se de när vi komm hem på kvällen i ställlet.

Elias har tappat fyra tänder på en gång och några svalde han när han fikade ,klart tandfen kommer ändå med guldpengar.

Vi har ju fått en liten rymling här hemma.

Ser hon en katt utanför fönstret och är det små katt ungar som visar sig då rymmer Elissa ,hon tar alla chanser hon får för fröken kan nämligen låsa upp dörren själv nu så det gäller att skynda sig på toa   så hon inte hinner ut.

 

 

Nu känner jag hur ögonen går i kors då är det väll dax att hoppa i loppe lådan och försöka sova lite tror jag.

Ha det bra så länge kramizzar    



Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards