Alla inlägg under december 2016

Av linda - 31 december 2016 22:35

Hej på er.Har ni det bra ?
Tittar in här snabbt för att önska er ett gott nytt år.

Av linda - 30 december 2016 22:48

hej på er alla.

tänk att i morgon är det redan nyår.Deta året gick ju hur snabbt som hällst ju.

tog barnen och handlade på willys idag

 

,Buss fick de bli dit 

men först ett stop på macdonalds till barnens förtjusning.

 

Frågade barnen vad de ville äta hamburgare eller chikennuggets.De ville ha som Elissa så chicken nuggets blev det .Fast Anton ville ha hamburgare.

vi handlade massor på Willys tur vi har vagn så vi kunde lasta den var ju tvungen att handla en paket blöjor med.

Vad ska ni hitta på i morgon på nyårs afton ?

ska ni smälla några raketer?

här blir det lite pyssel och god mat .

potatis gratäng och köttbullar får det bli här.

En god smulpaj till efterätt och till kvällen goda räckmackor.

Blir så klart lite gotte bord oxå.

De små är jätte glada för på nyår får man stanna uppe hela natten .Hoppas bara på sovmorgon dagen efter ,drömma kan man ju .

Nu får ni ha det så bra

kramizzar   




Av linda - 30 december 2016 22:36

igår gjorde jag en jätte god kyckling gratän som jag tänkte jag skulle dela med mig av recpetet .

Snabbt och lätt att göra .

kyckling fileer 

2 påsar av blå bands kyckling gryta mix.

2 burkar creame fraiche

skruv makaroner

riven ost.

tärna kyckling fileen och bryn den.

Häll i mix påsarna och vatten och creamefraische.

och låt putta lite.

koka pastan enligt anvisningarna på paketen.

blanda ihoppa allt när pastan är av runnet från vattnet.

häll över allt i en stor ugns form.

häll på riven ost och in i ugnen i ca 20 minuter på 200 grader.


Det blir jätte gott och mycket mat.

 


mixpåsarna som jag använde ser ut så här  .


barnen tyckte det var jätte gott.

ha det bra så länge

kramizzar   



Av linda - 22 december 2016 06:26

Godmorgon på er där ute .

Har ni någon snö?

Här är det ingen snö men kallt som attans.

Barnen vill ha snö och åka pulka och jag håller med snö vill vi ha på julafton.

Har inte varit så aktiv här då mycket har haft fullt upp .

Igår hade vi en liten tjej som blev hela 5 år som hon har längtat .

glad för sina presenter blev hon.

 

hårband .kjol och vingar och trollspö fick hon och så klart i rosa.Jordgubb i mjukis fick hon oxå Lolo älskar allt med jordgubbar på .trosor med jordgubbar hittade jag oxå som hon fick i present.

Jag viste att de andra skulle bli ledsna för de har oxå önskat sig likadant med kjol och vingar som lolo fick i present så lite senare på kvällen fick de oxå sina

   

Elias är glad hans klocka har äntligen kommit han älskar den och har på sig den nästan hela tiden klockan kan han oxå hel och halv .

Han blir lite orolig att klockan är i sönder när klockan blir 15 över eller så för då lägger sig visarna sig på varndra och han bara ser en ,då kommer han och säger mamma klockan är i sönder   .

Jag var tvungen att köpa mig en ny klockan till mig själv oxå för den andra klockan har blivit så stor i armlänken så jag tappar den så jag beställde en ny super snygg är klockan

 

Elias fick en med Batman på

 

Nu är det dax för lite frukost här .

Ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Kramizzar  


Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards