Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

vatten kopper

Av linda - 8 mars 2012 22:03

 elias har varit trött och gnällig om dagarna han är lite förkyld oxå

nu i kväll hittade jag lite prickar på han ca 9 stycken bara det inte är vatten kopper  för då kanske julia med får det

hon är ju bara snart tre månader vi får hålla tummarna  i morse när jag vaknade såg jag att vi fått snö, jag som hade fått vårkänslor men nu är de borta .  

längtar så efter våren nu ,man blir så pigg och glad.

Idag till kvällsmat hadde vi karlsonss frestelse så himla gott är det och lätt att göra.

När vi var i affären idag och skulle köpa det sista till kvällsmaten så träffade jag en tant vid affären hon titta  när jag komm med barnen då skrek hur månag barn har du igentligen ett dussin eller då har du gott om pengar.jag blev så ARG GRRRRRR hur kan hon tro att bara för man har många barn skulle man  ha mycket pengar  hon vet nog inte vad det kostar att ha barn. ,men det var bara för mig att  att svälja min ilska för barnen var med och jag ville inte bråka framför dem. jag hatar den tanten hon säger alltid till alla  barnen här på gården era räliga unga jävlar gå hem med er sen om de käftar imot ja då säger hon till vaktmästaren på området så han kommer och säger att barnen har kört hennes rullator och en massa som inte stämmer. flera föräldrar har reagerat inte bara jag

jag vet att man inte ska hata andra människor men jag kan inte hjälpa det att jag känner så mot henne för vad har hon imot barnfamiljer det undrar jag .jag vet man  ska inte lyssna på sånt men jag kan inte hjälpa det hon går för långt sen  kan hon komma fram och prata ibland och fråga hur är det och vad fina barn du har . såna som henne bara tar en massa energi.tänker säga till henne nästa gång då kanske hon slutar


nu ska jag gå och sova ha det bra på er alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 26 juni 2023 18:47

Hej på er där ute hoppas ni har det bra. Jag har inte använd min blogg på länge ,men det var för att jag var tvungen att fly med mina barn ,vi lämnade allt alla minnen allt, Vi flydde pga våld i hemmet har levt med våld i nästan 11 år.På senare t...

Av linda - 11 november 2020 09:17

Hej på er där ute. Hoppas ni alla har det bra trots denna pandemi vi är i just nu. Jag har inte varit så aktiv här inne men tiden har inte funnits . Dagarna flyter på och det är redan vinter ,fast vi har tur här nere i skåne här är vädert milt ...

Av linda - 3 april 2020 16:15


hej på er  Eftersom många har frågat om mitt recept på min Thai curry gryta så tänkte jag dela med mig av mitt recept.   6 kyckling file som delas i små bitar   1 msk olja 1 påse wokade grönsaker 2 burkar strimlad bambuskott 2-3 burk...

Av linda - 29 mars 2020 22:28

Rullar på det är precis vad det gör här hos oss dagarna flyger iväg och jag hinner inte med som jag ska , Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och hinna med får väll bli lite snabbare . Mycket har hänt och ibland tryter orken ,men jag är stark oc...

Av linda - 25 december 2019 23:08


Hej på er där ute Hur är det med er ? Här flyter allt bara på i raskt tempo snart är december slut ,men innan den är slut tänkte jag ge er lite uppdatering lite om vad som hänt sen jag bloggade sist. vi har varit på mamma Måds boksläpp boken Vi...

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Ovido - Quiz & Flashcards