Alla inlägg under juni 2017

Av linda - 27 juni 2017 08:03

God morgon på er.
Sitter just nu på tåget som skumper en massa.
Dagarna går fort barnen har sommarlov från skolan. Elias har varit med om sin första skolavslutning .

Inte så mycket har hänt här mer än de vanliga , eller jo vi har fått nya husdjur som barnen säger .MYROR bor hos oss usch har fått myrdosor av Anticimex så får vi se om det hjälper.
Vi har hunnit med en tur till hembyggdsparken i Ängelholm oxå.
Jätte kul hade vi.

En massa ekorrar fanns det som sprang.Ekorren bestämmde sig för att den var sugen på elissas kanelbulle.

Jasmin hon sa till mig mamma vill du se att jag är stark och kan bära en häst. Klart jag vill.

Rekommenderar verkligen ett besök i hembyggdsparken i Ängelholm.
Fin lekplats och djur och skog och natur glasskiosk finns ett värdshus med där man kan äta mat.
Vi beställde mat på vikingen i eslöv som har så god pizza. Kyckling pizza beställde vi.

Klubba fick barnen av vikingen efter maten.
Nu är det dax att gå av tåget och ta bussen.
Ha det bra så länge.

Av linda - 7 juni 2017 11:33

Hej på er 

hoppas ni alla mår bra för det gör vi allfall.

Här har det varit lite dagis avslutningar Lolo börjar skolan efter sommarlovet och jasmin hade avslutning på sitt tema fågel på dagis .

Lolo valde fika så klart eftersom det är hennes avslutning ,man skulle ha en egen picknik korg med sig ju.

 

Jordgubbs biskvie valde hon och läsk.Kakan var ju bara så god så det smälte i munnen.

Jasmin har oxå haft avslutning på dagis dagen efter. På hennes avslutning blev  vi blev bjudna på korv med bröd ,saft och frukt och saltapinnar. de fick vars en dag med mig, de andra  stannade hemma med pappa.

vi la även pengar i sparbössan de har. Pengar som går till deras fadderbarn i afrika.Jasmin la i pengarna i spar bössan på dagis och var över lycklig och sa mamma nu kan han köpa lite pennor att ha i skolan.

 Imåndags ringde de mig från dagis .Jag hade jobbat natt och sov.De berättade att de hade hittat en fästing på Elissa som satt på magen vid blöjkanten .Den var jätte liten men behövdes ta bortoch dagis gjör det inte.JAG hatar insäkter de är så äckliga .Jag hämtade hem flickorna och fick inte Elissa att sitta stilla så jag fick fundera för vill ju inte att hon sa bli rädd.Så jag frågade henne om hon vil ha välling hon såg lite förvånad ut eftersom hon aldrig får de mitt på dagen utan bara kvällen innan läggdax eller på natten om hon vaknar.Hon fick sin välling och låg stilla i sängen och jag kittlade henne på magen och fick tag i fästingen och ett aj sa hon och inget mer den var så liten så den hade precis satt sig fast.jag är rädd för insekter så det var ju bara att bita sig i läppen och ta den   .

Usch att såna äckliga djur finns blääää  

Idag händer det inte så jätte mycket här barnen är iväg på dagis och skola.

tänkte på de i morse att efter sommarlovet har jag bara två barn hemma på dagarna när jag är ledig de andra går ju i skolan ,kommer kännas konstigt är ju van vid att ha Lolo oxå hemma ju.

Nu får ni ha det så bra så länge 

kramizzar   





Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards