Alla inlägg den 18 maj 2016

Av linda - 18 maj 2016 13:50

Hej på er .

Idag är det 7 år sen jag förlorade min son ,saknaden är lika stor och kännslan av att jag inte kunnde skydda min son i magen tillräckligt när jag fick ta emot slag och sparkar.Idag är det en tuff dag .

Tiden läker alla sår säger de ,men det gör de inte.

Tiden läker inte alla sår ,men man lär sig leva med de och det har jag gjort bara dessa dagar när det är dagen då jag  fick födda honom och hålla honom sen ta farväl av honom som man ständigt blir påmind om att jag inte kunnde skydda honom hur mycket jag än försökte.Ivecka 22 dog han och jag gav honom namnet Lucas han såg jätte fin ut precis som en liten bebis ska göra bara de att han var en liten bebis som dog av misshandlen.På hans minnes stund hittade jag en fin dikt som prästen läste upp min mormor ordnade allt för honom och varje år gick hon till minneslunden och la blommor eftersom jag inte orkade gå dit för de var för tufft och är fortfarnde fast det är 7 årsen.

denna dikten lästes upp.


Ett brev till min mamma från änglastad

Lilla mamma jag ser dig från min nya plats.

Den plats som kallas änglarnas stad.

Jag vill att du ska veta mamma,

att jag har det bra här.

Här finns inga bekymmer 

bara glädje och  ren kärlek.

Lilla mamma,I änglarnas stad är allt så vackert.

De vackraste färger,blommor och porlande vatten.

Det finns vackra vita hus 

och skogar med de vackraste träd.

Mamma,bergen är blå,

och överallt finns det vackra vita stenar I vitaste marmor.

På de grönaste ängar

växer otroliga  blommor I de vackraste färgerna.

Mamma ,jag vill att du ska veta att jag trivs väldigt bra här 


Lilla mamma,jag har en stor uppgift här .

Det är att hjälpa människorna på jorden.

Men dig hjälper jag först,för du är min lilla mamma.

Jag försöker se till så att du och mina syskon  har det bra.

För jag vet hur saknad jag är .

Jag försöker lindra din smärta

Men jag vet att jag inte kan det.

Det gör Ont att mista någon man älskar. 

Jag vet de min  lilla mamma.


Lilla mamma en sak vill jag att du ska veta,

det är att jag är närmare dig än du tror.

Jag pussar dig ofta på kinden

Och smeker din arm.

Jag torkar bort dina tårar

Och ger dig styrka att klara av din  dag.

Du har öppnat ditt hjärta

och du vet att jag finns där inne.

Som ett ljus en solstråle och en stjärna,

Kommer alltid att finnas i ditt hjärta.

Mamma jag kommer alltid att vara hos dig

så länge du lever.


Lilla mamma jag vill be dig om en sak.

Lev ditt liv mamma

Lev ditt liv för dig

och lev ditt liv för mig

var inte rädd  mamma för att leva,

Det är de livet är till för .

De dagar då du känner att ditt liv inte ha någon mening,

Slut dina ögon I stillhet och känn att jag är hos dig.

Det kommer jag alltid vara 

Det är min uppgift min lilla mamma.


En fin dikt är det till och med prästen började gråta när han läste den som jag valt ut.

Nu får ni ha det så bra så länge 

kramizzar










Av linda - 18 maj 2016 08:29

God morgon på er ,inte mycket sömn här blev det .

Har inte skrivit på ett tag nu  så det är ett måste att blogga nu.

Ifredags var jag sjuk hade så ont i huvudet så jag knappt kunnde stå på benen och mådde jätte illa.

På kvällen efter att ha sovit hela dagen så mådde jag bättre så vi åkte och grillade i stångby hos  Samers morbror och hans fru.Jätte kul var det även om jag inte kännde mig rikigt bra än.

     

Jätte trevlig och skönt att vara ute på landet .

Jag somnade i bilen nästan på vägen hem så trött jag var.

Vi åkte till Ullard i Lördags så mycket folk inget kul när det är så.

Varför ska alla handla när vi ska de   .

Fick köpt de vi skulle ,men blev lite besviken för jag behöver leggins till flickorna och det fanns det inte så mycket av så behöver köpa fler får väll skicka bud med någon som kan handla åt mig där.

tog bilder på vad vi handlade till barnen .Jag han inte fota caspers kläder för det ville han inte så därför r det ingen bild på hans kläder.

Elissas kläder 

 

Lolos kläder 

 

Jasmins kläder

 

Antons kläder 

 

Lite leksaker blev det oxå   .

 

Äntligen hittade vi en Rubiks Kub till anton efter mycket letande.

 

Jag köpte massor til mig själv fick gå ner många storlekar så lite chockad blev jag när jag stod där och skulle prova kläderna ,men kul var det.Tyvärr kommer det ingen bild på mina för jag glömmde att ta bilder på de.

Igår ville flickorna ha sina pyjamaser på som de köpte likadana.

 

Igår var jag på möte och jag kommer dit och tyckte det skulle vara roligt och spännande skulle vara en återkoppling på de vi hade gjort innan.Jag blev ledsen och gick därifrån.Pratade med en av mina vänner och berättade att hon hade gjort samma sak om det hade varit hon.Hon hade inte häller tagit de som personen sa.

Blev ledsen så jag började gråta ,men han får ju tycka vad han vill så klart,men att säga det så till mig nää usch  och det sen inte rikigt stämmer i häller .

Nu blir det lite frukost sen ut och leta jobb i plats banken.

Ha det bra så länge

kramizzar  




Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards