Direktlänk till inlägg 26 juni 2023

Inte en saga utan en verklighet

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej

på er där ute hoppas ni har det bra.

Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare tid innan vi flydde så eskalerade våldet jätte mycket och jag viste inte hur jag skulle tag oss ut levande.

  polisen fick komma några gånger ,men de sa att om jag gör en anmålan så skulle han ändå komma till baka så jag vågade inte anmäla honom. Vi hade en tid på kommunen där vi hade en tid på soc för att få hjälp med min sons problem och han berättade att han hade ljud inspelningar där barnens pappa skriker och river lägenheten och man hör hur jag skriker när han slår på mig och hur jag skyddar barnen jag berättade att han fick visa de för soc. efter kommunen hade hört ljudinspelningarna så frågade de om jag ville träffa någon på soc vuxen så det gjorde jag och de bokades ett hemligt möte .

jag var så nervös och rädd att han skulle få veta för han hade sån koll på mig hela tiden.

De gjordes en risk bedömning och den bedömningen visade att det var stor fara för våra liv.

Men vart skulle vi ta vägen för han konttrollerade alla pengar ja allt.Kommunen sa att de  letade efter ett hem till oss

ett skydds boende.Dagen vi skulle fly närmade sig och jag var så rädd att han skulle komma på mig .

dagen vi flydde tog jag våran väskor som jag packat i smygg och gömt.När jag var på väg ut från dörren så komm han hem jag blev helt stel i kroppen när jag hörde nycklen vridas om i hallen jag snabbade mig att gömma väskorna. min äldre son som var och lämnade lite väskor  till oss hos sin kompis för där skulle vi möta kommunen och åka därifrån.

Till slut gick han igen och jag pakade ner de sista som mobiltelefoner dator och frukt.

kommunen hade ringt barnen skolor och sa att jag kommer och hämtar de akut.

Jag ljög för barnen och sa att vi skulle hem till Antons kompis och fika ville inte göra de oroliga. När de fick veta blev de ledsna över att behöva lämna allt familj ,vänner, saker, och jag var tvungen att lämna mitt jobb.

Kommunen komm och hämtade oss och vi körde till en skydds jour.

väll där tappade jag allt både tid och rum .jag var så svårt hållen och nu skulle jag klara allt själv. Detta var det tuffaste jag någonsin gjort ,men viste att detta var rätt gjort och när man ser sina barn står på balkongen och sträcker upp sina armar och säger äntligen är vi fria då är jag glad över att jag orkade ta mig ut med mina barn.

vi levde med skyddade sekretes markering i lite mer än 2 år . men nu har vi förlorat de för de såg ingen anledning till att vi skulle få fortsätta. Han vet vart vi befinner oss vi har behövt flytta ett antal gånget till annat skyddsboende,men nu har jag en egen lägenhet och vi lever inte skyddat mer. Jag har lärt mig mycket under åren som kvinnan som lämnade ett våldsamt förhållande och de är att samhället stöttar inte dig för det är vi som blir misshandlade som lämnar som blir straffade med allt och att det gäller att ha lite skin på näsan för annars blir du överkörd av myndigheter. så jag önskade att jag fått veta detta innan för de är att leva i ett helvete.Hemsk att prata om detta men jag känner att det är nödvändigt .men livet går vidare och nu hoppas jag att jag kommer hitta ett jobb där jag trivs och att jag orkar jobba för jag mår fortfarande inte helt bra mår fortfarande psykiskt dåligt av  detta ,

jag jobbade som personlig assistent och det är de jag hoppas kunna jobba med.

  

om ni ser någon far illa så tveka inte att hjälpa så vi kan stopa männs våld mot kvinnor.

Nog pratat om detta nu. nu får ni ha det så bra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Av linda - 12 november 2019 23:04

Hej på er där ute  Först vill jag säga tack för alla mail jag fått om att min blogg är saknad och tack till dem som fast jag inte varit inne på jätte länge och bloggat har ni   ändå gått in och tittat och hoppats på ett nytt inlägg. Mycket har hä...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards