Direktlänk till inlägg 5 november 2018

Höstlov och Halloween

Av linda - 5 november 2018 20:19

Godkväll på er där ute .

Här är höstlovet slut för denna gången och idag var det åter till skola förutom Jasmin och Elissa som var lediga från dagis idag.Vi har haft ett bra lov trots att jag varit sjuk .

Så klart klädde  barnen ut sig och gick bus eller godis på Halloween.

       

Elissa tycke det var rikigt läskigt med ett skalett i sandlådan.

Hon sa. Mamma jag tror vi går för jag blir kissnödig för det är så läskigt   .

vi gick och fortsatte och ringa på och säga bus eller godis. Elias undrade varför de inte kunde gå själv som några andra barn gjorde.Jag berättade att man inte får gå och ringa på någon man inte känner utan vuxen  för att man kanske känner inte de man ringer på alltid ochibland är inte folk så snälla. Pontuz har oxå varit hos oss på lovet vi gick till minnes lunden och tände ljus för min mormor och för Lucas.

 Det blåste så det var svårt att får ljusetatt  tända men efter några försök gick det.

   

pontuz ville baka något gott till mellis så det blev goda små scones, rikigt gott med nybakat och marmelad på och ost och så klart te till.

   

Innan lovet tog helt slut så åkte vi till busfabriken i malmö 

 


 



Jag sprang runder med barnen de ville att jag skulle åka kassebana med dem, det gjorde jag  fy vad det kittlades i magen och efter några runder upp och ner fick jag till slut  svårt att andas är ju fortfarande hostig och jobbigt vid ansträngning kan ju sitta i ett tag för jag har ju varit rikigt dålig i början på lovet. Massor med hosta och förkyld och inte kunnat ligga ner för då har jag inte fått någon luft utan fick sova halv sittandes och nästan 40 graders feber på de. Jagmår bra bara hostan och hes heten som inte vill ge med sig och att jag fortfarnde blir anfodd när jag är ute och går för snabbt.

Idag tog jag och gick till stan tog jasmin och elissa med mig och eftersom  vibehövde handla ,jag har ju smittat samer som nu inte mår så bra    så vi fick handla själva.

gick dit och tog bussen hem passade bra för oss.

Nu sover de små och jag hade tänkt att jag skulle sitta här och fylla i nya schema för barnen måste ju göra 4 scheman två till fritids och två till dagis, men det gick inte att logga in så jag får vänta och se till i morgon kväll.

Nu ska jag tända lite ljus,dricka lite te och för en gång skulle se om det är något bra  på dumburken i kväll.

Ha det bra så länge

kramizzar  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards