Direktlänk till inlägg 14 januari 2019

snön kom till skåne ändå

Av linda - 14 januari 2019 22:11

godkväll på er därute.

Äntligen är vi alla friska igen efter att ha varit sjuk i mer än 2 veckor.

Skolorna har börjat här och tillbaka till vardagen både på gott och ont. Tycker det  har varit mysigt att ha alla hemma trots en massa bråk i mellan åt ,syskon kärlek är ju så härligt   .

Just nu är det mycket prat här hemma om att jasmin börjar förskoleklass efter sommarlovet och vad hon pratar på om vilken väska och idrottspåse hon vill ha och lite ledsen med  för då är det bara  du och Elissa som kommer gå på öppnaförskolan. Så är det att börja skolan ,men det är långt i nu brukar jag svara ,fast jag vet att det kommer gå snabbt.

Häromdagen så gjorde jag lite hemmagjorda semlor och Elissa frågar mamma vad är det här för hamburgare.

Hon såg lite tveksam ut till de där hamburgarna   .

När hon hade smakat sa hon de var mig de godaste hon hade ätit  .

   

Jag har ju skaffat Netflix tack vare min älskade kompis Mulki.

så här kan det se ut när vi tittar.

Är man trött så är man  

vi satt i köket och tittade och åt en massa gott till filmen .

Här i skåne har vi fått snö ,äntligen tycker barnen fast denna mamman tycker nej inte snö nu.

Jag hade hällre väntat tills de har lov med snön.vi får väll hoppas att det ligger kvar några dagar nu då jag hatar när de bara blir slask och sen barnen bara drar in en massa grus och blir blött överallt.

Snart ska jag hoppa i loppe lådan blir jobb i morgon så man är pigg då,

ska bara få en stycken Elissa i säng som vägrar sova hoppas hon somnar snart får bli lite tv så länge.

ha det bra på er 

kramizzar  



 
 
Ingen bild

Mulki

14 januari 2019 23:34

Så härlig blogg du har vännen! Älskar att läsa din blogg och har äntligen hittat var man kan kommentera. Härliga bilder med ❤😃

 
Sabine

Sabine

14 januari 2019 23:57

Önskar dig en fin jobbdag imorgon.

http://mittlivsomsabine

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards